Gå til innhold

Den knøttlille? Vannpipe/Hokaah tråden


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei folkens :)

 

Jeg vil at vi skal snakke litt mer om dette er skadelig.

Dere skjønner at jeg kjøpte en vannpipe i sverige på nordby køpcenter sammen med frukttobakk Al-Fakheer Eplesmak.

 

Nå vil jeg at vi sammen skal finne ut faktisk om dette er "farlig."

Dere skjønner på Youtube har jeg sett masse videoer relatert "Hookah er faktisk mer farlig enn cigaretter" Meste av innholdet er Amerikansk, og folk + doktorer som mener dette.

 

Det interessante er at de mener det inneholder, 36x mer tjære, 30% nicotine, 50% tobakk, og masse unødvendige kjemikalier and so on..

 

Når jeg studerte litt på nettet fant jeg ut at Frukttobakk inneholder kun Molasses, Smaksolje, Naturlig tobakksblader og en blanding av frukt (Den smaken du kjenner, Jordbær, eple osv). Molasses er btw en slags sirup som er som honning. Ting jeg også vet er lagt til er Glycerol som er ufarlig det er den "røyken" som egentlig er damp som gjør at den holder seg litt lengere i luften tror jeg. Glycerol er tilsatt f.ex i en fog-machine ikke sant som brukes til filminnspillinger and so on.

 

Jeg lurer litt på om disse doktorene og folkene fordi dette her, er litt interesant.. Mener dette fordi at de vil bruke det som skremsel mot ungdom ved å si slikt for at unge (da mener jeg ned til 13 års aldern) Skal begynne å bruke det for å beskytte slik at de ikke begynner med tyngre stoffer når de blir eldre?

 

Jeg bare finner det merkelig at noen skal si blæblæ det inneholder masse tjære, kjemikalier og dette stemmer ikke i det hele tatt.

 

Så si meg, er carbon monoxide farlig? Er aluminiumsfolien du bruker oppå toppen farlig? Fordi jeg tror ikke frukttobakken er så farlig.. Det jeg tror jeg har svaret på hvorfor man kanskje blir litt "ruset" når man "damper" med en hookah er at.. Ikke sant kroppen består av celler, H2O er i blodet osv.. Carbon monoxcide er CO og jeg lurer på om den stjeler eller erstatter H2Oen eller Co2en i blodet slik at istedet for at du får luft så tar den vekk istedet.

 

Noen mener at det er nikotinen som gjør at du blir ruset, jeg vil si meg uenig, for det første det går ikke ann å bli like rusa på nikotin på den måten for det andre inneholder det ikke så mye % nikotin uansett at det skulle gå ann..

 

Jeg ville si at Carbon monoxcide (Kullet på toppen) er syndern i hookah røyking!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heihei

 

Jeg har nylig investert i en (Malabar) Hookah-pipe, men jeg skjønner virkelig ikke hvordan den skal anvendes...

(Bilder lenger ned, slik at folk ser og forstår hva jeg mener)

 

Jeg har prøvd å putte tobakk i beholderen (Bilde nr. 2) som vist på bildet, med aliminumsfolie og en kullbit på toppen uten hell. Jeg fyller også vann slik at det akkurat bobler når jeg trekker inn.

 

Jeg prøvde å gjøre slik at aliminiumsfolien gikk litt dypere ned i skålen (Kanskje det var for stort mellomrom?) men det gikk heller ikke.

 

Så prøvde jeg å legge kullet direkte på tobakken, men igjen - uten hell.

 

Er det noen som har peiling på en lsik "Malabar" Hookah?

 

imag0387k.jpg

 

 

faen2.jpg

Endret av Ch : )
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke sett en pipe med et slikt hode før, men det kan hende at problemet ligger et annet sted. Når man røyker med flere slanger, er det viktig å holde foran de hullene som ikke brukes når man trekker. Ellers vil du ikke få noen ordentlige trekk. Om dere er flere som røyker, pass på å ikke trekk samtidig, og at de som ikke røyker holder foran munnstykket.

Lenke til kommentar

Hvor farlig er det egentlig å røyke vannpipe?

 

Det er sant at å røyke vannpipe er mye mindre skadelig enn vanlige sigaretter.

Det diskusjonen herjer om er tiden. bruker kanskje 5min per sigarett? Jeg vet ikke, jeg røyker ikke. Mens når man røyker vannpipe så holder man pipa gjerne gående i flere timer i ny og ned. Det er bevist at hvert inntrekk er myyyye mindre kjemikalier enn vanlig røyk, men når du tar flere hundre paff hver gang du røyker vannpipe så går det muligens opp i opp.

 

Søk opp litt på nett og les selv.

Vi puster jo inn eksos nesten 24 timer i døgnet, og eksos inneholder CO - karbonmonooksid.

Personlig tror jeg ikke at vannpipe er mer skadelig enn vanlige sigaretter.

Hadde vi pusta inn eksos, altså "CO" 24 timer i døgnet så hadde vi vært døde hele gjengen.

Lenke til kommentar

Hvor farlig er det egentlig å røyke vannpipe?

 

Det er sant at å røyke vannpipe er mye mindre skadelig enn vanlige sigaretter.

Det diskusjonen herjer om er tiden. bruker kanskje 5min per sigarett? Jeg vet ikke, jeg røyker ikke. Mens når man røyker vannpipe så holder man pipa gjerne gående i flere timer i ny og ned. Det er bevist at hvert inntrekk er myyyye mindre kjemikalier enn vanlig røyk, men når du tar flere hundre paff hver gang du røyker vannpipe så går det muligens opp i opp.

 

Søk opp litt på nett og les selv.

Vi puster jo inn eksos nesten 24 timer i døgnet, og eksos inneholder CO - karbonmonooksid.

Personlig tror jeg ikke at vannpipe er mer skadelig enn vanlige sigaretter.

Hadde vi pusta inn eksos, altså "CO" 24 timer i døgnet så hadde vi vært døde hele gjengen.

Jeg mente det selvsagt ordrett og bokstavelig.

 

/sarcasm

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vannpipetobakk er mye mindre skadelige enn sigaretter, men helt sunt er det ikke. Røykens funksjon er ikke å trekke ned i lungene. Så man kan nok få mye av de samme problemene som ved sigaretter; luftveisproblemer, lungekreft, stygge tenner m.m. Det er også nikotin i det, langt ifra så mye som i røyk og snus, men man kan nok likevel utvikle en viss avhengighet om man røyker mye over tid. Det er derimot ikke tilsatt like mye dritt og farlige kjemikalier som det er i sigaretter, noe man også kjenner på smaken. Mens sigaretter smaker som gift (en god gift sådan), smaker jo vannpipe tross alt mye mer naturlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke sett en pipe med et slikt hode før, men det kan hende at problemet ligger et annet sted. Når man røyker med flere slanger, er det viktig å holde foran de hullene som ikke brukes når man trekker. Ellers vil du ikke få noen ordentlige trekk. Om dere er flere som røyker, pass på å ikke trekk samtidig, og at de som ikke røyker holder foran munnstykket.

 

Jeg prøvde med kun en slange og tettet de andre med folie, men fortsatt uten hell :\

Lenke til kommentar

Det kan jo hende at siden brønnen er så dyp, blir kullet liggende for langt over tobakken slik at den ikke varmes ordentlig opp. Hva er egentlig problemet? At det ikke kommer noe røyk selv om det virker som alt fungerer som det skal? Er tobakken brent opp etter du har prøvd å røyke på den?

 

Edit: Har du dobbeltsjekket at den faktisk er tett hele veien? Det skal ikke store sprekken til før du får trekk uten noe røyk.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Hvor farlig er det egentlig å røyke vannpipe?

 

Det er sant at å røyke vannpipe er mye mindre skadelig enn vanlige sigaretter.

Det diskusjonen herjer om er tiden. bruker kanskje 5min per sigarett? Jeg vet ikke, jeg røyker ikke. Mens når man røyker vannpipe så holder man pipa gjerne gående i flere timer i ny og ned. Det er bevist at hvert inntrekk er myyyye mindre kjemikalier enn vanlig røyk, men når du tar flere hundre paff hver gang du røyker vannpipe så går det muligens opp i opp.

 

Søk opp litt på nett og les selv.

Vi puster jo inn eksos nesten 24 timer i døgnet, og eksos inneholder CO - karbonmonooksid.

Personlig tror jeg ikke at vannpipe er mer skadelig enn vanlige sigaretter.

Hadde vi pusta inn eksos, altså "CO" 24 timer i døgnet så hadde vi vært døde hele gjengen.

Jeg mente det selvsagt ordrett og bokstavelig.

 

/sarcasm

Ok :) Så si meg hvor vi puster inn eksos hele tiden der vi lever i hverdagen vår :)

Lenke til kommentar

Det kan jo hende at siden brønnen er så dyp, blir kullet liggende for langt over tobakken slik at den ikke varmes ordentlig opp. Hva er egentlig problemet? At det ikke kommer noe røyk selv om det virker som alt fungerer som det skal? Er tobakken brent opp etter du har prøvd å røyke på den?

 

Edit: Har du dobbeltsjekket at den faktisk er tett hele veien? Det skal ikke store sprekken til før du får trekk uten noe røyk.

 

Jeg lagde to rister med aliminumsfolie nå. En med tobakk og en for kullet (som jeg legger over).

Så å si, så funker det, men det er VELDIG sterkt i halsen, og det smaker ikke tobakk i det hele tatt. I tillegg kommer det ganske lite røyk i motsetning til de pipene jeg har prøvd før.

Ja jeg har sjekket at den er tett : )

Lenke til kommentar

Det kan jo hende at siden brønnen er så dyp, blir kullet liggende for langt over tobakken slik at den ikke varmes ordentlig opp. Hva er egentlig problemet? At det ikke kommer noe røyk selv om det virker som alt fungerer som det skal? Er tobakken brent opp etter du har prøvd å røyke på den?

 

Edit: Har du dobbeltsjekket at den faktisk er tett hele veien? Det skal ikke store sprekken til før du får trekk uten noe røyk.

 

Jeg lagde to rister med aliminumsfolie nå. En med tobakk og en for kullet (som jeg legger over).

Så å si, så funker det, men det er VELDIG sterkt i halsen, og det smaker ikke tobakk i det hele tatt. I tillegg kommer det ganske lite røyk i motsetning til de pipene jeg har prøvd før.

Ja jeg har sjekket at den er tett : )

Prøv å lag færre hull i aluminiumsfolien. If you dont want strong, then you put in the less holes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan også være en god idé. Det skal ikke store, eller mange, hull til for å slippe igjennom nok varme.

Jeg lover deg mann, jeg har peiling. Har drevet med Hookah i en god stund nå og faktisk tro det eller ei, På dette bilde med aluminiumsfolien jeg lager ETT :dribble: hull med den pinnen som henger på kullklypa. Blir perfekt hver gang mann. Men jeg må legge kullet akkurat på midten, ikke på sida, som man vanligvis gjør.

 

Resultatet er perfekt smak, Ikke sterk, Du kan ta lange trekk og blåse ut mye røyk. Akkurat det resultatet man vil ha fra Pipa. Det fine er også at kullet varmer da opp det meste av Shisha`en og er derfor med å gi god smak hver gang for kroppen din vettu ;)

 

6302628.jpg

 

Etter å ha prøvd færre å færre hull, er faktisk ett hull med den pinnen nok, Men man må ha pakket bollen riktig da mann seff hehe :cool:

Lenke til kommentar

Det kan også være en god idé. Det skal ikke store, eller mange, hull til for å slippe igjennom nok varme.

Jeg lover deg mann, jeg har peiling. Har drevet med Hookah i en god stund nå og faktisk tro det eller ei, På dette bilde med aluminiumsfolien jeg lager ETT :dribble: hull med den pinnen som henger på kullklypa. Blir perfekt hver gang mann. Men jeg må legge kullet akkurat på midten, ikke på sida, som man vanligvis gjør.

 

Resultatet er perfekt smak, Ikke sterk, Du kan ta lange trekk og blåse ut mye røyk. Akkurat det resultatet man vil ha fra Pipa. Det fine er også at kullet varmer da opp det meste av Shisha`en og er derfor med å gi god smak hver gang for kroppen din vettu ;)

 

 

6302628.jpg

 

 

Etter å ha prøvd færre å færre hull, er faktisk ett hull med den pinnen nok, Men man må ha pakket bollen riktig da mann seff hehe :cool:

 

Haha var du høy når du skrev det der?^^

 

Har du no greie på Hookah'en jeg har da? :\

Som nevnt over - en "Malabar" Hookah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...