Gå til innhold

Den knøttlille? Vannpipe/Hokaah tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utfordring #1 er tobakk: Det er spesielle regler for det i norge hva det angår import.

vilke varer er forbudt å importere til Norge?

Det er en rekke varer du ikke kan importere til Norge uten spesiell tillatelse.

Eksempler på noen varer det er forbudt å importere:

Tobakksvarer (se Helsedirektoratets nettsider)

Wops!

Jeg har kjøpt pipe og tobakk til norge, fikk da et solid avgiftsbilag jeg måtte betale.

I praksis ville jeg gjort det slik hvis jeg var deg:

Kjøp alt du vil ha først minus tobakk.

Hva må jeg betale?

Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrie

Kjøper du varer som til sammen koster under 200 kroner, slipper du å betale toll og avgifter. Frakt for varen kan komme i tillegg.

Du kommer sikkert til å bruke 400-500 spenn, fordi det er best å bruke en del penger først når man kjøper noe, kvalitet er viktig her, ellers knuser alt av og til.

Mya qt anbefales av mange verden rundt. Kjøp også en stor slange i tillegg, den du får med er for liten!

Når du har kjøpt dette på nett og du fortoller det på nett har du det hjemme. (toll.no)

Du kan alltids be dem markere verdien som mindre enn kr 200, men det er gambling. Får se hva du gidder selv. Personlig tror jeg det bare er wasting med tid.

I etterkant kjøper du tobakken. Siden den er ulovlig å importere (står det på toll.no iallefall) vil man prøve å holde seg under radaren på dette. Kjøp tobakk for mindre enn 200 kr (lett, dette er billig) og kjøp litt forskjellig, men lite hver gang.

Enten tar tollvesenet det og returnerer det, kaster det, krever avgift...

Lenke til kommentar
Kan også ha med shishaen og gjøre selvsagt, men de gangene jeg har testa grillkull har det funka dårlig.

Samme her, aldri igjen.

Jeg kjøpte meg peppermynte for en stund siden. Man får en utrolig frisk følelse i halsen. Jeg kjøpte også inn eple for ikke så lenge siden, og prøvde å blande. Slett ikke verst. Den friske "kalde" følelsen fra peppermynte og den søte smaken fra eple. Me like.

Endret av ultimatedeskjet
Lenke til kommentar

En kompis kjøpte med en vannpipe til meg når han var i Egypt nå nylig, jeg tar vann i beholderen nederst, en klype tobakk i porselenshodet, aliminiumsfolie med hull i over porselenshodet også tar jeg kull jeg kjøpte på spar å bruker lightern på det, problemet er at selvom kullet blir glovarmt og gløder kommer det ikke røyk, alt som skjer når jeg puster inn er at det bobler av vannet i beholderen, ingen røyk. Hva gjør jeg feil? Er det noe galt med kullet jeg bruker eller hva? Brukte opp 3 lightere i dag for å prøve å få det til :p

Endret av Sleeip
Lenke til kommentar
Kan også ha med shishaen og gjøre selvsagt, men de gangene jeg har testa grillkull har det funka dårlig.

Samme her, aldri igjen.

Jeg kjøpte meg peppermynte for en stund siden. Man får en utrolig frisk følelse i halsen. Jeg kjøpte også inn eple for ikke så lenge siden, og prøvde å blande. Slett ikke verst. Den friske "kalde" følelsen fra peppermynte og den søte smaken fra eple. Me like.

Helt klart, eple + mint er KONGE!

Endret av RePaC
Lenke til kommentar

Lagde meg en ny slange her forleden. Den gamle rustet innvendig og hadde en del hull som ikke lot seg teipe godt nok. Som dere ser brukte jeg det gamle treverket og pynten. Teipen er forresten bare til for å holde pynten på plass, dette er ”airtight”. To meter lang ledning. Suger bra i positiv forstand.

post-98729-1237912242_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...