ultimatedeskjet Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Om jeg bestiller fra hookah-shisha.com, Mya Qt og slange, kommer alt i en pakke i posten? Har fruktobakken advarsel slik at de er lovlige i Norge? Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Utfordring #1 er tobakk: Det er spesielle regler for det i norge hva det angår import. vilke varer er forbudt å importere til Norge? Det er en rekke varer du ikke kan importere til Norge uten spesiell tillatelse. Eksempler på noen varer det er forbudt å importere: Tobakksvarer (se Helsedirektoratets nettsider) Wops! Jeg har kjøpt pipe og tobakk til norge, fikk da et solid avgiftsbilag jeg måtte betale. I praksis ville jeg gjort det slik hvis jeg var deg: Kjøp alt du vil ha først minus tobakk. Hva må jeg betale? Varer under 200 kroner er toll- og avgiftsfrie Kjøper du varer som til sammen koster under 200 kroner, slipper du å betale toll og avgifter. Frakt for varen kan komme i tillegg. Du kommer sikkert til å bruke 400-500 spenn, fordi det er best å bruke en del penger først når man kjøper noe, kvalitet er viktig her, ellers knuser alt av og til. Mya qt anbefales av mange verden rundt. Kjøp også en stor slange i tillegg, den du får med er for liten! Når du har kjøpt dette på nett og du fortoller det på nett har du det hjemme. (toll.no) Du kan alltids be dem markere verdien som mindre enn kr 200, men det er gambling. Får se hva du gidder selv. Personlig tror jeg det bare er wasting med tid. I etterkant kjøper du tobakken. Siden den er ulovlig å importere (står det på toll.no iallefall) vil man prøve å holde seg under radaren på dette. Kjøp tobakk for mindre enn 200 kr (lett, dette er billig) og kjøp litt forskjellig, men lite hver gang. Enten tar tollvesenet det og returnerer det, kaster det, krever avgift... Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Tusen takk for svar. Om jeg skal ha Mya QT og slange blir det et stykke over 200, men dette er jeg forberedt på. Ser at shipping kostnadene kommer på rundt 300, det samme som pipen. Det var da litt mye. Endret 9. mars 2009 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 SNakk med dem, USA er dyrest til norge. Men jeg har fått shippet 6 skjorter til norge fra usa for $30, men treigt. 300 er sikkert dyreste og kjappeste. Prøv å kjøp fra england eller tyskland, kjappere sipping og billigere. Lenke til kommentar
unserheld Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Latterkrampe nå, fikk warn for å skrive wacky tabacky på det andre forumet xD hahaha Lenke til kommentar
QBab Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Hvor kjøper dere kullet deres? Hvilke merke/type bruker dere? Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 15. mars 2009 Del Skrevet 15. mars 2009 Erfaringer med å bestille på smoking-hookah.com ? Lenke til kommentar
QBab Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Noen som bruker grillkull? Eller kjøper fast burn kull i norge? Lenke til kommentar
Perfidus Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Hva koster ei pakke på Youngstorget? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 Noen som bruker grillkull? Eller kjøper fast burn kull i norge? Med grillkull så vil røyken smake sinnsykt dårlig. Kjøp de runde, flate som kan tennes på med lighter. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Har du prøvd med grillkull? Jepp. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 17. mars 2009 Del Skrevet 17. mars 2009 Snakket med en fyr som sa han brukte grillkull og at det funket fett. Lurer forresten på om jeg prøvde shishaen hans også og at den faktisk var god. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Kan også ha med shishaen og gjøre selvsagt, men de gangene jeg har testa grillkull har det funka dårlig. Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Kan også ha med shishaen og gjøre selvsagt, men de gangene jeg har testa grillkull har det funka dårlig. Samme her, aldri igjen. Jeg kjøpte meg peppermynte for en stund siden. Man får en utrolig frisk følelse i halsen. Jeg kjøpte også inn eple for ikke så lenge siden, og prøvde å blande. Slett ikke verst. Den friske "kalde" følelsen fra peppermynte og den søte smaken fra eple. Me like. Endret 22. mars 2009 av ultimatedeskjet Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) En kompis kjøpte med en vannpipe til meg når han var i Egypt nå nylig, jeg tar vann i beholderen nederst, en klype tobakk i porselenshodet, aliminiumsfolie med hull i over porselenshodet også tar jeg kull jeg kjøpte på spar å bruker lightern på det, problemet er at selvom kullet blir glovarmt og gløder kommer det ikke røyk, alt som skjer når jeg puster inn er at det bobler av vannet i beholderen, ingen røyk. Hva gjør jeg feil? Er det noe galt med kullet jeg bruker eller hva? Brukte opp 3 lightere i dag for å prøve å få det til Endret 22. mars 2009 av Sleeip Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 For lite eller for mye tobakk i pipehodet kanskje? Lenke til kommentar
Skunkish Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 For lite eller for mye tobakk i pipehodet kanskje? Har ganske lite tobakk i pipehodet, mamma tok fra meg tobakken, det var nok forsyninger til et helt år Men, går det ikke ann å få fyr uten så mye tobakk? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Kan også ha med shishaen og gjøre selvsagt, men de gangene jeg har testa grillkull har det funka dårlig. Samme her, aldri igjen. Jeg kjøpte meg peppermynte for en stund siden. Man får en utrolig frisk følelse i halsen. Jeg kjøpte også inn eple for ikke så lenge siden, og prøvde å blande. Slett ikke verst. Den friske "kalde" følelsen fra peppermynte og den søte smaken fra eple. Me like. Helt klart, eple + mint er KONGE! Endret 24. mars 2009 av RePaC Lenke til kommentar
ultimatedeskjet Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Lagde meg en ny slange her forleden. Den gamle rustet innvendig og hadde en del hull som ikke lot seg teipe godt nok. Som dere ser brukte jeg det gamle treverket og pynten. Teipen er forresten bare til for å holde pynten på plass, dette er ”airtight”. To meter lang ledning. Suger bra i positiv forstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå