Gå til innhold

Den knøttlille? Vannpipe/Hokaah tråden

Anbefalte innlegg

The World Health Organization Study Group on Tobacco Product Regulation (TobReg) presented an advisory note in 2005 on waterpipe (hookah) tobacco smoking and concluded that "waterpipe smoking is associated with many of the same health risks as cigarette smoking, and may, in fact, involve some unique health risks" and recommends that "waterpipes and waterpipe tobacco should be subjected to the same regulation as cigarettes and other tobacco products." However, Kamal Chaouachi, a French researcher who has been studying hookah usage and effects throughout the world since 1997, has criticized the WHO advisory note in a report and a book.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hookah#Health_risks

Forsåvidt, lol-et jeg godt av nicket ditt, Great Aftabeh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Har anskaffet meg en pipe, men begynner å skorte på kull og tobakk her nå.. Har funnet noen sider de selger begge deler til hyggelige priser, men det har kommet meg for øret at Politimester Bastian ikke er særlig begeistret for shishaimport.. Er det farlig å bestille fra f.eks Hookah-shisha.com? Hva kan i så fall skje? Hva gjør dere når dere skal ha ny tobakk?

Bor på Lillehammer, og er ikke ofte i Oslo, så butikker der er ikke så mye til hjelp..

Endret av Feonar
Lenke til kommentar

Blir nok pipe her i gården også nå. Vil helst ikke ha noe stort beist, og håper derfor denne lille krabaten med dens tilbehør er et greit starter-kit. 10" høy vil si ca. 25 cm det. Kanskje litt lite, men finner ikke noe særlig mellom 10" og 17" (som blir for stort).

http://www.smoking-hookah.com/product/316001.asp

**Edit: Etter litt god, gammeldags tenking har jeg kommet fra til at 17" (i overkant av 40 cm) likevel kan være en grei størrelse. Skal ta en tur innom Shangri-La i morgen og se på en pipe i den størrelsen.

Kom gjerne med konkrete anbefalinger til små, plasseringsvennlige, men likevel brukbare piper til en rimelig slant.

Ser at det følger med tobakk som standard fra smoking-hookah. Skjer vel ikke annet enn at tollerne tar tobakken min til bruk på julebordet, hvis de oppdager den?

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Piketobakken? Har røyket vannpipe med Petterøes 3, uten at det var nevneverdig interessant.

Skrivefeil deluxe. Mente selvsagt pipetobakken. Ikke vannpope, men helt vanlig pipe.

Men siden du skriver at man kan bruke Petterøes, så regner jeg med at pipetobakk kan funke også. Det blir noe å prøve neste gang!

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vannpipe er digg :) Prøvd det et par ganger hos en kompis, men da jeg var i Tyrkia i sommer kjøpte jeg min egen

Problemet kom da jeg skulle teste den, røret som går ned i flaska var tydeligvis for kort. Dette gjorde at jeg måtte ha alt for mye vann i pipa som igjen gjorde at det ikke ble nok plass til røyk. Fikk dermed ikke pipa til å funke :/

par hundre kroner i dass :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Vi minner om reglene for gjesteposting. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Guest_Mads_*
Neinei, spørte faktisk en politimann om akkurat det ;)

Sier loven noe om bruk av slike i det hele tatt?

Kom nettopp hjem fra klassetur. To av guttene hadde med seg vannpipe. Da den ble oppdaget, ble den konfiskert og alle som hadde røyka fikk melding med til foreldrene. Var det pga. tobakken, eller? :hmm: Jeg rørte den ikke, og har aldri prøvd før, men vet at det er ganske utbredt her.

Pipa er lovlig, frukttoakken er ikke lovlig grunnnet at det ikke står noe varsel på frukttobakkspakkene.

shit. så hvis jeg har bestilt tobakk sammen med pipen min, så blir den stoppet da? Bestilte en pakke fra smoking-jookah.com. Trodde den var lovlig, men at d bare var jævla dyrt å få inn i landet

Lenke til kommentar

Eple er den beste smaken eg har prøvd så langt, men eg har berre prøvd 3 stykker vel å merke, eple, kirsebær, og banan. Koste meg skikkelig med dette i sommer, men kullbiten er skummel. Presterte faktisk å ødelegge (lage stygge merker i:) eit eikebord, ein sofa og eit teppe.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mads_*

Faen, nå er jeg jævla spent! Pakken er til tollvurdering på Gardermoen. Får faen meg håpe den går igjennom. Er dere sikker på at tobakken er ulovlig? Så hva skjer hvis den blir stoppet? Så litt rundt på vannpipe.com og kom fram til at det er fullt lovlig, men at det ikke svarer seg økonomisk å importere det til salg i butikker

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Mads_*

Alt gikk som smurt! Bedre enn forventet faktisk! Pakken brukte 3 dager fra Israel til Bergen (kun 1 dag til Oslo, men du vet hvor fort det går her til lands), og det beste av alt? Null toll! Pakkene fra Smoking Hookah blir sendt som "gave", så da slipper du det. Hvis du er på utkikk etter vannpipe, kan jeg VIRKELIG anbefale dette stedet! Klikk deg inn her: Smoking Hookah

Når du har bestilt kan du enkelt følge pakken din med noen få klikk. Fra jeg bestilte til pipen var ferdig montert i stuen min, tok det kun 5 dager! Fantastisk service!

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei!

Jeg lurer på noen av dere vet om det finnes noen vannpipebarer i Oslo?

Røykeloven gjelder også vannpipe, men det finnes jo alltid unntak.. ;)

Sahara Beduin er en restaurant som fram til røykeloven tilbød vannpipe, men jeg vet ikke hvordan det er i dag. Noen som vet?

Jeg har så lyst til å dra på vannpipebar for å ha prøvd det en gang! Har hookah hjemme selv, men det er ikke helt det samme.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...