Gå til innhold

Problemer med re-installering av XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
installere xp på nytt

Jeg skal oppgradere

Installere på nytt betyr at du fjerner alt.

Repairinstallasjon betyr at du reparerer og dermed beholder det du har.

Å oppgradere beryr at du går fra en versjon til en annen, og dermed må du følger bruksanvisningen for det.

Litt usikker på hva du har og prøver deg på.

Men til feilmeldingen. Åpne cdrom, rense forsiktig cdplata di, inn igjen og klikk på

"Prøv på nytt" igjen.

Lenke til kommentar

Det der skjer av og til, har opplevd det selv. Jeg byttet CD drev og så virket det, men det var egentlig ikke noe galt med drevet. Ser ut som Windows CDer er ganske følsomme for feil under installasjon.

En ting du kan prøve er å ta en kopi av CDen, kanskje kopien fungerer bedre.

Lenke til kommentar

Om du har prøvd på å brenne om platen uten å lykkes, så det er bare å finne hvor problemet oppstår.

For å lokalisere problemet:

- prøver du å reinstallere fra inn i OS du har nå eller med å boote fra CD-plate?

- fungerer PC-en din med Oset du hadde eller sitter du fast nå?

-har du prøvd å finne an14abs7.sys file på harddisken og ellers i cd-plate?

Hvis ja, hvilken informasjon får du når du klikk på egenskaper?

Har du prøvd på en uppgrade installasjon før du prøvde på reinstallasjon?

Er det en C:\£win_NT£~BT\ folder på harddisk som er ikke borte etter en mislykket installasjon. I så fall hva er i den?

Det kan påvirke kopiering av denne filen, som enten er oppgradert, modifisert allerede fra et annet program du har installert.

Lenke til kommentar

- prøver du å reinstallere fra inn i OS du har nå eller med å boote fra CD-plate? <-- booter ikke fra cd da det vil fjerne alt jeg har. Men starter fra windows og velger da oppgradering

- fungerer PC-en din med Oset du hadde eller sitter du fast nå?<-- xp fungerer bra men har problemer med å kjøre et par programmet, paint.net, audacity. De programmene har fungert tidligere så lurer på hva har skjedd.

-har du prøvd å finne an14abs7.sys file på harddisken og ellers i cd-plate?

Hvis ja, hvilken informasjon får du når du klikk på egenskaper?<--har gjort, men det rare er at hver gang etter omstart så endrer filnavnet seg hver gang men er alltid en sys fil og har både tall og bokstaver i filnavnet.

Og ja har brent en ny cd, men den fungerte ikke, ble samme problemet.

Har slettet C:\£win_NT£~BT\ mappene flere ganger og enkelte ganger latt mappen være noen ganger også.

Muligens jeg er nødt til å besøke pirathavna for å få det til å fungere.

Lenke til kommentar
<-- booter ikke fra cd da det vil fjerne alt jeg har. Men starter fra windows og velger da oppgradering

ikke nodvendigvis

Du ma velge at du vil Reparere Windows istedenfor a installere pa nytt ved a trykke pa E en eller annen gang under installasjoenn.

Lenke til kommentar

Du velger oppgradering sier du. Da har du en versjon av Windows og skal oppgradere til en annenframover.?

Du kan vedlikeholde din installasjon med å starte fra Cd og velge repair, som allerede er nevnt, men forstår at du kanskje har noe spesielt?

Uansett det hadde vært fint om du prøver å finne hva den an14abs7.sys er for noe.

Under egenskaper—Versjon---skal det være mulig å finne ut om Filversjon—Firma-Produkt navn osv.

Da kan du kanskje finne ut hva det gjelder og hvilket program bruker den, for så å avinstallere programmet som åpenbart har modifisert den. (er det noe brenneprogram mon tro?)

Sammenligne info der og info på filen som er på CD-plate.

Lenke til kommentar

Problemet er at filen ikke finnes, hver gang jeg restarter pc'en og prøver å installere xp på nytt så blir filnavnet forandret, og har ennå ikke klart å kunne lokalisere filen.

Formulerer meg litt feil, vil bare installere xp på nytt på denne maskinen.

Men skal se om jeg klarer å installere ved å boote opp fra cd'en, hadde i det lengste håpt at jeg kunne sluppet det.

Lenke til kommentar
Formulerer meg litt feil, vil bare installere xp på nytt på denne maskinen.

Men skal se om jeg klarer å installere ved å boote opp fra cd'en, hadde i det lengste håpt at jeg kunne sluppet det.

8759077[/snapback]

Du vil installere XP pa nytt, men nei det vil du ikke?

Lenke til kommentar
Problemet er at filen ikke finnes, hver gang jeg restarter pc'en og prøver å installere xp på nytt så blir filnavnet forandret, og har ennå ikke klart å kunne lokalisere filen.

Da er det nok slik at det er flerre filer som du hadde fått problemer med…og ikke bare en.

Men hvis du gjør som Ståle skriver, Post # 8, starte fra CD-plate , og velg å --reparere---din installasjon med å velge E (kanskje noe annet i EN versjon?) og ikke Enter når du blir spurt hva du skal gjøre, så blir Windows reparert og alle filene, programmer, innstillingene dine skal være i behold etter det.

Det du kommer til å måtte gjøre om igjen er å installere alle ---Windows oppdateringer/hotfixes—

(lese alt under installasjon, så du ser nok hva du må gjøre)

Ikke--- R---, som du får rett fra starten av. La installasjon gå, som om du skulle installere Windows på nytt, men velge å reparere. Alt vil ser ut som en nyinstallasjon, men det er ikke det altså.

Lenke til kommentar
Denne feilmeldingen kommer opp når jeg nå prøver å installere xp på nytt. Jeg bruker originalen OEM-cd'en.

Jeg skal oppgradere og ikke fjerne alt jeg har på datan.

8743163[/snapback]

Hvis du ikke skal slette alt så kan du kopiere hele i386 mappen fra cd`en inn på harddisken din, så finne winnt32.exe og sette igang innstallasjonen derifra.. Da slipper du det problemet..

Og du kan fint "boote" på cd og bare innstallere uten å slette noe som helst, men det kan lønne seg å velge nytt navn på windows mappen..

Endret av Revba
Lenke til kommentar
Hvis du ikke skal slette alt så kan du kopiere hele i386 mappen fra cd`en inn på harddisken din, så finne winnt32.exe og sette igang innstallasjonen derifra.. Da slipper du det problemet..

8759422[/snapback]

Prøvd det, funket ikke.

Lenke til kommentar

An upgrade when the computer is started from the operating system to be upgraded.

A clean (eller repair, tilføyet av meg) installation when the computer is started from the product CD.

Det du prøver og dermed du får den C:\£win......~BT\ folder har med upgrade å gjøre. Og du kan ikke upgrade det samme ting.

Her er bare for å vise upgrate......hvor mange drivere blir samlet fra HD

post-90860-1180727256_thumb.png

og her er clean

post-90860-1180727296_thumb.png

Du må nok reparere din installasjon eller utføre en clen installasjon med å boote fra CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...