Uncle Scrooge Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hallo! Jeg skal kjøpe ny scooter (ikke moped). Kan være brukt eller ny, til 7000-10000kroner (så blir vel mest sannsynligvis brukt). Skal kun brukes til bykjøring i Trondheim. Er det forresten noen som kan anbefale en billig og bra forsikring? Jeg har skikket litt på finn.no og autodb.no, og har lett etter scootere i Trondheim (Evt. Sør Trøndelag). Har kommet frem til en av disse: -Piaggio ZIP 50 4T -Piaggo nrg extreme -Daelim S-Five -Suzuki ESTILETE -En 2000 Peugeot Speedfight x-team til 10,000. Skal finne ut antall km. Muligens også Honda SFX Sport, hvis jeg får pruta den ned. Var skykkelig stygg farge da Noen som har noen synspunkter på de, evt har andre muligheter? På forhånd takk Lenke til kommentar
Jannekake Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Muligens litt sent nå, men jeg ville gått for Piaggio Zip! Skal kjøpe en sånn selv, bare i svart. Og ny, koster ikke så mye mer. 12,900,- i Bergen, og da får du jo 3 års garanti. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Du skal ha scooter sier du trådstarter, og ikke moped, så hvorfor i alle dager linker du bare til mopeder? :!: http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode...os=1&tot=75 Der har du en fin 400cc scooter --------------------------------------------------------- Alt som er 50cc er MOPED! Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Daniel_91; Du veit vel at scooter er det samme som moped, bare at det er automat-gir? 1.-valg, Suzuki Estilete 2.-valg Honda SFX 3.-valg Piaggio-scooter'ne 17.-valg Daelim Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 (endret) Selvsagt vet jeg det, men han sa at han ville ha scooter - og at det ikke skulle være moped moped = alle 50cc Uansett cross, scooter, eller racing variant. Det er en MOPED så lenge motoren er på 50cc Endret 22. mai 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Jannekake Skrevet 22. mai 2008 Del Skrevet 22. mai 2008 Joda, sant det. Men de fleste skiller mellom moped og scooter ved å si om den er automat eller ikke. Dessuten er det ganske forskjellig utseende, så selv om det strengt talt er moped også, kaller jeg det scooter. Du bør gå for 50cc, mopeder/scootere er dårlige nok som de er. ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå