Skrufkongen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Kom over en side på nettet nå når jeg var her å surfa, og kom da over denne siden: http://www.digitaldreamdoor.com/pages/best_newguitar.html Som temaet mitt sier dreier denne siden seg om de 100 beste gitaristene i verden. Men allikevel så synes jeg at listen er helt sløkka. F. eks at Kirk Hammet ligger foran Dimebag Darrel. Og denne listen var, som det står, rangert etter: Criteria: - Guitarists are ranked for their impact, influence, creativity, versatility, originality, technical skill and lasting popularity in the genre of Rock guitar. Hm..burde ikke Dimebag ligge foran her? Etter min mening ligge rogså Petrucci et godt stykke over satriani når det gjeløder creativitet, originalitet og ikke minst gitar skillz! Så denne lista er nok ikke så god etter min mening. Hva mener dere? Lenke til kommentar
H-e-l-l-o Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det står jo ikke ''the 100 most technical guitarists''. Er ganske fornøyd med listen når man ser på hvor mye de gitaristene der har inspirert yngre gitarister, og når man ser på hvor berømte de er i tillegg. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) En slik liste vil jo alltid se "rar" ut. Det ser her ut som om man har gått etter inflytelse og påvirkning mer enn ren skill. Men da blir det merkelig at Hetfield ligger på 200. plass. Slike kåringer er jo egentlig bare tull, men de er fine dersom man vil lage en never-ending-diskusjon Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Synes den var ganske så laber jeg. Lenke til kommentar
Skrufkongen Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 En slik liste vil jo alltid se "rar" ut. Det ser her ut som om man har gått etter inflytelse og påvirkning mer enn ren skill. Men da blir det merkelig at Hetfield ligger på 200. plass. Og den kommentaren om Petrucci > Satriani? nei.. nei Slike kåringer er jo egentlig bare tull, men de er fine dersom man vil lage en never-ending-diskusjon 8742788[/snapback] Du har vel egentlig rett i det. Men uansett: Petrucci > Satriani.. joda Lenke til kommentar
noodles Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Når ein tek med kriteriet påverknad på unge gitaristar vil alltid somme ikkje-hyper-tekniske komme godt plassert. Eg trur Kirk Hammet og Angus Young har påverka fleire til å ta opp gitaren enn Jason Becker og John Mclaughlin. Lista var eit stykke frå perfekt, men det er dei fleste lister. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Rolling Stone sin version: http://www.rollingstone.com/news/story/593...ts_of_all_time/ Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det er en liste over "100 Greatest Rock Guitarists", ikke "100 Best Rock Guitarists". Det fins haugevis av gitarister nå i dag som er bedre teknisk enn Hendrix, Clapton og Page, men likevel er det helt riktig at de troner på toppen. Kirk Hammet kommer kanskje ofte ufortjent høyt oppe på slike lister i forhold til sine tekniske ferdigheter (dog var han ikke så fryktelig høyt rangert på dennei forhold til mange andre lister), men når man tenker på innflytelsen han har hatt er det egentlig ikke gæli likevel. Det skal sies at han slett ikke fortjener å ligge milevis over Hetfield. Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Deilig med enda en som mener at Henrix, Clapton og Page ikke er de beste teknikerene noengang, og at de kan spille skjorta av alle på fart hvis de bare hadde giddet. Skulle likt å se Clapton dra igjennom Through the fire and the flames. Fortsatt, de er de største. nå gidder jeg ikke mer Endret 19. august 2007 av demeyfint Lenke til kommentar
uberkvaal Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Synes igrunn det blir litt dumt med en sånn liste, siden det anntaglig vis bare er en kar som har hørt jævla mye musikk som mener hva som er best... Hva bra musikk er, er bare en definisjon. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Enig med uberkvaal. Musikk er og blir subjektivt. Lenke til kommentar
Vidar Busk Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Skjønner ikke helt hva Curt Cubain gjør på den listen... Lenke til kommentar
flopflop Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det har vel med innflytelse å gjøre, Kurt var ingen super-robot på gitar. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det finnes masse sånne lister. http://www.rollingstone.com/news/story/593...sts_of_all_time Lenke til kommentar
Sasquatch Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Jeg likte lista til Rolling Stone best. Jimi Hendrix, B.B King og Stevie Ray Vaughan er så absolutt på sin rette plass. Hvorfor i all verden er Kurt Cobain der? Geroge Harrison bør ha en bedre plassering. Endret 31. mai 2007 av Sasquatch Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg liker ikke slike lister i det hele tatt jeg Lenke til kommentar
Exclusive Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Kurt Cobain. Navnet er Kurt Cobain. Jeg måtte bare skrive det siden to stykker har skrevet det feil til nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå