sedsberg Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Har sett at noen SCSI-kontrollere ikke støtter booting fra harddisker (grunnet mangel på BIOS) men aldri at de ikke støtter harddisker overhodet. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 skal fungere fint å boote ifre denne tror jeg. er BIOS på kontrolleren, og jeg finner harddisken i hovedkortets BIOS og kan velge den som boot enhet Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Ser ut til å fungere som det skal nå, sett bort ifre ett lite problem.. Den leser veldig kjapt, over 100MB/s, men den skriver heller elendig.. legger den på under 15MB/s... Noen som vet hvordan man kan fikse dette? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Ser ut til å fungere som det skal nå, sett bort ifre ett lite problem.. Den leser veldig kjapt, over 100MB/s, men den skriver heller elendig.. legger den på under 15MB/s... Noen som vet hvordan man kan fikse dette? 8752120[/snapback] Høres ut som et driverproblem. Husker at SCSI-kortet mitt hadde samme problem, at driverne som fulgte med Windows XP var dårlige. Da jeg lastet ned de siste driverne fra produsenten, fikk pipen en annen lyd. Anbefaler deg å gjøre det samme, det kan hjelpe. Edit: forresten, er det uttak for 50pins narrow 8bits SCSI på den kontrolleren? Endret 31. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Det er kun 68 pin uttak på den, om det var det du lurte på. Er ikke den gamle 50-ping ultra SCSI utgangen på kortet. Det er mulig det er et driverproblem ja. Lastet ned nyeste driveren fra LSI, da windows ikke hadde noen. og der fulgte det også med en BIOS oppgradering som det sto at jeg skulle installere først - noe jeg i og for seg ikke gjorde da jeg ikke hadde en DOS oppstarts CD for øyeblikket. Skal undersøke hvilken BIOS versjon jeg har. Det skal dog sies at dette var i PC-mark 05, under HDD -> write test. testet med ATTO på en nyinstallert windows på disken nå, og da leser den av skriveytelsen til 3MB/s ved 4kb, mens leseytelsen der er på 94MB/s. Mens om vi går litt opp i størrelse, viser den en skrivehastighet på 104MB/s ved 128kb, og en leseytelse på 105MB/s. Så kanskje det er den gamle windowsen det er noe krøll med? Eller er ikke write testen i PC-mark til å stole på? lese-testen i PC Mark viste i allefall godt over 100MB/s... edit: ser ut som jeg får noe av de samme resultatene med ATTO i den gamle windowsen også, så da vil jeg tro at et kanskje bare er PC-mark som ikke er helt optimalt å teste med? Endret 31. mai 2007 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 5. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2007 (endret) Nye disken vs gamle systemdisken. Merker den forskjellen der ja... http://jannis.no-ip.info/images/scsi-vs-pata.jpg Edit: men hvorfor er bufferd write så veldig lav? dette viser seg i andre tester også når det gjelder lesing av små filer. Sår med snilehastighet, om ikke enda tregere.. Edit 2: en annen ting er at jeg ikke får lest av SMART på disken. Noen som vet hva som kan gjøres med det? Endret 5. juni 2007 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå