Gå til innhold

Støtter denne SCSI kontrolleren harddisker?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, ja, får se hva som skjer.

Om jeg ikke får kanselert den, får jeg i det minste ta en telefon til serveravdelingen hos HP og få undersøkt dette grundig før jeg eventuelt pakker den opp.

Nesten litt flaut å si det, men jeg er en HP sertifisert servicepartner, så dette er jo noe jeg Burde vite, hehe :p

Men, ingen kan vel kanskje formente at man skal kjønne noe ut av dette virrvarret når nettbutikker sier heller lite og forskjellige ting.

Lenke til kommentar

"Tape drives" betyr vel båndstasjoner, oversatt. Man har jo også "floppy drive", og det er en diskettstasjon. "Hard drive" er det engelske uttrykket for harddisk.

Edit: harddisk kan også hete "hard disk" på engelsk.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Men ser man her, så Støtter kontrolleren _både_ harddisk, og båndstasjon... hmm...

"Støttede enheter  Harddisk, båndstasjon"

http://www.itbutikken.no/i/168023/1.htm

blir bare forvirret jeg. :-S

8744456[/snapback]

Når jeg tenker meg om så er det sabla rart med en U320 kontroller som kun støtter tape drives, i og med at tape klarer seg vel og lenge med en tidel av den hastigheten kontrolleren gir.... Nåvel, manualen sa jo likevel bare tape drives.

Lenke til kommentar

Etter å ha hørt med 5 HP supportavdelinger, samt 2 forhandlere av kortet, kunne fremdeles ingen si noe helt sikkert. Men alle var enige om en ting; at det aller aller mest sannsynelig ville fungere fint, men de kunne ikke garantere det.

IT butikken, som er eneste jeg har funnet som skriver at den støtter disker også, får jeg bare opptatt hos når jeg prøver å ringe... :(

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Om jeg skal ta kjangsen og prøve, eller forsøke å få returnert kortet (noe jeg antageligvis får, om jeg ikke åpner pakken. rakk ikke å avbestille, da den ble sendt i går). men i såtilfelle, er jeg uansett like langt, ettersom jeg ikke finner noen som selger noen PCI-e kontrollere i norge.

Hørte med komplett også, men de kunne ikke skaffe noen.

Lenke til kommentar
Etter å ha hørt med 5 HP supportavdelinger, samt 2 forhandlere av kortet, kunne fremdeles ingen si noe helt sikkert. Men alle var enige om en ting; at det aller aller mest sannsynelig ville fungere fint, men de kunne ikke garantere det.

IT butikken, som er eneste jeg har funnet som skriver at den støtter disker også, får jeg bare opptatt hos når jeg prøver å ringe... :(

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre. Om jeg skal ta kjangsen og prøve, eller forsøke å få returnert kortet (noe jeg antageligvis får, om jeg ikke åpner pakken. rakk ikke å avbestille, da den ble sendt i går). men i såtilfelle, er jeg uansett like langt, ettersom jeg ikke finner noen som selger noen PCI-e kontrollere i norge.

Hørte med komplett også, men de kunne ikke skaffe noen.

8746729[/snapback]

Jeg har sendt mail til ITbutikken angående den kontrolleren for mange mange måneder siden, og har fremdeles ikke fått svar ... Men for all del, få høre resultatet av saken her på forumet.

Lenke til kommentar

Har ringt og snakket med mellom 25-30 steder/forhandlere nå, og Endelig fant jeg en som kunne svare.

Han jeg snakket med der, var sikker på at det ikke skulle være noe som helst problem å koble en harddisk på denne kontrolleren.

Så da prøver jeg set og ser hvordan det går.

En Stor takk til PC Express! :)

Lenke til kommentar

Pakket opp esken nå, og kontrollerkortet er basert på en LSI brikke. Så ser ikke ut til å være noe spesielt type kort, annet enn et helt vanlig kort fra LSI som HP har dekorert med et klistremerke og en HP logo.

Endret av Jannis-15
Lenke til kommentar
Pakket opp esken nå, og kontrollerkortet er basert på en LSI brikke. Så ser ikke ut til å være neo spesielt type kort, annet enn et helt vanlig kort fra LSI som HP har dekorert med t klistremerke og en HP logo.

8747552[/snapback]

Da gjenstår det vel bare å prøve og se om det virker, siden du likevel har pakket opp. Det burde fungere å koble til en disk på den kontrolleren.

Lenke til kommentar

Det vil høyst sannsynlig virke, ja. Jeg tipper at HP har skrevet det slik fordi det i utgangspunktet er tilbehør til serverne deres, og at man der må ha smart/raid-kontrollere for å kunne bruke de vanlige HP-serverdiskene.

Lenke til kommentar

Det er jo fint. Da gjorde du ikke et bomkjøp likevel. Men det er rart at HP skriver at kontrolleren kun støtter båndstasjoner. Lurte litt på dette, da det f.eks. har kommet ut DDR2-brikker som kun støtter AM2-sokkelen, og ikke S775 på grunn av minnekontrolleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...