Jannis-15 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) http://www.pc-express.no/PartDetail.aspx?q...89;c:36333;r:pg http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/...6/c00778956.pdf Ser i manualen nå, at den Kun støtter tape drives. se side 4. Noen som vet om dette stemmer, eller om den støtter disker også? Litt synd etter at jeg nettopp har bestilt den, for å bruke den på SCSI disken min. Enda mer irriterendes når jeg ikke har angrerett heller ettersom jeg har bestilt via bedriften. Trenger helst svar på dette i dag for å i det heletatt ha en liten kjangs for å rekke å avbestille, om det ikke allerede er for sent. Veldig dårlig at de ikke kan opplyse om såpass viktige ting som det engang på nettsidene syns jeg. Takker for alle raske tilbakemeldinger! Mvh, Jan Erik Endret 30. mai 2007 av Jannis-15 Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Har aldri vært borti kontrollere som kun støtter tape drives, men manulaen sier jo uttrykkelig at så er tilfelle. Tror du trygt kan avbestille. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Har selv en SCSI-kontroller fra Adaptec, og denne støtter i høyeste grad harddisker også. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Ok. Har sendt salgsavdelingen vår en mail nå, så jeg får håpe jeg ikke var for sendt ute og den allerede er sendt, med tanke på at det ikke er noen angrerett. Har ikke vært borti noen kontrollere jeg heller som Ikke har støttet harddisker. Ville jo vært det samme som om han hadde et hovedkort med 4x SATA tilkoblinger, men bare 2 av de støttet harddisker, mens de 2 siste bare støttet CD/DVD... :-/ Takker for raskt svar! Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Har selv en SCSI-kontroller fra Adaptec, og denne støtter i høyeste grad harddisker også. 8743374[/snapback] Men spørsmålet er om Denne også gjør det, eller om denne er et unntak som Ikke støtter harddisker? Er HP den jeg har bestilt, ikke Adaptec. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Sats heller på denne kontrolleren. Kjent kvalitet fra Adaptec samtidig som du får U320 SCSI over PCI-E. Den har ikke så verst pris heller. Vurderer faktisk en slik kontroller selv... Endret 30. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Nei, prisen er grei den, men hvor får man kjøpt den i norge? Og til hvilken pris? Får bare håpe jeg får returnert/avbestilt den jeg har bestilt da, hvis ikke må jeg vente en måned på neste lønning før jeg får rå til å kjøpe Men GNT er jo adaptec forhandler, så jeg anntar de kan skaffe i allefall. Får høre med de i morgen. Takker for tipset om kontrolleren! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Bare å høre med forskjellige butikker, så skal nok det ordne seg. Selv har jeg bare gode erfaringer med Adaptec, og plattformstøtten er enestående. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Har søkt litt etter den modellen i prisguiden, men finner vare PCI-x versjonen. Har den et spesielt varenummer? Bare så jeg er 100% sikker på at jeg får rett kort. Finner bare denne typen. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Har søkt litt etter den modellen i prisguiden, men finner vare PCI-x versjonen.Har den et spesielt varenummer? Bare så jeg er 100% sikker på at jeg får rett kort. Finner bare denne typen. 8743594[/snapback] Nei, det kortet du linket til har et annet partnummer enn det kortet jeg linket til. Edit: fant kortet jeg linket til i prisguiden. Endret 30. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Adaptec er glimmers. Har brukt Adaptec SCSI kontrollere de siste 10 åra, på en mengde hovedkort, helt uten problemer. Av en eller annen grunn er det sabla tynnt med SCSI kontrollere på markedet for tia, i alle fall om en skal ha U160 eller U320 - og PCI-E er jo håpløst å finne. Om jeg var deg ville jeg tenkt på å selge disken og kjøpe en SAS kontroller og SAS disk istedet, siden det uansett er fremtia. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Om jeg var deg ville jeg tenkt på å selge disken og kjøpe en SAS kontroller og SAS disk istedet, siden det uansett er fremtia. 8743694[/snapback] Men hvis man allerede har investert i dyre SCSI-disker, er det en fordel å finne en kontroller som gjør at man kan bruke det man allerede har videre, på PCI-E. Skal man derimot kjøpe alt nytt bør man selvfølgelig satse på SAS. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hmm.. Står 2250300-R som part nummer på den siden vi begge linket til? Finner bare PCI-x når jeg søker etter det i allefall. Kan du finne en side som selger dette kortet som du linket til? edit: fant også kortet i prisguiden, men finner ingen butikker som seger det ut ifra prisguiden. Og det er PCI-x versjonen jeg får frem når jeg søker på part nummeret i prisguiden. Penger er også et stort problem for meg for tiden, så er bare ute etter noe rimelig. Trenger ingen dyr raid kontroller eller noe. Skal bare bruke den ene disken. Endret 30. mai 2007 av Jannis-15 Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Nei, PCI-X versjonen har partnummer 2248700-R, mens PCI-E versjonen har partnummer 2250300-R. Da er det i så fall Amentio som har rotet. Hør med Komplett Data istedet. Edit: På Adaptec sine sider finnes det bare ett kort som heter ASC 29320LPE, og det kortet bruker PCI-E x1 formfaktor, ikke PCI-X. Endret 30. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Om jeg var deg ville jeg tenkt på å selge disken og kjøpe en SAS kontroller og SAS disk istedet, siden det uansett er fremtia. 8743694[/snapback] Men hvis man allerede har investert i dyre SCSI-disker, er det en fordel å finne en kontroller som gjør at man kan bruke det man allerede har videre, på PCI-E. Skal man derimot kjøpe alt nytt bør man selvfølgelig satse på SAS. 8743713[/snapback] Ja bevares, men siden Jannis sa "disken min" i første post, så regnet jeg med at det dreide seg om en (1) disk, ikke flere. I så fall er merkostnaden/tapet relativt lite. Endret 30. mai 2007 av Agrippa Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Ja bevares, men siden Jannis sa "disken min" i første post, så regnet jeg med at det dreide seg om en (1) disk, ikke flere. I så fall er merkostnaden/tapet relativt lite. 8743836[/snapback] Jo, men SAS-kontrollerne ligger i et høyere pris-sjikte, og han vil trenge en ny disk. Men hvis trådstarter er villig til å selge denne disken og kjøpe nytt, vil jeg også absolutt anbefale SAS fremfor gammel type SCSI. Edit: ser at prisene på SCSI-disker har gått ganske betydelig ned. Husker at en 36.7 GB Cheetah 15K.3 kostet nesten 3000 kr, men nå koster en 15k 73 GB SCSI-disk ca 2000 kr. Ikke verst. Endret 30. mai 2007 av stigfjel Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 SAS blir for syrt. Har rett og slett ikke rå til å legge ut 2-2500 for disk, og samtidig 3-5000 for kontroller. Skal tross alt bare oppgradere systemdisken på hjemme-PCen, hehe Derfor jeg gikk for SCSI, fordi jeg hadde en kontroller for dette som jeg trodde skulle fungere, men som viste seg å ikke fungere alikevel. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 SAS blir for syrt. Har rett og slett ikke rå til å legge ut 2-2500 for disk, og samtidig 3-5000 for kontroller. Skal tross alt bare oppgradere systemdisken på hjemme-PCen, hehe Derfor jeg gikk for SCSI, fordi jeg hadde en kontroller for dette som jeg trodde skulle fungere, men som viste seg å ikke fungere alikevel. 8743916[/snapback] Da foreslår jeg at du sjekker med forskjellige nettbutikker som kan levere denne kontrolleren. Vil anbefale deg den PCI-E kontrolleren fra Adaptec. Og jeg er sikker på at denne kan skaffes. Men du bør så langt det er mulig kansellere ordren på kontrolleren fra HP. Lenke til kommentar
Agrippa Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) I så fall, om du ikke har allverdens hastverk eller noe i mot å handle fra utlandet, så hadde jeg kjøpt fra statene - der finner en i alle fall det en skal ha, uansett hva det måtte være. Billigere blir det ganske sikkert også. Edit: ellers er det mye billig og bra å finne på Ebay. Endret 30. mai 2007 av Agrippa Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Den er grei. Da skaj jeg se hva jeg kan finne ut i morgen, og om jeg får godkjent kanseleringen. Synd den jeg hadde ikke fungerte bare. Den starter opp som den skal, men ville bare ikke finne disken virker det som. Er også en adaptec kontroller (HP smart array 431), men for PCI-x. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå