Gå til innhold

Menneske Og Tidsmaskiner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg så på en dokumentar at hvis du skulle ha klart å reise tilbake i tid og forsøkt feks å drepe en bestemt person, ville du blitt stoppet automatisk av feks en bokhylle som falt på deg eller at du hadde snublet i dine egne skolisser.

Hm, satt og lekte meg litt med penn og papir, viser seg at jeg har bevist matematisk at dersom du prøver å reise tilbake i tid og drepe bestemora di, vil du faktisk bli drept av en bokhylle først.

Lenke til kommentar

Blir ikke å reise fremover i tid bare "å hoppe" over, delvis ha en ekstremt stor fart, og man må dermed bevege seg ut i verdensrommet og tilbake i den farta? Nå kan jeg ikke mye om relativitetsteorien da :O , men supermann klarte det ihvertfall :) .

Og om ting er tilfeldig eller ikke er jo ikke "bevist". Hva med "valgene" våre. Du finner ALDRI ut hva som hadde skjedd dersom du ikke hadde tatt det "valget" du gjorde. Den frie vilje er kanskje ikke så fri allikevel...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg forstår ikke helt tankegangen din Christopher, hva har oppfinnelsen av selve maskinen med tidreisingen å gjøre? Hvis vi ser litt logisk på det: en eller annen oppfinner maskinen, i år 2010, og bestemmer seg for å dra tilbake i tid, f.eks nå. Da vil han komme til et tidspunkt FØR maskinen var oppfunnet, men det blir ingen hinder for vår person, siden han kommer fra framtida og har maskinen med seg. Men kanskje du mente at endringene i historien ikke vil skje før maskinen blir slått på i 2010? Det er fortsatt morgen og jeg er litt morgentrøtt, så beklager for dårlig forklaring og mangelfull info.

8754848[/snapback]

Du skjønner ikke de problemene med dette.....

Jeg råder deg til å se de dokumentarene som omhandler tidsreise somligger som sticky i denne kategorien...

Man kan rett og slett ikke reise lengre tilbake i tid enn til da man skrudde på maskinen.

EDIT: Se her

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...