Gå til innhold

Menneske Og Tidsmaskiner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
om en tidsmaskin noen gang vil bli bygget ville vi ha fått besøk fra fremtiden nå. Men jeg ser ingen fremtidsmennesker her.. :cry:

8742522[/snapback]

eller kanskje vi bare kan dra fremover?

Nei, tror vi aldri vil kunne lage en tidsmaskin. Da måtte fremtiden være bestemt på en eller annen måte, og det er den ikke...

Lenke til kommentar

om en tidsmaskin noen gang vil bli bygget ville vi ha fått besøk fra fremtiden nå. Men jeg ser ingen fremtidsmennesker her.. :cry:

8742522[/snapback]

Det er fordi vi er i siste fremtid viss du skjønner hva jeg mener.

Men jeg tror fortsatt ikke at vi noen gang kan bygge en TM

Endret av AP
Lenke til kommentar

8742522[/snapback]

eller kanskje vi bare kan dra fremover?

Nei, tror vi aldri vil kunne lage en tidsmaskin. Da måtte fremtiden være bestemt på en eller annen måte, og det er den ikke...

8742532[/snapback]

Fremover kan vi dra tror jeg. Basert på Einsteins teori om lysets hastighet og et speil er bevist at det fungerer

Endret av AP
Lenke til kommentar

Ronald Mallet understreker at han verken er gal eller spesielt humoristisk. Han er professor i fysikk ved Unviversity of Connecticut. Sammen med andre forskere er han i ferd med å bygge en maskin som skal være i stand til å transportere alt «fra et atom til en person» inn i frem- eller fortiden.

Maskinen er basert på Einsteinske prinsipper, som Mallett mener kan transportere materie inn i fremtiden eller fortiden.

Lenke til kommentar
Tidsmaskin nja... stargate jaa... :p de som har sett filmen, eller tvserien forstår hva jeg mener på :)

8742674[/snapback]

Jeg er 50% sikker på at det er mulig å gå inn i framtiden men tror ikke fortida.

Lenke til kommentar

Jeg tror den eneste måten å "reise i tid" på, er å fryse seg ned, og bli tint opp igjen. dog må den teknologien bli fryktelig forbedret. det går vel for sakte slik det er nå?

Hvor "er du" mens du reiser i tiden? forsvinner du bare fra nåtiden totalt, og dukker opp xår senere?

Lenke til kommentar

En virtuell tidsmaskin er fullt mulig å fikse! :)

Fremtiden blir basert på sannsynlighetsberegning, og historiske fakta utgjør fortiden.

Det må bli som en slags wikipedia da, siden det er umulig å samle fakta om alt og alle overalt til hvilken som helst tid.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

Fremtiden blir basert på sannsynlighetsberegning, og historiske fakta utgjør fortiden.

Det må bli som en slags wikipedia da, siden det er umulig å samle fakta om alt og alle overalt til hvilken som helst tid.

8743259[/snapback]

Det vil jo bare bli et slags spill, og vil bare ta for seg ting som kan skje, etter det som har skjedd hittil...

Lenke til kommentar
Må nesten få minne om en liten ting: Vi reiser jo faktisk inn i fremtiden hele tiden...  :roll:

8743512[/snapback]

8743259[/snapback]

Det er mulig å reise med en viss hastighet vi sier X Og i en bestemt tid vi sier Y

Jo større X er jo større blir Y viss du reiser med en fart som er X ganger større en lysets hastighet vil tiden Y gå fortere. Vi kjenner et år som 8760 timer. Siden Y går fortere når X blir større så vill tiden gå fortere viss vi kan reise med en fart som er større en lysets hastighet.

Det som mangler er teknologien til å produsere noe som kan bevege seg så raskt vi er ikke engang i nærheten.

Endret av AP
Lenke til kommentar
Må nesten få minne om en liten ting: Vi reiser jo faktisk inn i fremtiden hele tiden...  :roll:

8743512[/snapback]

8743259[/snapback]

Det er mulig å reise med en viss hastighet vi sier X Og i en bestemt tid vi sier Y

Jo større X er jo større blir Y viss du reiser med en fart som er X ganger større en lysets hastighet vil tiden Y gå fortere. Vi kjenner et år som 8760 dager. Siden Y går fortere når X blir større så vill tiden gå fortere viss vi kan reise med en fart som er større en lysets hastighet kan vi kanskje få et år til å blie FEKS 50 dager.

Det som mangler er teknologien til å produsere noe som kan bevege seg så raskt vi er ikke engang i nærheten.

8743522[/snapback]

Lenke til kommentar
Jeg er 50% sikker på at det er mulig å gå inn i framtiden men tror ikke fortida.

8742826[/snapback]

Jeg senker den ned til 0.1% siden energimengdene som kreves for å nå hastigheter hvor de relative tidsforskjellene blir så store at du faktisk reiser framover i tid (la oss si noen hundre år) er så store jeg ikke tror vi klarer å lage innretninger som har så stor kraft med det første. :)

(Uttalelsen min er basert på VGS-type naturfagsforståelse av relativitetsteorien, altså ikke noe vitenskapelig)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...