Gå til innhold

Vil du ha Al Gore som president i USA?

Vil du ha Al Gore som president i USA?  

88 stemmer

1. 1. Vil du ha Al Gore som president i USA?

• 1. Ja
      42
    • 2. Nei
      35
    • 3. Vet ikke
      5
    • 4. Al Gore?
      6

Anbefalte innlegg

Tittelen sier det meste. I snart 8 år har George W. Bush vært presidenten i USA og har laget et lite helvette for mange og gjort mange kamerater rike for livet. Neste år begynner et nytt valg og to har stilt til valg (huser ikke hvem, men en dame og en afrikaner).

Al Gore har stått til valg før, men har ikke vunnet. Har du lyst til å ha han som president i USA og ønsker at han skal melde seg til valg?

Vi kan starte en diskusjon her og si hvorfor du vil at han skal bli det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå vet ikke jeg hvordan hans politikk er, men han kjemper jo veldig for den globale miljøkatastrofen, noe som er bra at han gjør. Men dette er den eneste kjennskapen jeg har til han, så noe mer vil jeg ikke uttale meg om ;)

Lenke til kommentar

Al Gore er jo en reflektert og oppegående mann.

Om han har "kvalitetene" folk er ute etter i en President vet jeg ikke.

Haddet hatt mer tillit til ham om hans utsagn gikk i tråd med hans liv; privtat jetfly og strømslukende luksusvilla. Litt å lære fra Muhammed der ;)

Lenke til kommentar

Det er en haug med kandidater fra demokratene. Hillary Clinton, Joe Biden, John Edwards og Barack Obama for å nevne noen. Du tenker nok på Clinton og Obama som har seilt opp som de to favorittene til demokratene.

Jeg tror ikke Al Gore kommer til å stille.

Lenke til kommentar

Nei, fordi han ødelegger inntrykket mitt av han siden han kun ser ting fra den ene siden i den globale oppvarmings-debatten. Jeg støtter han ikke i den saken uansett.

Er få kandidater som appelerer til meg fra begge kanter, men må det være en så er det kanskje

fra republikanerne.

Utrolig jo kjapptenkte mange amerikanske presidentkandidater er. Jeg aner en høy IQ blandt mange av dem.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Al Gore har stått til valg før, men har ikke vunnet. Har du lyst til å ha han som president i USA og ønsker at han skal melde seg til valg?

For å være helt riktige så vant han jo faktisk valget. Han fikk flest stemmer. Men noen var visst mer gira på at Bush skulle være president så det ble no "tull med telling av stemmene" merkelig det der :whistle:

Jeg stemmer ja til Gore

Lenke til kommentar

Liker ikke valgsystemet i USA med bare to forskjellige (konservative) politiske retninger. Om du skal ha sjans å bli president i USA må du komme fra en suksessfylt og rik familie. Synd at folket aldri har noen som reprensenterer gjennomsnittet, eller en mer venstreradikal-ideologi.

Al Gore sier at en av hans fanesaker er miljøet, men jeg tviler på om han ville signert Kyoto om han hadde sittet i presidentstolen. Firmaene og bransjefolkene presser vel han hardt tenker jeg. Han snakker varmt om miljøet, men skal jeg være ærlig tror jeg dette egentlig bare er et pr-stunt for å sanke stemmer fra Gores side. Dessuten vil nok politikken hans aldri hjelpe de nederst på rangstigen noe.

Lenke til kommentar
Nei, fordi han ødelegger inntrykket mitt av han siden han kun ser ting fra den ene siden i den globale oppvarmings-debatten.

Ganske enig her. Fikk skikkelig avsmak for fyren etter propagandafilmen han laget.

For å være helt riktige så vant han jo faktisk valget. Han fikk flest stemmer. Men noen var visst mer gira på at Bush skulle være president så det ble no "tull med telling av stemmene"  merkelig det der  :whistle:

Nå fikk vel høyresiden her i Norge flest stemmer ved siste stortingsvalg også, men valgloven er slik at en stemme ikke er en stemme over hele landet. Skal vi derfor avsette dagens regjerning?

Lenke til kommentar
For å være helt riktige så vant han jo faktisk valget. Han fikk flest stemmer. Men noen var visst mer gira på at Bush skulle være president så det ble no "tull med telling av stemmene"  merkelig det der  :whistle:

Nå fikk vel høyresiden her i Norge flest stemmer ved siste stortingsvalg også, men valgloven er slik at en stemme ikke er en stemme over hele landet. Skal vi derfor avsette dagens regjerning?

8750575[/snapback]

http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._presiden..._election,_2000

Lenke til kommentar
Poenget er?

Jeg sammenlignet det med situasjonen her i Norge, der vi også får regjeringer som ikke er valgt av et flertall.

8751572[/snapback]

It then halted further recounts by voting 5-4 to ban further recounts using alternate procedures. Bush was certified as the winner in Florida by a margin of 537 votes, thereby defeating Gore. It was the third time in American history that a candidate won the vote in the Electoral College without receiving a plurality of the popular vote; ..

Since the Presidential Election was so close in Florida, the United States Government and state governments pushed for election reform to be prepared by the 2004 United States Presidential Election. Many of Florida's year 2000 election night problems stemmed from voting machine issues like rejected ballots, "hanging chad", and the possibly confusing "butterfly ballot". An opportunistic solution to these problems was assumed to be the installation of modern electronic voting machines.

In the aftermath of the election, the Help America Vote Act (HAVA) was passed to help states upgrade their election technology in the hopes of preventing similar problems in future elections. Ironically, the electronic voting systems which many states purchased in order to comply with HAVA actually caused problems in the following presidential election of 2004.

Jeg stemmer ikke, men var derimot ikke klar over at vi hadde problemer med ubevist-valgjuks fra de rød/grønne her i Norge. Det er vel det thatch refererer til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...