magiXen Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hei.. skulle gjerne satt meg selv i DMZ modus på huseierns router, jeg har ikke tilgang til å resette eller tukle med nettverket annet enn at jeg kan bruke det. Har prøvd standard passordet til router'n uten hell.. viser seg at det er endret.. hvordan kan jeg komme inn ? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Du får snakke med han og forklare problemet. DMZ er ikke noen god løsning i tilfelle andre brukere behøver portåpning. Hvis du behøver å åpne porter for f.eks bittorrent må du huske på at slike programmer trolig vil gjøre internett ubrukelig for alle andre som er tilkoblet routeren med default settings. Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 det var vel strengt tatt ikke spørsmålet ? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 prøv det andre forumet i steden :-) som du og posta på, der har du og fått litt svar. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Da får du krype gjennom nettverksledningen og resette routeren da. Nei, du får ikke hjelp til innbrudd... Lenke til kommentar
magiXen Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 innbrudd å innbrudd.. hehe har jo lov til å være på nettverket.. det er inkludert i husleia^^ skulle bare åpna noen porter/fiksa DMZ på min pc kjørte Min pc i DMZ hjemme tidligere å det blei ikke noen problemer for andre pc'r for det de ble brukt til.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 He he Åpner du DMZ mot en IP, så har du brukt opp all portforward. Med andre ord så kan man ikke forwarde en port til to ipadresser. Men problemet er her at du ikke har tilgang til router og det bør du gjøre ved å få nøkkelen av eier, ikke knuse ruta for å komme inn. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 la7dfa-com bare så du er klar over det så går det og hente ut password fra mange router, men ikke akuratt denne her. hvis du vil reste den MÅ du ikke holde i reset. tftp is the shit , MEN den lytter kun der i 2sek når den booter. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 OK at det går an å hente ut passord, men spørsmålet er om noen skal hjelpe en til å få tilgang til annen manns nettverksutstyr. Det synes hvertfall jeg blir over på den feile siden av gjerdet. Hadde noen fått tilgang til å bruke mitt nettverk for så å cracke passordet så hadde nok tilgang til internett blitt terminert med øyeblikkelig virkning. Har brukt TFTP endel mot en Linksys NSLU2 og da må man være lynrask for å få tilgang til redboot Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) OK at det går an å hente ut passord, men spørsmålet er om noen skal hjelpe en til å få tilgang til annen manns nettverksutstyr. Det synes hvertfall jeg blir over på den feile siden av gjerdet. Hadde noen fått tilgang til å bruke mitt nettverk for så å cracke passordet så hadde nok tilgang til internett blitt terminert med øyeblikkelig virkning. Har brukt TFTP endel mot en Linksys NSLU2 og da må man være lynrask for å få tilgang til redboot 8742705[/snapback] hvis naboen di er litt pro så har han sperra så du ikke ser han på noen måte :-) ja det går og lure routern så du ikke kan se at du er koblet til, men liksom veldig få som har skils nok til sånt. dem fleste kan skylde seg selv hvis dem ikke har på wep/wpa. det som er litt morro at værken dlink,3com har fixsa den bugen som gjør at folk kan hente ut password på selve router. samt pppoe password som er en stor trusel for alle med telenor. siden er samme password og login mail og faktura ting, og andre steder der du kan bruke telenor login. Endret 30. mai 2007 av ranvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå