Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvitt (bakterie)bellegg på tunga

Gjest Gjest_guest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_guest_*

Jeg sliter med at jeg ahr ett hvitt belleg på tunga, noe jeg trur kan skape dårlig ånde, jeg har prøvd å skrape dette vekk, men det kommer tilbake etter en natt eller to, er det noen som har noen litt mer permanente tips mot dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har det samme selv, men forekommer bare av og til. moren min anbefalte en slags drops, hvor jeg skulle suge på denne, så ville det hvite belegge forsvinne. Har ikke prøvd enda, å vet ikke om det hjelper. Sliter du med dårlig ånde, prøv SB12.

Lenke til kommentar
Jeg sliter med at jeg ahr ett hvitt belleg på tunga, noe jeg trur kan skape dårlig ånde, jeg har prøvd å skrape dette vekk, men det kommer tilbake etter en natt eller to, er det noen som har noen litt mer permanente tips mot dette?

8741637[/snapback]

Det spørs om du har fått Candidasis.

eksempel:

Nystatin og Amphetoricin B er behandlingen; Legeresept...

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Men dette hvite bellegget går ikke av ved tannpuss på tunga, det ser egentlig ut spom tråder når jeg pusser. kanskje jeg har sånn canidadis, hvor vanlig er det og hva lukter det?

Lenke til kommentar
Men dette hvite bellegget går ikke av ved tannpuss på tunga, det ser egentlig ut spom tråder når jeg pusser. kanskje jeg har sånn canidadis, hvor vanlig er det og hva lukter det?

8743778[/snapback]

Du har sikkert ikke candidasis. Heller at smaksløken din er litt "prominente..."

Angående Candidasis (en type gjærsopp):

Oral candidasis har symptomer som dårlig smak i munnen, og "dårlig ånde."

Ellers kan du søke mer i nettet for diagonosen. (wikipedia)

Candidasis skjer hos folk med dårlig immunsystem (Hiv, Aids, Transplantasjon osv) og er en nartulig pathogen i kroppen din.

Vaio ;)

huff Vaio ble Ciao... litt frekt..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Gjest Guest

og det eneste man kan gjøre for å bli kvitt dette er ved å pusse tennene oftere og drikke mye vann? ellers å ta tiden til bruk..

Lenke til kommentar
og det eneste man kan gjøre for å bli kvitt dette er ved å pusse tennene oftere og drikke mye vann? ellers å ta tiden til bruk..

8743883[/snapback]

Nei da. Smaksløken forblir der de er, men jeg mener at ånden kan komme av "dårlig munnhygene."

Andre årsaker som føre til dårlig ånde:

Overdoser av Jod, Revmatiske sykdommer og infeksjoner.

vaio ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...