Gå til innhold

Start up trøbbel


aknu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan irriterende nok og helt unyttig si at jeg hadde Norton-abonnement i et helt år. Det var svært irriterende og ubrukelig og lagde masse problemer på hjemmenettverket mitt og på LAN etc. Når det hadde gått ut skaffet jeg meg avast! Home Edition (som er gratis på www.avast.com) og det funker mye bedre enn payware Norton IMO. =)

 

BTW, velkommen til forumet!

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Jeg kan irriterende nok og helt unyttig si at jeg hadde Norton-abonnement i et helt år. Det var svært irriterende og ubrukelig og lagde masse problemer på hjemmenettverket mitt og på LAN etc. Når det hadde gått ut skaffet jeg meg avast! Home Edition (som er gratis på www.avast.com) og det funker mye bedre enn payware Norton IMO. =)

 

BTW, velkommen til forumet!

 

 

Dette var triste nyheter og det som du skriver har i grunnen jeg også opplevet. Jeg ble anbefalt etter dette Norton-maset hver gang jeg slo på maskinen å fornye abonementet. jeg hadde da avast men Norton krevet at dette måtte fjernes. Slik ble gjort og etter å installere den nye Norton antivirus programmet ble maskinen treg som sirup.

 

Jeg har flere ganger skrevet til Norton men der kommer ikke noe reaksjon. Kanskje det er en bug i programmet som de ikke vil opplyse fordi dette kan gi business problemer. Hvem vet.

 

Spørsmål: kan jeg bare avinstalere Norton og reinstallere avast uten ennå mere trøbbel?

 

MVH Arne K.

Lenke til kommentar

Hva er det som er så galt med Norton?

Vel krever Norton litt grunnleggende datakunnskap for å kunne konfigureres, men jeg har ikke opplevd noe av det dere sier i alle de årene jeg har brukt det.

 

Det finnes flere tester der Norton ligger blant topp 5 av antivirusprogrammene.

 

EDIT: Skulle dere ønske å fjerne det, kan dere bruke Norton Removal Tool

 

EDIT2: Les her og utover før dere kommenter posten min.

Endret av Jallenbo
Lenke til kommentar
Hva er det som er så galt med Norton?

Vel krever Norton litt grunnleggende datakunnskap for å kunne konfigureres, men jeg har ikke opplevd noe av det dere sier i alle de årene jeg har brukt det.

 

Det finnes flere tester der Norton ligger blant topp 5.

8743561[/snapback]

 

norton gjør dataen tregere rett og slett! dritt program.

økte hastigheten betraktlig ved å bytte til avast. spesiellt merkbart i oppstarten

Lenke til kommentar
Nå bruker jeg midlertidig avast!, og jeg merker ingen forskjell i hastigheten på dataen.

EDIT: Og hvis du merker det i oppstarten, er det sannsynligvis virus Norton holder kontroll på i isolasjon.

8743651[/snapback]

##

 

 

Hei.

 

Jeg har gravet litt i det ene brevet jeg fikk fra Symanyec og her kommer en kopi av deler av det. Se under:

 

Før du laster ned den nye produkten må du avinstallere tidigere Antivirus produkter. Sender med instruksjoner hvordan du gør dette. Nederst i dette mail har du link så att du kan laste ned din produkte.

 

Her kommer instruksjoner som vil ta bort ditt produkt, men husk du trenger CD-platen eller installasjonfilen og produktnøkkelen for å reinstallere.

 

OBS! Følgende vil ta bort ALLE dine Symantec produkter.

 

1. Velg linken som passer ditt Operativ System (Windows) og lagre den på ditt "Skrivebordet"

Om du har Windows XP eller Vista bruk denne linken: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_...emoval_tool.exe

Om du har Windows 98 eller ME bruk følgende link: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_...val_Tool_9x.exe

 

2. Kjør den filen du har lagret på "Skrivebordet" og godkjenne alle spørsmål og restarte datamaskinen (PC) når Norton Removal Tool har gjort seg ferdig.

 

3. Ta bort mappene nedenfor gjennom "Min Datamaskin", gå till Lokal disk(C:) og så "Documents and Settings" osv.

"C:\Documents and Settings\AllUsers\Application Data\Symantec" <- Denne saknes i Vista "C:\Documents and Settings\All Users\Program Data\Symantec" "C:\Program filer\Delte Filer\Symantec Shared" "C:\Program filer\Norton Internet Security" <- kan savnes "C:\Program filer\Norton Antivirus" <- kan savnes "C:\Program filer\Norton Systemworks" <- kan savnes "C:\Program filer\Save and Restore" <- kan savnes "C:\Program filer\Ghost" <- kan savnes "C:\Documents and Settings\AllUsers\Application Data\Symantec" <- Denne saknes i Vista

 

 

Om katalogen "Application Data" eller "Program Data" ikke vises så gjør følgende: Når du er inne på "Min Datamaskinn" åpne "Verktøy". Klikk på "Mappe Alternativer". Klikk på fliken "Vis". Klikk på "Vis skjulte filer og mapper" trykk så på "OK". Nå kan du se "Application Data" eller "Program Data" og du kan gå inn i den og slette mappa Symantec.

 

OBS:

Før du kan ta bort mappen Symantec Shared i Program\delte filer må PC-en startes i feilsikkert modul, dette gør du gjennom og starte om din PC og under oppstart trykker du på F8 flere ganger. PC kommer da og vise en svart skjerm med alternativet "Feilsikkert" lege nesten høgst opp. Trykk deg opp dit med hjelp av pil tangenterne, og når den er markert trykk Enter.

 

 

4. !!OBS!! Før punkte 5 må du vare forsiktig så att du skriver av raderne EKSAKTE rett ellers kan andre program ta skade. Kopiere gjerne så blir de rett.

 

5. Klikke på "Start-> Kør skriv in raderne nedenfor i det nye vinduet og trykk "OK" gjør dette før de 2 andre raderne også, de skall skrives in hver og en for seg,

og hele rekken skall vare med, even "reg".

 

reg DELETE HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Symantec /f

reg DELETE HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Symantec /f

reg DELETE "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM{CurrentControlSet\Services\Symantec Core LC" /f

 

En svart rute kommer og blinke til för hver av disse kommando og siden er det klart.

 

6. Klikke på "Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> System verktøy -> Diskoppryddning " når dette siden startes vente til det kommer opp en liste klikke

siden i Midletidertidige filer og trykk "OK".

 

7. Nu er din Norton produkte borte.

 

Norton Internet Security 2007 http://liveupdate.symantec.com/upgrade/NIS071020NO.exe

 

Som dere ser er det en hel regle som må gåes gjennom og for en kar på 68 år er ikke dette noen enkel operasjon. Hvis det da i det hele tatt virker. Men til skrekk og advarsel til de som vil fornye abonementet: dette kan dere risikere før dere får et program som virker som det skal.

 

Til slutt: Kan jeg installere avast før jeg går i gang med sletting av Norton?

 

MVH Arne K.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke gå gjennom alt det der.

Kjør Norton Removal Tool, og Norton er fjernet.

Fungerte for meg, og jeg trengte ikke gå gjennom alt det der.

8746797[/snapback]

 

 

Ok jeg skal prøve.

 

MVH Arne K

8747509[/snapback]

 

 

Norton er fjernet og avast er innstallert. Oppstart tiden er redusert med 2/3. I tillegg er maskinen generellt mye raskere.

 

Spørsmål: vil det være en ide å kjøre disk fragnmentering etter dette?

 

MVH Arne K.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke gå gjennom alt det der.

Kjør Norton Removal Tool, og Norton er fjernet.

Fungerte for meg, og jeg trengte ikke gå gjennom alt det der.

8746797[/snapback]

 

 

Ok jeg skal prøve.

 

MVH Arne K

8747509[/snapback]

 

 

Norton er fjernet og avast er innstallert. Oppstart tiden er redusert med 2/3. I tillegg er maskinen generellt mye raskere.

 

Spørsmål: vil det være en ide å kjøre disk fragnmentering etter dette?

 

MVH Arne K.

8755015[/snapback]

 

Fragmentering av disk er det jo en fordel å kjøre en gang iblant uansett. ;)

Lenke til kommentar
Fragmentering av disk er det jo en fordel å kjøre en gang iblant uansett.  ;)

 

Pirke, pirke, diskdefragmentering. Det legger dataene nærmere hverandre på harddisken så den ikke bruker så lang tid på å finne fram.

8789228[/snapback]

 

Woops, my bad. :blush:Defragmentering, ja.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke gå gjennom alt det der.

Kjør Norton Removal Tool, og Norton er fjernet.

Fungerte for meg, og jeg trengte ikke gå gjennom alt det der.

8746797[/snapback]

 

 

Ok jeg skal prøve.

 

MVH Arne K

8747509[/snapback]

 

 

Norton er fjernet og avast er innstallert. Oppstart tiden er redusert med 2/3. I tillegg er maskinen generellt mye raskere.

 

Spørsmål: vil det være en ide å kjøre disk fragnmentering etter dette?

 

MVH Arne K.

8755015[/snapback]

 

Grunnen til du opplever raskere oppstartstid, er at nå slipper Norton å overvåke virusene du antagelig har på datamaskinen hele tiden. Kjør en scann med BitDefender i sikkermodus.

Lenke til kommentar
Fikk med Norton da jeg kjøpte PCen min, aldri hatt så treig PC før!  Til slutt så formaterte jeg å la inn AVG Free Edition jeg :thumbup:

 

Sempron ;)

8790875[/snapback]

 

Jeg har avinnstallert Norton og regner de omlag 500 kr som tapt. Maskinen er blitt som ny.

 

Til skrekk og advarsel til de som fabulerer med å installere Norton: ikke gjør det. Man vet ikke hva man ender opp i med hensyn til hastighet.

 

MVH Arne K.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...