Gå til innhold

Dream Theater cover-band søker vokalist

Liquidkey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mange DT-coverband bruker jenter som lead-vokalist, fordi de ofte kommer høyere opp enn gutter, så jeg ville anbefalt å lett i den avdelingen :)

8770178[/snapback]

Ja, men jeg er egentlig ikke fan av jenter som vokalist i et prog-metal band. Imaget blir litt feil på en måte. :p Noen låter krever litt guts. Dessuten har vi en humor i bandet som ikke egner seg for jenter :!: Men takk for svar.

Endret av Liquidgum
Lenke til kommentar

Dere må nok se etter rimlig profesjonelle sangere, eller så må dere tilpasse/tolke en del av låtene. Droppe enkelte falsett-partiet en oktav for eksempel.

EDIT: vet ikke om så mange jenter klarer "attituden" som er på en del av låtene på Awake, stiller meg tvilende til den.

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Dere må nok se etter rimlig profesjonelle sangere, eller så må dere tilpasse/tolke en del av låtene. Droppe enkelte falsett-partiet en oktav for eksempel.

EDIT: vet ikke om så mange jenter klarer "attituden" som er på en del av låtene på Awake, stiller meg tvilende til den.

8770851[/snapback]

Det er nesten umulig. Det er mange faktorer som må stemme: Alder, bosted, dyktighet.

Enten er han 30 år, eller så bor han på et sted jeg ikke kan uttale navnet på. (Og de aller fleste kan ikke synge skikkelig)

Jakten forsetter....

Lenke til kommentar

Og når der først er igang med det, så kan dere kanskje ta kontakt med noen av sangpedagogene der og fortelle hva dere søker. (en ganske rocka tenor :p) De har ofte privattimer på si, og det er vanlig at elever får ha sine egne låter, kanskje noen liker DT veldig godt ? Og det kan hende de lærerene også vet om måter dere kan få tak i folk. :)

Endret av NorthWave
Lenke til kommentar
Artig tråd. Jeg klarer faktisk noe DT-vokal.

Hvordan går jakten?

8772751[/snapback]

Ikke veldig bra. Men nå har vi blitt spurt om å være oppvarmingsband på subtacto i høst. Det ser jeg frem til!

Det må da være en som kan synge DT her? :hmm:

Endret av Liquidgum
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

James LaBrie er jo temmelig skrøpelig som vokalist da! Så det skal ikke veldig mye stemme-kvalitet til for å kopiere live-prestasjonene hans! :p CD derimot, det er en annen sak.

Har en kamerat som høres IDENTISK ut som James Labrie. Spesialiteten hans er "Voices" Høres Kliss likt ut. Han bor i Førde (Vest Norge) da, så blir nok litt vanskelig. Men han passer perfekt som vokalist i DTcoverband.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Jeg skal legge ut flere tråder etterhvert med videoer, lydklipp og info om konserter, når vi får spillejobber, flere øvinger og vokalist.

Takk for interressen :)

Edit: Hvis noen vet om noen som kan synge DT. Eventuelt noen som vet om noen som vet om noen, så vær så snill ta kontakt på [email protected]. :)

-Mikael

Endret av Liquidkey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...