Gå til innhold

Er "surringen" fra Z-680 virkelig så sjenerendes?

Anbefalte innlegg

Hadde tenkt meg å kjøpe den nye toppmodellen fra Logitech, Z-680. Men leser her på forumet om "surringen" som kommer fra høytalerne når all lyd er av. Er det virkelig så sjenerendes lyd? Overdøver det duringen fra en relativt stillegående pc. Er det bare flisespikkeri, eller er det et irritasjonsmoment?

Takker på forhånd for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. mine 680 suser uansett, selv om det ikke er koblet til noe lydkilde er det er konstant susing, spesielt i senter høytalleren er det mye. Men når jeg setter i headset pluggen blir det stille. Tror det er selve styringsboksen det er noe muffens med. Eller`s låter de helt supert, hadde Cambrigde 2500 før, de låt som ping pong i forhold til Z680.

Lenke til kommentar
Hei. mine 680 suser uansett, selv om det ikke er koblet til noe lydkilde er det er konstant susing, spesielt i senter høytalleren er det mye. Men når jeg setter i headset pluggen blir det stille. Tror det er selve styringsboksen det er noe muffens med. Eller`s låter de helt supert, hadde Cambrigde 2500 før, de låt som ping pong i forhold til Z680.

Er det veldig sjenerendes, eller legger man stort sett ikke merke til det? Ser at Komplett plutseilig satt status til "ubekreftet" til ut i februar en gang. Kanksje det tyder på at Logitech holder på å rette opp feilen, hvis det er noen feil da...

Det er lov å håpe ;)

Lenke til kommentar

Ja det er såpass at jeg slår de av når jeg ikke hører på lyd, i tillegg har jeg en 80x80 vifte i åpent kabinett på min P4 2533@2950 enda hører jeg susing, spesielt fra center (den er også nærmest).

Sende en mail til komplett for å spørre om det har vert mye klager på de, og det er derfor de venter med å ta dem inn igjen. Mpx får inn 10.1. så jeg. (Jeg fikk mine derfra før Jul)

Lenke til kommentar

Hei,

snakket nettopp med en kundebehandler fra logitech. Han kunne ikke bekrefte at noe var på gang for å fikse støyen fra z-680. Han hadde hørt noe om at det var susing, men mente at det ikke var noe mer en normalt for slike sett.

Det er bare bull i så fall, det skal jo ikke være masse susing når det ikke er lyd inn engang.

Det virker som om noen av disse settene ikke støyer like mye som andre.

Er det noen som kan bekrefte at de har et slikt sett som har et akseptabelt støynivå?

Eller noen som vet sikkert om Logitech har noe på gang for å fikse dette?

Lenke til kommentar

http://www.3dss-forums.com/cgi-bin/wwwthre...=5&o=21&fpart=2

"For what it's worth, my sources at Logitech tells me that the hissing is a result of an unshielded part of the control pod. They said that the shielding was removed in order to meet some European certification, which sounds odd because usually you have to shield MORE to receive certifications, not LESS! He said that it would take several months for a new and improved control pod to be in production, IF they even decide it's a serious enough problem."

Min egen erfaring er, støyen er der uansett - selv uten noe tilkoblet. Det er definitivt noe galt. Skal du plassere høytalerne rundt pc'n er det altfor mye støy etter min mening! Hvis du har høytalerne 1m eller mer fra ørene vil du nok ikke høre støyen, da pc blir støyen høyere.

Displayet i "pod'en" er irriterende dårlig laget, en neon blåfarge som lyser skarpt gjør at det blir uleselig på +1m avstand, det er heller ikke noe lys som indikerer at den mottar info fra fjernkontrollen.

Jeg har tenkt å bruke høytalerne rundt tv'n i stua, tilkoblet dvd'n og pc'n - jeg tror ikke støyen blir noe problem for meg, men jeg har ikke fått kablet og plassert ut høytalerne enda så jeg er usikker.

Lenke til kommentar
Har Logitech tatt tilbake alle sine z-680 for å fikse de ? Finner ingen webshoper som har de inne ..

Det litt motstridende hva som egentlig skjer med disse høytalerne, alt fra at logitech vurderer om de i det hele tatt skal gjøre noe, og at det evt. vil ta flere måneder for dem å fikse det til at jeg fikk tak i denne (om den er ekte vet jeg ikke, men tipper det)

[email protected] wrote:

Dear Mr. Jorgensen,

Thank you for your enquiry.

At this time, we are working on a sollution to solve the

current issues

people have with the Z-680.

We can Send out an reworked Control pod around the end of

januari to you,

this should resolve the issue to an acceptable level.

Kind regards,

Thomas Koren

Logitech Europe SA technical support

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...