Gå til innhold

Samsung 172t eller 181t eller en annen LCD skjerm?

Dotten

Anbefalte innlegg

Tenkte å ta steget og endelig bytte ut kolossen av en 19" med en LCD. Etter å ha lest litt rundt omkring så tror jeg enten valget faller på Samsung 172t (17") eller den 1" større 182t som koster 2000 kroner mer.

Bruker pc'en til det meste også spill og film. Er det et så bra valg som flere anmeldere sier? Noen som har andre anbefalinger?

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter akkurat nå foran en 172T og må bare si meg veldig fornøyd.

Tror ikke den extra 1" er verdt 2000kr mere, dessuten har 172T mye penere design!

Annehånds verdien hvis du en gang skulle ønske å selge skjermen vil også være større da denne modellen har vunnet en drøss med tester og kun har fått god omtale.

Kjøpte min hos itbutikken.no for 5900kr. inkl. frakt, de selger også orginal samsung DVI kabel til kun 159kr.

Lenke til kommentar

Kanskje populariteten gjør at man øker på prisene? Skulle ikke forundre meg :roll:

Hvis det er slik at designen på 172t er stiligere enn 181t så har det noe å si. Er litt nøye på at det skal se bra ut når pc'en er i stua ;)

Er det mulig å henge den på veggen, eller må den stå på skrivebordet?

Lenke til kommentar

itbutikken.no selger den i skrivende stund for 5750kr.

Ja, man kan henge den på veggen, det følger med skruer og ett ganske solid veggfeste med skjermen, husk å bestille DVI kabel da dette ikke følger med skjermen 159kr. extra

Alle de andre webshop`ene tar over 300kr for denne..

Lenke til kommentar
Sitter akkurat nå foran en 172T og må bare si meg veldig fornøyd.

Tror ikke den extra 1" er verdt 2000kr mere, dessuten har 172T mye penere design!

Annehånds verdien hvis du en gang skulle ønske å selge skjermen vil også være større da denne modellen har vunnet en drøss med tester og kun har fått god omtale.

Kjøpte min hos itbutikken.no for 5900kr. inkl. frakt, de selger også orginal samsung DVI kabel til kun 159kr.

hmm jeg kan ikke se noen samsung dvi kabel hos itbutikken vet dem hadde før men sandberd er jo også greit.

Lenke til kommentar

Man kan jo alltids kjøpe en 172B til 5400kr., men det er ikke å annbefale da denne ikke har DVI.

Skal kjøpe meg enda en 172T når prisen kommer under 5000kr. og skjermkort med dual DVI utgang, det blir rått nok :D

Komplett solgte akkurat en demo brukt 172T til 4800kr, men hadde ikke spenna tilgjengelig akkurat da :(

Kan også nevne at skjermen min ikke hadde en eneste død pixel, kjempefornøyd :D

Lenke til kommentar

172T

I141203.jpg

billigste i prisguiden: 5769,-

181T

I153348.jpg

billigste i prisguiden: 8358,-

191T

I113801.jpg

billigste i prisguiden: 7950,-

181T fremstår for meg som det dårligste kjøpet av disse tre LCDene, koster jo ikke mer med 191T som er 1" større ;) Hvem som er penest blir en smaksak, men 181T og 191T har jo en mye tynnere ramme enn 172T så jeg foretrekker 181T/191T fremfor 172T.[/b]

EDIT: angående priser som svinger. I 2000 fikk fikk du Sony G420 til 5100kr. I dag, 2003, er billigste 5375kr!

Lenke til kommentar
172T

181T fremstår for meg som det dårligste kjøpet av disse tre LCDene, koster jo ikke mer med 191T som er 1" større ;) Hvem som er penest blir en smaksak, men 181T og 191T har jo en mye tynnere ramme enn 172T så jeg foretrekker 181T/191T fremfor 172T.[/b]

Er kvaliteten på de tre skjermene noenlunde den samme, eller er det noen av dem som kan fremheves?

Lenke til kommentar

Er kvaliteten på de tre skjermene noenlunde den samme, eller er det noen av dem som kan fremheves?

Alle tre får jo kjempeskryt i tester. 172T og 181T ble begge testvinnere i PCWorld Norge sin store LCD test for litt sida. 191T fikk 6'er av dinside. Det gjorde også 181T.

Eneste erfaring jeg har med disse skjermene er at jeg har sett på dem i en (analog) butikk så om kvaliteten faktisk er noenlund den samme tør jeg ikke svare på, men det virker jo slik utifra spesifikasjoner og tester.

Skjermene kjører jo alle 1280x1024. Spørsmålet blir vel mest om du synes 1280x1024 er litt lite på en 17" og om du kan betale ~2000kr ekstra for å få skjermen 2" større og med tynnere ramme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...