Gå til innhold

Kan ikke sende filer med msn messenger

Anbefalte innlegg

Etter at jeg skiftet fra windows 2000 til win xp kunne jeg ikke lenger sende filer gjennom msn messenger, det går heller ikke an gjennom mirc. Jeg vet at det er en firewall med xp, den er av. Den var av fra jeg installerte det. Vet noen hva som er gale? Jeg har adsl fra nextgentel og deler ikke internetten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Filoverføring

Hvis du bruker Internett-forbindelse-deling vil du ikke kunne sende filer ut med MSN Messenger. Du vil kunne motta filer, men ikke sende.

Brannmurer

Hvis du er tilkoblet et lokalt nettverk (LAN) og er bak en brannmur (for eksempel på et bedriftsnettverk), kan det hende at du ikke har mulighet til å ringe eller sende filer til noen som er på utsiden av brannmuren.

tatt fra msn sine sider

Lenke til kommentar

ok jeg har cisco router og jeg klarer ikke å sende filer. Hverken gjennom msn eller mirc. (jeg har ikke prøvd noen andre) Det gikk fint når jeg hadde windows 2000 men etter jeg skiftet til xp gikk det ikke lenger. Brannmuren er ikke på. Og jeg har ingen annen brannmur enn den som følger med xp. Hva kan det være da? :cry:

Lenke til kommentar

Herregud da..

Problemet ditt ER routeren. Du har en Cisco router som er helt umulig å fikle med ser det ut som. Let litt på www.relativt.net og finn frem port forwarding med Cisco ruter. Forward portene slik vist på linken jeg oppga i første post. Så laster du ned det programmet og følger instruksjonene videre på den siden som jeg først linket til. Dette er problemet ditt og den siden er løsningen. Det kan ikke sies bedre.

Lenke til kommentar

Dette fant jeg på gamespy

What is a firewall or proxy?

Firewalls and proxies are software programs or pieces of hardware designed to protect your computer and/or network from Internet intruders. Some of these are:

Norton Internet Security

Tiny Personal Firewall

Zonealarm

Sygate (proxy)

Wingate (proxy)

Internet Connection Sharing aka ICS - provided by Windows 98SE and higher (proxy)

Linksys Routers (hardware firewall)

D-Link Routers (hardware firewall)

Cisco Routers (hardware firewall)

Lenke til kommentar

Altså...jeg stusser litt på dette her.

Noen sier det er routeren til folk som skaper problemet, andre sier det er software firewaller.

Nå er det slik at jeg har en SMC7004ABR router med firewall, og Norton 2002 firewall. Jeg kunne heller ikke sende filer, hverken i messenger eller mIRC. Men så avinstallerte norton, og voila, sending av filer uten problemer.

Så jeg lurer på om noen veit hva jeg må gjøre for å fikse det da, siden det tydeligvis ikke er routeren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...