MokkaKaffi Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Etter at jeg skiftet fra windows 2000 til win xp kunne jeg ikke lenger sende filer gjennom msn messenger, det går heller ikke an gjennom mirc. Jeg vet at det er en firewall med xp, den er av. Den var av fra jeg installerte det. Vet noen hva som er gale? Jeg har adsl fra nextgentel og deler ikke internetten. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 har ikke no svar men Norton2003'en min var heeeelt banan på msn, men det gikk å "permitte" Lenke til kommentar
Term Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Det høres ut som et firewall problem anyway. Har du noen annen firewall installert? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Det er routeren din som gjør dette umulig. Iallefall var det umulig med verisjon 4. Har hørt at det skal være mulig med verisjon 5.. Får ikke installert den her av en eller annen grunn. Fucka PC Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 jeg har ingen firewall installert nei. Og jeg har ikke norton. Og mener du modemet når du sier routeren? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Filoverføring Hvis du bruker Internett-forbindelse-deling vil du ikke kunne sende filer ut med MSN Messenger. Du vil kunne motta filer, men ikke sende. Brannmurer Hvis du er tilkoblet et lokalt nettverk (LAN) og er bak en brannmur (for eksempel på et bedriftsnettverk), kan det hende at du ikke har mulighet til å ringe eller sende filer til noen som er på utsiden av brannmuren. tatt fra msn sine sider Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 1: Last ned MSN 5 2: Gå hit og les: http://johnny.acos.no/proxy/ Forresten, modemet ditt inneholder en router så det er den jeg snakker om ja. Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 det går ikke med mirc heller Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg sendte akkurat en fil over MSN, og jeg har NGT med Netopia ruter. Gjør som beskrevet over så går det fint Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Jeg har ikke router, men jeg klarer å dele... Med en kontakt så vil den ikke dele mer... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Må ikke begge pc-ene som skal sende filer via msm ha winxp pro? Noen som har testet det mellom winxp pro og home? Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 jeg vet ikke om jeg har netopia routeren. Det står cisco systems på den Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 dessuten fattet jeg ikke driten av det han hadde skrevet Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 jeg prøvde programmet, det stod "den angitte modulen ble ikke funnet" Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 jeg vet ikke om jeg har netopia routeren. Det står cisco systems på den Cisco er ikke Netopia. Cisco er den andre typen router du kan få tildelt fra NextGenTel (og den er visstnok bedre enn Netopia... glad for at jeg har Cisco). Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 ok jeg har cisco router og jeg klarer ikke å sende filer. Hverken gjennom msn eller mirc. (jeg har ikke prøvd noen andre) Det gikk fint når jeg hadde windows 2000 men etter jeg skiftet til xp gikk det ikke lenger. Brannmuren er ikke på. Og jeg har ingen annen brannmur enn den som følger med xp. Hva kan det være da? Lenke til kommentar
Blib Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Herregud da.. Problemet ditt ER routeren. Du har en Cisco router som er helt umulig å fikle med ser det ut som. Let litt på www.relativt.net og finn frem port forwarding med Cisco ruter. Forward portene slik vist på linken jeg oppga i første post. Så laster du ned det programmet og følger instruksjonene videre på den siden som jeg først linket til. Dette er problemet ditt og den siden er løsningen. Det kan ikke sies bedre. Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 nei det funka jo i 2000 Lenke til kommentar
MokkaKaffi Skrevet 1. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. januar 2003 Dette fant jeg på gamespy What is a firewall or proxy? Firewalls and proxies are software programs or pieces of hardware designed to protect your computer and/or network from Internet intruders. Some of these are: Norton Internet Security Tiny Personal Firewall Zonealarm Sygate (proxy) Wingate (proxy) Internet Connection Sharing aka ICS - provided by Windows 98SE and higher (proxy) Linksys Routers (hardware firewall) D-Link Routers (hardware firewall) Cisco Routers (hardware firewall) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Altså...jeg stusser litt på dette her. Noen sier det er routeren til folk som skaper problemet, andre sier det er software firewaller. Nå er det slik at jeg har en SMC7004ABR router med firewall, og Norton 2002 firewall. Jeg kunne heller ikke sende filer, hverken i messenger eller mIRC. Men så avinstallerte norton, og voila, sending av filer uten problemer. Så jeg lurer på om noen veit hva jeg må gjøre for å fikse det da, siden det tydeligvis ikke er routeren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå