Gå til innhold

spm om dumbell benkpress og magetrening.

Anbefalte innlegg

Hva er best av vanlig benkpress og dumbell benkpress? Eller er forskjellen minimal?

På benk press, bør jeg ha beina i bakken eller på et "stativ" som er der, slik at beina blir hoftene blir ca 60 grader? En kar på treningsstudioet ( som jobber der, men han trener ikke selv, så vet ikke hvor mye jeg kan stole på han) sier at man ødelegger ryggen av det.

Jeg tar slike: kan jeg ta med skrå situps i denne øvelsen? http://www.coopersguns.com/videos/exercise...b-crunch-bench/ ?

I så fall, hvilken rekkefølge? f.eks. Høyre,midten, midten, venstre, midten midten høyre and so? og hvor mange reps og sett?

Vil ungå å få "bulemage" fordi jeg trener nedre del for mye..

Vet jeg er elendig til å forklare. :whistle: Bare still spm hvis det er noe du ikke fortår.

Endret av thanat0s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil ungå å få "bulemage" fordi jeg trener nedre del for mye..

8740476[/snapback]

En kan ikke endre utseende på magemusklene etter hvordan en trener dem. Det er kun kunstige skiller mellom magerutene, og det er heller ingen muskelfester en kan vri eller vrenge i denne regionen. En kan derfor ikke trene en "rute" mer enn de andre.

Er du redd for at magemusklene skal bule, ville jeg kjørt noen stomach vacuums, som trener indre abs.

Endret av K.Larsen
Lenke til kommentar

Den beste måten å ikke få utstående ruter på er å ikke trene dem så mye.

Ikke tenk på dette før du er ca 90-100kg

Ved progresjon på magemusklene vil de vokse bedre som en hvilken som hels annen muskel og det ser ikke veldig pent ut og derfor trener de som ikke vil ha det uten progresjon for eks.

1 trening 20x3 lette vekter

2 trening 10x3-4 med tunge vekter

Så lette vekter mange rep igjen.

Isteden for 3,4,5,6,7,8,9 kg osv.

Muskelmassen vil bli mindre men da ikke utstående.

Smak og behag , ville ikke ha tenkt så mye på det de første 2-3 årene.

Du kan til nød trene øvre eller nedre delen men ikke utvalgte ruter og man kan heller ikke gjøre noe annet med rutene enn å forandre massen på de.

Endret av War
Lenke til kommentar

Hold skuldrene tilbake under utførelsen av øvelsen og albuene skal peke utover. Så lenge ryggen er på benken skader du degikke ved å ha beina på gulvet.

Det er faktisk et krav for å få et løft godkjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...