Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny router etter mange herrans år


Anbefalte innlegg

Har ikke akuratt handlet så mange routere de siste.. tja.. 5-6 årene eller no. Har en D-Link DI-804 som ikke har sviktet meg en eneste gang på alle disse årene, men nå er den da ikke god nok lenger. Har 12mbit fra CD, noe jeg så absolutt ikke får ytet. Med routeren får jeg hastigheter helt ned i 5mbit, mens uten er jeg oppi 12mbit.

 

Så, har noen generelle tips om en router som passer mitt formål bra ? Den må ha 4 porter :) ( Ikke trådløst)

 

ps: 1gbit er intet krav, da det sjeldent overføres filer gjennom routeren. Har en direkte TP til filserver på 1gbit.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den er grei, da går jeg for den. Er en pc i huset som ikke kan tukles med pga. garanti, så den må leve på kablet :)

8770260[/snapback]

 

 

du kan jo alltids kjøpe en usb nettverks adapter eller noe slikt om du ikke vil inn i maskinen men slippe mye kabelsurr =)

Lenke til kommentar

En ting du bør undersøke er hvor mye data router'n din kan pushe fra f.eks WAN til WLAN med kryptering.

 

WRT54G(L) var en av de store på dette tidligere, men klarer ikke mer enn rundt 30Mbit fra WAN -> WLAN med WPA hvis jeg ikke husker helt feil. WAN -> LAN lå på rundt 50Mbit.

 

En router jeg absolutt ville vurdert dersom man bytter utstyr sjeldent er D-Link DIR-655. Denne skal i tester ha klart å pushe opptil 300Mbit fra WAN til LAN. Nå skal jeg være den første i rekken til å stille meg tvilende til D-Link-produkter etter de utallige drittproduktene de pushet ut for 2-8 år siden hvertfall, men her har de hvertfall et produkt som banker all motstand i dagens marked. La oss bare håpe det faktisk fungerer og ikke dør som fluer.

 

Edit: ref http://www.smallnetbuilder.com/component/o...art/Itemid,189/

Endret av CrZy_T
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...