Spöka Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hørte at en av vennene mine hadde surfet litt på nettet her en dag og kommet over noe litt kult. At Pink Floyd hadde lagt på noe "støy" på slutten av noen av låtene sine, som ikke kunne sammenliknes med noe språk. Det interessante var det at når man spilteav plata / lydfilen BAKLENGS ble "støyen" forandret til meldinger! En kanskje noe mer kjent er det mamma kunne fortelle om da jeg fortalte henne om Pink Floyd-"støyen": Beatles gjorde akkurat det samme, og da lød meldingen slik: "Paul is a dead man! Miss him! miss him! MISS HIM!" noen flere som har erfaringer/opplevelser med lignende stuff? Lenke til kommentar
Admiral1 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 http://jeffmilner.com/backmasking.htm Her er det alle sangene jeg vet om som kan spilles av baklengs. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
steinar2000 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Så lenge du har har et ukritisk øre kan du få det meste til å høres ut som noe. En britisk undersøkelse spilte av en såkalt skjult melding uten at deltakerene viste hva den skulle si. Ingen av deltakerene hørte denne meldingen, men da deltakerene fikk vite svaret og fikk høre den på nytt sa samtlige at de hørte meldingen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Iron Maiden hadde visstnok en sang hvor en intro sa noe baklengs. Synd at jeg ikke husker navnet. Skal lete litt... Edit: Still Life - Iron Maiden Endret 30. mai 2007 av SirChris Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Denne siden her var mye bedre da http://www.reversespeech.com/music_reversals.htm Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Om det er en tilfeldighet, eller ikke veit jeg ikke. Men jeg hørte ivvertfall hva Les zeppelin sang baklengs i stairway to heaven, før jeg så teksten. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Om det er en tilfeldighet, eller ikke veit jeg ikke. Men jeg hørte ivvertfall hva Les zeppelin sang baklengs i stairway to heaven, før jeg så teksten. 8741333[/snapback] Me too! Litt creepy i grunn Lenke til kommentar
Howie-O Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Bare bull mesteparten. Ligner jo ikke en gang. Utenom Hit me baby one more time, så er det jo bare de som faktisk spilles baklengs rett vei som høres ut som noe. Snålt at alt skal handle om satan når sangene blir spilt baklengs. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Spiller du 2Pac - Pac's Life baklengs, kan du etter 18 sekunder høre "you should see me, I'll be back" Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Charles Manson trodde vel han fikk beskjed fra the beatles om å drepe.. Lenke til kommentar
Sasquatch Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Charles Manson trodde vel han fikk beskjed fra the beatles om å drepe.. 8742116[/snapback] Mange ble drept av The Manson-family. Han mente han var jesus. og han hjernevasket andre til å tro det også. Han forandret navnet til Manson. Gud=Man Sønn=Son = Manson. Guds Sønn For å få mer innblikk i hans liv før alle rettsakene og drapet på bl. a Sharon Tate (tror jeg hun het), anbefaler jeg dere å se Helter Skelter. En film. også navnet på en Beatles-sang. De skulle drepe alle hvite. (Han kalte de pigs - Piggies er en beatlessang på White Album) Han fant alle 'budskap' gjennom White Album. Han mente at tittelen refererte til at alle hvite skulle dø. Hele den hvite befolkningen skulle dø, bortsett fra Manson selv, og hans utvalgte displer. de kalte prosjektet Helter Skelter. for å ikke bli tatt måtte de gjemme seg i et bunnløst hull i ørkenen i California. Dette hullet stammer Fra Joahnnes, Åpenbaring kap 9. hvor det står om et hull som fører til avgrunnen. På engelsk heter Johannes Åpenbaring: The Revelation of St John Divine. Forkortet Revelations. + kap 9 = Revelations 9 = Revolution 9 (en beatlessang på The White Album) Charles trodde det lå et Buskap i sangen Helter skelter. Første vers. When I get to the bottom I go back to the top of the slide Where I stop and turn and I go for a ride Till I get to the bottom and I see you again Medlemmene i The Manson-Family mente at dette var et bilde på når de kom ut av det bunnløse hullet i ørkenen. Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 http://jeffmilner.com/backmasking.htm Her er det alle sangene jeg vet om som kan spilles av baklengs. 8740019[/snapback] Mye artig på den siden der Lenke til kommentar
Namek Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Noen som har hørt Bjelleklang baklengs? Spiller du 2Pac - Pac's Life baklengs, kan du etter 18 sekunder høre "you should see me, I'll be back" 8742092[/snapback] Youtubeklipp Endret 31. mai 2007 av Namek Lenke til kommentar
Namek Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Dobbelpost.. Endret 31. mai 2007 av Namek Lenke til kommentar
Effekt Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Backmask Online er ei anna side med mange mp3-klipp frå diverse sangpartier spelt baklengs. Lenke til kommentar
Spöka Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Noen som har hørt Bjelleklang baklengs? Spiller du 2Pac - Pac's Life baklengs, kan du etter 18 sekunder høre "you should see me, I'll be back" 8742092[/snapback] Youtubeklipp 8748869[/snapback] MAN! Den var jo litt scary, da! hehe Lenke til kommentar
dabbo-baze Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jeg syns det er litt fett å gjøre slikt med vilje. The Mars Volta har gjort noen ting. For eksempel i en break i en sang hører man "Did mommy or daddy ever have to spank you?" baklengs. Og på slutten hører man barnesangen Itsy Bitsy Spider baklengs. De har også en baklengs gitarsolo på slutten av en sang, og baklengs tromming i slutten av en annen. Høres fett ut. Endret 13. juni 2007 av dabbo-baze Lenke til kommentar
Kaospike Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 På slutten av Darkthrone - Flittermice as Satans Spys: "In the name of god, let the churches burn" baklengs. Vikernes som har skrevet teksten, så klart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå