moestue Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 (endret) Greit å ha forsikring! Når kamerahuset runder 50.000 (eller 10.000), heller man en flaske cola inn i kamerahuset og får nytt Endret 2. juli 2007 av moestue Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Greit å ha forsikring! Når kamerahuset runder 50.000 (eller 10.000), heller man en flaske inn i kamerahuset og får nytt 8989999[/snapback] Der fikk jeg bruk for den udrikkelige whiskey'en jeg har på hylla Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Greit å ha forsikring! Når kamerahuset runder 50.000 (eller 10.000), heller man en flaske inn i kamerahuset og får nytt 8989999[/snapback] Der fikk jeg bruk for den udrikkelige whiskey'en jeg har på hylla Tom 8990069[/snapback] Ingen whiskey er totalt udrikkelig. Man kan lage Seven Seven eller en Whiskey Sour. Da vil i alle fall den verste usmaken bli kamuflert. Dessuten fungerer ikke sprit så godt til kameradrap som cola og solo. Hva med etikk og moral, folkens? Er dere for unge til å ha utviklet slike brysomme egenskaper? Husk at svinn og forsikringsutbetalinger betales av noen, og regningen ender til slutt hos forbrukeren i form av dyrere forsikringer og produkter. Dvs at det er jeg som betaler regningen av mine surt inntjente penger. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Greit å ha forsikring! Når kamerahuset runder 50.000 (eller 10.000), heller man en flaske inn i kamerahuset og får nytt 8989999[/snapback] Der fikk jeg bruk for den udrikkelige whiskey'en jeg har på hylla Tom 8990069[/snapback] Ingen whiskey er totalt udrikkelig. Man kan lage Seven Seven eller en Whiskey Sour. Da vil i alle fall den verste usmaken bli kamuflert. Dessuten fungerer ikke sprit så godt til kameradrap som cola og solo. Hva med etikk og moral, folkens? Er dere for unge til å ha utviklet slike brysomme egenskaper? Husk at svinn og forsikringsutbetalinger betales av noen, og regningen ender til slutt hos forbrukeren i form av dyrere forsikringer og produkter. Dvs at det er jeg som betaler regningen av mine surt inntjente penger. 8990607[/snapback] Så lenge vi snakker om ekte whiskey (og ikke HB med essens) så er jeg enig. Bruker nok flaska til noen Irish når høsten setter inn. Når det gjelder herping av utstyr, for å få ny på forsikringen, så er det ikke bra. Desverre er det like ofte voksne folk (over 40) som har samme holdning og tyr til slike metoder. Jeg selv vil være veldig fornøyd hvis jeg rekker å slite ut 350D'en før jeg oppgraderer. Tom Lenke til kommentar
moestue Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Var ironisk ment hvis noen tok meg bostavelig talt. Helle cola inn i sitt elskede kamera er vel noe man ikke gjør. Jeg oppgraderer heller huset etter 50 000 eksponeringer med ett smil, enn å herpe det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Var ironisk ment hvis noen tok meg bostavelig talt. Helle cola inn i sitt elskede kamera er vel noe man ikke gjør. Jeg oppgraderer heller huset etter 50 000 eksponeringer med ett smil, enn å herpe det. 8991298[/snapback] Vær så snill med det som du kan, så kan du sikkert doble eller triple det estimatet. Det er nemlig bare et konservativt estimat. Ikke skyt serier uten at det er nødvendig. Det sier seg selv at alt blir fortere slitt når det ikke får hvile nok, uansett om man bruker titan og diamanter eller stål og glassperler. Lenke til kommentar
Bringisen Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Hvis du ikke vet at det går greit, så bør du ikke kjøpe kameraet etter min mening. Jeg har vel rimelig normale hender (kanskje litt lange fingre), og jeg klarer ikke å holde en 350/400D komfortabelt i det hele tatt. Gå i en fotoforretning, kjenn på og prøv ut forskjellige kameramodeller. Det er den beste måten å finne et kamera du vil trives med. 8740597[/snapback] Vær så snill Jeg begynner å bli ordentlig lei det samme argumentet som går om og om igjen om dette "utrolig dårlige" grepet på 350/400D. Og jeg mistenker at dette argumentet oftes blir dradd frem av Nikon brukere. Det er tusenvis av brukere med disse kameraene som synes kameraet er flott og produserer fantastiske bilder med kameraet. For de som har kjent på en del kameraer så er 350/400D et lite og kompakt speilrefleks som ikke passer alle men svært mange. Klart man bør gå i en fotobutikk å kikke nærmere på forskjellige kamera, men å fremstille dette kameraet gang på gang som et kamera med ubrukelig grep for å få folk til å kjøpe Nikon istedet er å dra det litt for langt. Ofte blir dette sagt av fok som ikke engang har tatt i kameraet men lest et sted hva andre har sagt. Jeg synes også at det hadde vært gunstig om Canon hadde fått enda mer markedskonkurranse for at de skal utvikle enda bedre systemer. Konkurranse er sundt men man må ikke drive med svartmaling , ingen er tjent med det. Dette er i allefall min mening. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Klart man bør gå i en fotobutikk å kikke nærmere på forskjellige kamera, men å fremstille dette kameraet gang på gang som et kamera med ubrukelig grep for å få folk til å kjøpe Nikon istedet er å dra det litt for langt. De fleste sier bare at man bør ta en tur i butikken og holde i 400D'en, sammen med et par andre modeller. Tror svært mange vil få seg en liten overraskelse da. Ikke alle, men mange. Det er utrolig mange som kjøper eller har tenkt å kjøpe 400D bare fordi den kommer bra ut i tester, og Canon har mest reklame. De kjøperne bør åpne øynene for flere merker... Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 3. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2007 Hei igjen! Har fått kameraet nå, og er grisefornøyd! Det tar supre bilder, min fars gamle Olympus kamera er ingenting i forhold. Jeg leste en plass at de fleste speilreflekskameraer klarer mellom 100 000 og 150 000 bilder. Det at Canon oppgir et lavere tall er vel bare for å ikke måtte erstatte kameraer dersom de ikke skulle klare så mange bilder. Ikke se på dette som fakta, da jeg ikke er noen ekspert på kameraer Men jeg er ihvertfall fornøyd Lenke til kommentar
funnybeep Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ok - greit å vite... Nå har jeg sikkert brukt 3.000 eksponeringer bare på å bli kjent med kamera - men jeg har også brukt det hver dag siden jeg kjøpte det i februar. Etterhvert som jeg har følt at jeg fikk det til bedre og bedre har jeg også fått opp øya for andre motiv enn hunden min... =) Til sammenligning har jeg kun tatt ca. 5.000 bilder med kompakten min på 3 år. Var ikke sååå morsomt, det... ;-) 8989884[/snapback] "Bruke opp lukkeren"? Det er det siste jeg ville tenkt på når jeg kjøpte meg kamera... Fyr løs! Lenke til kommentar
-mono- Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ok - greit å vite... Nå har jeg sikkert brukt 3.000 eksponeringer bare på å bli kjent med kamera - men jeg har også brukt det hver dag siden jeg kjøpte det i februar. Etterhvert som jeg har følt at jeg fikk det til bedre og bedre har jeg også fått opp øya for andre motiv enn hunden min... =) Til sammenligning har jeg kun tatt ca. 5.000 bilder med kompakten min på 3 år. Var ikke sååå morsomt, det... ;-) 8989884[/snapback] "Bruke opp lukkeren"? Det er det siste jeg ville tenkt på når jeg kjøpte meg kamera... Fyr løs! 8993778[/snapback] Sa jeg "bruke opp lukkeren"? - i såfall mente jeg selvsagt "slite ut"... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 (endret) Vær så snill Jeg begynner å bli ordentlig lei det samme argumentet som går om og om igjen om dette "utrolig dårlige" grepet på 350/400D. Og jeg mistenker at dette argumentet oftes blir dradd frem av Nikon brukere. Det er tusenvis av brukere med disse kameraene som synes kameraet er flott og produserer fantastiske bilder med kameraet. For de som har kjent på en del kameraer så er 350/400D et lite og kompakt speilrefleks som ikke passer alle men svært mange. Jeg bruker faktisk både Nikon og Canon (Nikon DSLR, men det meste annet er Canon, så ser ikke meg selv som "fanboy"). På jobben selger jeg både Canon og en del andre merker, både SLR og kompakt. Og dette er ikke et innlegg som er Canon vs. de andre, men heller 400D vs. 30D og de andre. Det jeg merker meg er at veldig mange setter bort 350D/400D når de har prøveholdt det, selv om det i utgangspunktet var førstevalget. Grunnen? Grepet. Og det gjelder både menn og kvinner, både de med store og små hender. Uten å ha statistikk tilgjengelig, så vil jeg tro at det er ca. 50/50 som liker og hater grepet. De som liker grepet, kjøper selvsagt Canon og sier de ikke skjønner at folk synes grepet er dårlig. Klart det... de liker jo grepet. Ellers er det de som kjøper 400D på nett uten å kjenne på andre kamera, ut fra god omtale i reklamen. De vet ikke at muligheten er der for at de ville valgt bort 400D om de fikk prøvekjørt det i butikken og sammenlignet med konkurrentene. De er jo også fornøyd, men vet ikke at de kanskje ville vært enda mer fornøyd med et annet kamera. Med tanke på at en god del faktisk velger bort 400D eller et annet kamera pga. grepet, vil jeg anbefale ALLE som skal kjøpe et bestemt kamera å faktisk prøve å holde det og sammenligne det med andre kamera før man tar avgjørelsen. Da må man kjøpe i butikk riktignok, men bor man i en større by, er prisen ofte det samme som på nettet. Og fordelene mange flere. Dette gjelder selvsagt ikke bare 400D. Man har valgt seg ut Nikon D80, men velger det bort når man holder det. Selvsagt skjer det også. Men det skjer faktisk oftere at noen misliker Canons lille grep, enn at noen misliker enkelte konkurrenter eller 30D sitt større grep. Og så var det jo 400D innlegget jeg svarte på handlet om. Kunne like gjerne vært D40 eller K100D Endret 3. juli 2007 av Afseth Lenke til kommentar
funnybeep Skrevet 3. juli 2007 Del Skrevet 3. juli 2007 Ok - greit å vite... Nå har jeg sikkert brukt 3.000 eksponeringer bare på å bli kjent med kamera - men jeg har også brukt det hver dag siden jeg kjøpte det i februar. Etterhvert som jeg har følt at jeg fikk det til bedre og bedre har jeg også fått opp øya for andre motiv enn hunden min... =) Til sammenligning har jeg kun tatt ca. 5.000 bilder med kompakten min på 3 år. Var ikke sååå morsomt, det... ;-) 8989884[/snapback] "Bruke opp lukkeren"? Det er det siste jeg ville tenkt på når jeg kjøpte meg kamera... Fyr løs! 8993778[/snapback] Sa jeg "bruke opp lukkeren"? - i såfall mente jeg selvsagt "slite ut"... 8993865[/snapback] Du sa sikkert "slite ut", jeg var bare unøyaktig i siteringen... Mitt poeng var uansett bare at jeg synes dette "problemet" er nokså uvesentlig. Lukkeren holder uansett leeenge, og hvis du er så interessert i foto at du sliter'n ut, er du sikkert hypp på noe nytt utstyr når den tid kommer Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Jeg har tatt noen bilder nå, og har noen jeg ble fornøyd med. Har lagt dem ut her: http://picasaweb.google.com/olalinde/Flowers Lenke til kommentar
QBab Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Hvilket kamera kjøpte du da? Har ikke lest så utrolig nøye, men kikket på bildene du hadde tatt og syns det så fine ut. Lenke til kommentar
plakatmannen Skrevet 4. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2007 Hvilket kamera kjøpte du da? Har ikke lest så utrolig nøye, men kikket på bildene du hadde tatt og syns det så fine ut. 9003260[/snapback] Eos 350D, 18-55mm objektiv (inkludert) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå