ATWindsor Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I Norge er vell søskenbarn det nærmeste man kan ha forhold til, eller bli gift.Dere er søskenbarn hvis jeg ikke tar feil? 8739308[/snapback] De er da virkelig ikke lov å gifte seg med fettre eller kusiner? Mente at det var det som ikke var lov.. Men tremenninger som disse er, er lovlig. Såvidt meg bekjent må man søke om man er søskenbarn, men såvidt jeg har forstått får man det stort sett innvilget om ikke noen andre forfedre nylig har dratt samme stunt. AtW Lenke til kommentar
Timur Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ditt eventuelle barn vil være tremenning til den jenta det er snakk om. Kunne blitt en litt pussig situasjon hvor ungen er tremenning til moren sin. Jeg tror ikke det har et eget navn for det forholdet du snakker om. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Husk gjestepostreglene. En post er slettet. Geir Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ditt eventuelle barn vil være tremenning til den jenta det er snakk om. Kunne blitt en litt pussig situasjon hvor ungen er tremenning til moren sin. Jeg tror ikke det har et eget navn for det forholdet du snakker om. 8740797[/snapback] Dette stemmer. Hun er ikkje tremenning slik som de andre har hevdet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ekteskap mellom søskenbarn er ikke forbudt i Norge idag. Lovverket forbyr bare ekteskap mellom søsken og mellom foreldre/besteforeldre og deres barn/barnebarn. § 3. Forbud mot ekteskap mellom nære slektninger. Ekteskap kan ikke inngås mellom slektninger i rett opp- eller nedstigende linje eller mellom søsken. I forhold til adoptivbarn gjelder forbudet overfor både den opprinnelige slekt og adoptivforeldrene og deres slekt. Er adoptivbarnet blitt adoptert på ny, kan fylkesmannen likevel samtykke i ekteskap mellom adoptivbarnet og en av de opprinnelige adoptivforeldrene eller dennes slektning. Dog er det flere politikere som vil ha forbud mot ekteskap mellom søskebarn fordi det er et problem i innvandrermiljøer at slektninger tvangsgiftes for å sikre innreisetillatelse. (Det skal vi dog ikke diskutere i denne tråden.) Geir Lenke til kommentar
Mirann Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hun bli tremenningen til dine barn. Så hvis dere får unger sammen er hun både mora og tremenningen Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 I mitt slektsvokabular er din forelder sin fetter/kusine din filleonkel/filletante. I dette forholdet mener jeg altså at du vil være filleonkelen til jenten, og som andre har nevnt vil evt barn være tremenning til moren. Jeg er klar over at det er ulik bruk av dette ordet, men det er nå en gang den måten jeg bruker det. http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/o...abet=n&renset=j Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jeg har ikke lest alt, men så så mange feil allerede på første side.. Så: Oppklaringsoppsummering: *Du er verken søsken, fetter eller tremenning med jenta. -Barn av to søsken: søskenbarn -Barn av to søskenbarn: tremenninger -Barn av to tremenninger: firmenninger *Du er "filleonkel" til henne, barn av søsken er man onkel til, barn av søskenbarn(som jo er leddet "utforbi" søsken) blir man derfor "en slags onkel" til, dette kalles filleonkel, sikkert mest bare for å ha en benevnelse på slektsforholdet. *Man kan gifte seg med søskenbarn i norge. Man kan gifte seg med alle som ikke er; -I oppadgående/nedadgående slekt, dvs mor/far/bestefar med barn. -Søsken, dette inkluderer halvsøsken og adoptivsøsken, og som regel stesøsken og fostersøsken. *Etternavn har selvsagt ingenting å si, at du i det hele tatt lurte på dette fikk meg til å undres på alderen din? Edit: Det medfører forøvrig riktighet som noen nevnte, at dine barn vil bli hennes tremenninger, ergo vil hun være tremenning med sine egne barn om du er faren. Endret 31. mai 2007 av toth Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Ditt eventuelle barn vil være tremenning til den jenta det er snakk om. Kunne blitt en litt pussig situasjon hvor ungen er tremenning til moren sin. Jeg tror ikke det har et eget navn for det forholdet du snakker om. 8740797[/snapback] Incest?() Lenke til kommentar
toth Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Ditt eventuelle barn vil være tremenning til den jenta det er snakk om. Kunne blitt en litt pussig situasjon hvor ungen er tremenning til moren sin. Jeg tror ikke det har et eget navn for det forholdet du snakker om. 8740797[/snapback] Incest?() 8754181[/snapback] Så absolutt ikke. Incest defineres (naturlig nok) av samme regler som hvem man kan gifte seg med, hvilke jeg nevnte i forrige post: *Man kan gifte seg med søskenbarn i norge. Man kan gifte seg med alle som ikke er; -I oppadgående/nedadgående slekt, dvs mor/far/bestefar med barn. -Søsken, dette inkluderer halvsøsken og adoptivsøsken, og som regel stesøsken og fostersøsken. Endret 31. mai 2007 av toth Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Ditt eventuelle barn vil være tremenning til den jenta det er snakk om. Kunne blitt en litt pussig situasjon hvor ungen er tremenning til moren sin. Jeg tror ikke det har et eget navn for det forholdet du snakker om. 8740797[/snapback] Incest?() 8754181[/snapback] Så absolutt ikke. Incest defineres (naturlig nok) av samme regler som hvem man kan gifte seg med, hvilke jeg nevnte i forrige post: *Man kan gifte seg med søskenbarn i norge. Man kan gifte seg med alle som ikke er; -I oppadgående/nedadgående slekt, dvs mor/far/bestefar med barn. -Søsken, dette inkluderer halvsøsken og adoptivsøsken, og som regel stesøsken og fostersøsken. 8754196[/snapback] dvs. at selv om innlegget mitt var ment som spøk kan jeg i dette tilfellet ha rett? ihvertfall så må jeg si at trådstarter bør gå for det. Ikke driv å pin deg bare gå for det eller begynn å runk oftere så hormonene ikke er så sterke (ja, det var ment seriøst) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) *Man kan gifte seg med søskenbarn i norge. Man kan gifte seg med alle som ikke er; -I oppadgående/nedadgående slekt, dvs mor/far/bestefar med barn. -Søsken, dette inkluderer halvsøsken og adoptivsøsken, og som regel stesøsken og fostersøsken. [/quote] La oss si at ett par på 20 har vært sammen i 2 år, og så blir moren til "han" og faren til "henne" sammen og vil gifte seg. Hva skjer da? Endret 1. juni 2007 av Lakus Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Ingenting. De blir ikke søsken av at foreldrene gifter seg. Det er bare når et barn adopteres at det kan bli en situasjon. Men det er jo uaktuelt i dette tilfellet. Man adopterer ikke myndige personer. Edit: Barn over 12 år må samtykke til adopsjon, så det er jo bare å si nei det, om de annå skulle være umyndige. Geir Endret 1. juni 2007 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Anonym2007 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Får du unge blir ungen din og hu dama 3menninger. Edit: haha, som en over sier. Hadde blitt rart å være tremenning til din egen mor. Endret 1. juni 2007 av Lund- Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det går helt fint an å ha det verre og fremdeles holde seg innenfor lovverket: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For ganske mange år siden, da jeg var 25jeg gifta meg med ei jente som var gift og skilt igjen. Jenta hadde ei datter som fylte 19 år som fatter'n blei så gla' i, at'n gifta seg me'a å. Dermed ble min far min svigersønn, en riktig grepa kar. Min datter ble min mor, for hun var kona til min far. Og ikke nok med det, selv om gleden var på topp, så ble jeg snart pappa til en spretten guttesopp Min nyligfødte sønn ble dermed svoger til min far. Og dermed ble'n min onkel, den eneste jeg har. Det er klart han er min onkel, fordi han er jo bror til min kones voksne datter, som igjen er min stemor. Og jeg er min egen bestefar Ja, jeg er min egen bestefar. Det er kokeliko, men det gjør ikke no' for jeg er min egen bestefar. (Gitarsolo) Da fatter'ns unge kone fikk en sønn, da ble jeg grønn. For den ble da mitt barnebarn, for han var min pappas sønn. Min kone er nå min moders moder, men det gjø'kke det spor, for selv om hu er kona mi, så er'a også min bestemor. Og da er jeg er min egen bestefar Ja, jeg er min egen bestefar. Det er litt kokeliko, men det gjør ikke no' for jeg er min egen bestefar. Prøv å holde følge med den teksten på første forsøk ... Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Litt offtopic her, men dette begynte jeg virkelig å lure på: Én ting er jo giftermål og slikt, som kan stoppes før det skjer. Men hva om f.eks. et søskenpar får barn sammen? Skuta er jo da gått, det kan ikke stoppes. Hva sier myndighetene om dette? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Det går helt fint an å ha det verre og fremdeles holde seg innenfor lovverket: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For ganske mange år siden, da jeg var 25jeg gifta meg med ei jente som var gift og skilt igjen. Jenta hadde ei datter som fylte 19 år som fatter'n blei så gla' i, at'n gifta seg me'a å. Dermed ble min far min svigersønn, en riktig grepa kar. Min datter ble min mor, for hun var kona til min far. Og ikke nok med det, selv om gleden var på topp, så ble jeg snart pappa til en spretten guttesopp Min nyligfødte sønn ble dermed svoger til min far. Og dermed ble'n min onkel, den eneste jeg har. Det er klart han er min onkel, fordi han er jo bror til min kones voksne datter, som igjen er min stemor. Og jeg er min egen bestefar Ja, jeg er min egen bestefar. Det er kokeliko, men det gjør ikke no' for jeg er min egen bestefar. (Gitarsolo) Da fatter'ns unge kone fikk en sønn, da ble jeg grønn. For den ble da mitt barnebarn, for han var min pappas sønn. Min kone er nå min moders moder, men det gjø'kke det spor, for selv om hu er kona mi, så er'a også min bestemor. Og da er jeg er min egen bestefar Ja, jeg er min egen bestefar. Det er litt kokeliko, men det gjør ikke no' for jeg er min egen bestefar. Prøv å holde følge med den teksten på første forsøk ... 8758618[/snapback] Da er du faen meg flink Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Fant noe halvrelevant på Wikipedia som jeg har lurt på lenge, kanskje den kan være til hjelp: Nå vet jeg endelig hva jeg skal kalle min bestefars fetter! Lenke til kommentar
Mato Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Det går helt fint an å ha det verre og fremdeles holde seg innenfor lovverket: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For ganske mange år siden, da jeg var 25jeg gifta meg med ei jente som var gift og skilt igjen. Jenta hadde ei datter som fylte 19 år som fatter'n blei så gla' i, at'n gifta seg me'a å. Dermed ble min far min svigersønn, en riktig grepa kar. Min datter ble min mor, for hun var kona til min far. Og ikke nok med det, selv om gleden var på topp, så ble jeg snart pappa til en spretten guttesopp Min nyligfødte sønn ble dermed svoger til min far. Og dermed ble'n min onkel, den eneste jeg har. Det er klart han er min onkel, fordi han er jo bror til min kones voksne datter, som igjen er min stemor. Og jeg er min egen bestefar Ja, jeg er min egen bestefar. Det er kokeliko, men det gjør ikke no' for jeg er min egen bestefar. (Gitarsolo) Da fatter'ns unge kone fikk en sønn, da ble jeg grønn. For den ble da mitt barnebarn, for han var min pappas sønn. Min kone er nå min moders moder, men det gjø'kke det spor, for selv om hu er kona mi, så er'a også min bestemor. Og da er jeg er min egen bestefar Ja, jeg er min egen bestefar. Det er litt kokeliko, men det gjør ikke no' for jeg er min egen bestefar. Prøv å holde følge med den teksten på første forsøk ... 8758618[/snapback] hva heter sangen ?? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 "Jeg er min egen bestefar", skulle jeg mene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå