Gjest Gjest_NysgjerrigPer_* Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hei Fant ikke noe bedre tittel, så bare å endre den hvis det blir nødvendig. Saken er dette: Det er en jente, som er dattera til fetteren min (sønnen til eldre broren til faren min) og lurer på om det er galt av meg å bli tiltrukket av henne? Er ikke så sikker på betegnelsene i slektskap heller, er jeg og hun søskenbarn eller tremenninger? Vi har samme etternavn. Vi har pratet sammen noen ganger, og hun er så vakker at hun tar pusten fra meg. Vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. Noen kloke mennesker der ute som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 dere er såpass langt ute i selkt at det ikke skal være noen lov som setter foren ned. såvidt jeg vet er dette kun med søsken og fetter/kusine som ikke er lov. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I Norge er vell søskenbarn det nærmeste man kan ha forhold til, eller bli gift. Dere er søskenbarn hvis jeg ikke tar feil? Feil fra meg. Hvis det er datteren til fetteren din, er det ingenting som skal kunne stoppe dere Helt lovlig. Lenke til kommentar
Froya Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Dem er ikke søskenbarn, jenten det er snakk om er datteren til et søskenbarn(fetter). Edit: Julelys leste trådstarters post en gang til. Endret 30. mai 2007 av Froya Lenke til kommentar
Gjest Gjest_NysgjerrigPer_* Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Akkurat deg jeg lurer på og. Når faren hennes er sønnen til broren til faren min, er vi fettere da? Og hva blir hun? Hvis det dere sier er sant, skal jeg prate med henne om det og høre hva hennes mening er om saken. Vil ikke ødelegge slektskapet heller. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Dem er ikke søskenbarn, jenten det er snakk om er datteren til et søskenbarn(fetter). Edit: Julelys leste trådstarters post en gang til. 8739328[/snapback] er ikke det 3mening? 4mening eller noe sånt? eller er det når det er ungen til søskenbarne til faren din? Endret 30. mai 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Espp Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Dem er ikke søskenbarn, jenten det er snakk om er datteren til et søskenbarn(fetter). Edit: Julelys leste trådstarters post en gang til. 8739328[/snapback] er ikke det 3mening? 8739361[/snapback] Tremenninger er barn av søskenbarn Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Dem er ikke søskenbarn, jenten det er snakk om er datteren til et søskenbarn(fetter). Edit: Julelys leste trådstarters post en gang til. 8739328[/snapback] er ikke det 3mening? 8739361[/snapback] Tremenninger er barn av søskenbarn 8739378[/snapback] ja dette slekts greiene er jeg grønn på Lenke til kommentar
Espp Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Dem er ikke søskenbarn, jenten det er snakk om er datteren til et søskenbarn(fetter). Edit: Julelys leste trådstarters post en gang til. 8739328[/snapback] er ikke det 3mening? 8739361[/snapback] Tremenninger er barn av søskenbarn 8739378[/snapback] ja dette slekts greiene er jeg grønn på 8739384[/snapback] Egentlig jeg også, men googling funker alltid. Du er fetter (Søskenbarn som jeg sier) med farn hennes, og dere to blir tremeninger Lenke til kommentar
Gjest Gjest_NysgjerrigPer_* Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 OK takker for raskt svar Da var det problemet løst. Nå gjenstår det kun ett spørsmål: Siden vi har samme etternavn, blir det noe hinder vi velger å utvikle vennskapet til noe mere seriøst, f.eks giftermål? Leste istad at giftermål mellom tremenninger er lov, men i vårt tilfelle? Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Det er en jente, som er dattera til fetteren min (sønnen til eldre broren til faren min) først broren til far din - da er far din onkel til faren til dattra. det vill si dere er 3meninger da? OK takker for raskt svar smile.gif Da var det problemet løst. Nå gjenstår det kun ett spørsmål: Siden vi har samme etternavn, blir det noe hinder vi velger å utvikle vennskapet til noe mere seriøst, f.eks giftermål? Leste istad at giftermål mellom tremenninger er lov, men i vårt tilfelle? Dere slipper å krangle om etternavnet i vertfall ^^ det kan jo være kjekt Det er lov ja Endret 30. mai 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Espp Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 OK takker for raskt svar Da var det problemet løst. Nå gjenstår det kun ett spørsmål: Siden vi har samme etternavn, blir det noe hinder vi velger å utvikle vennskapet til noe mere seriøst, f.eks giftermål? Leste istad at giftermål mellom tremenninger er lov, men i vårt tilfelle? 8739424[/snapback] Nei, det skulle ikke være et hinder. Navn har virkelig ingenting å si. Lenke til kommentar
Gjest Gjest_NysgjerrigPer_* Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jaja var en ganske urelevant spørsmål egentlig Ingenting er sagt enda, vet ikke hva ho syns om meg engang. Takker for alle svar iallfall! Nå kan moderatorene lukke denne tror jeg, så det ikke blir overflødighet av masse svar. Jeg har fått svar på det jeg lurte på. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 OK takker for raskt svar Da var det problemet løst. Nå gjenstår det kun ett spørsmål: Siden vi har samme etternavn, blir det noe hinder vi velger å utvikle vennskapet til noe mere seriøst, f.eks giftermål? Leste istad at giftermål mellom tremenninger er lov, men i vårt tilfelle? 8739424[/snapback] I deres tilfelle, så trenger ingen å skifte etternavn hvis dere gifter dere Lenke til kommentar
Iril Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 I Norge er vell søskenbarn det nærmeste man kan ha forhold til, eller bli gift.Dere er søskenbarn hvis jeg ikke tar feil? 8739308[/snapback] De er da virkelig ikke lov å gifte seg med fettre eller kusiner? Mente at det var det som ikke var lov.. Men tremenninger som disse er, er lovlig. Siden vi har samme etternavn, blir det noe hinder vi velger å utvikle vennskapet til noe mere seriøst, f.eks giftermål? Leste istad at giftermål mellom tremenninger er lov, men i vårt tilfelle? 8739424[/snapback] Navn har absolutt ikke noe å si. Navn er et navn Ikke noe mer komplisert enn det Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 det går nok bra selv om en har samme etternavn. jeg har Hansen som et av etternavnene mine og det er mange som heter det samme. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Dine unger vil bli hennes tremenninger. Er i hvert fall slik jeg tolker det. søsken: Din far, Onkel søskenbarn: deg, fetter tremenninger: dine unger, jenta edit: nå ble jeg litt usikker... Endret 30. mai 2007 av member-101642 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Dine unger vil bli hennes tremenninger. Er i hvert fall slik jeg tolker det. 8739757[/snapback] du skal ikke stikke under en barkrakk at det kan stemme. litt spes å være mor til sine egne tremenninger da men.... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Wow, det blir jo nesten litt Redneck... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Wow, det blir jo nesten litt Redneck... 8739832[/snapback] Haha, samme tenkte jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå