Brian Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Værste må være at jeg holdt på å miste kontrollen på glatta. Og siden faren min er ekspert på å slite bakdekk på bilen, så var det ikke noen form for pigger igjen overhodet, var som å kjøre med sommerdekk bak. For å si det slik, jeg spant som bare juling i 5. giret rett frem i 50km/t. Så en kveld da jeg og noen andre var ute og kjørte frøys det på og det ble blankis overalt. Så det var veldig fristende å dra på noen slenger her og der, og de ble bare breiere og breiere, og til slutt var det rene rallyet oppover sentrumen. Det som plutselig skjedde da var at den tunge ræva plutselig føyk ut uten at jeg faktisk dro på sleng, og det var med nød og neppe jeg klarte å dra den inn igjen, pga dritthjulene bak. Hadde jeg ikke klart det hadde jeg mest trolig truffet en lyktepåle av noe slag. Dette endte også med enorme kontraslenger og biler imot, men takket være mange timer med LFS så klarte jeg å rette den opp igjen. Snurra også rundt i rundkjøringa samme kvelden, holdt på å skli ut av rundkjøringa fordi det var hyperpolert blankis i rundkjøringa, så ræva slapp uten at jeg gidde gass i det hele tatt. En annen litt ekkel opplevelse må være med reservebilen vi har hjemme, en ford fiesta. Skulle teste litt toppfart på den da, hadde full pinne ned en lang nedoverbakke med medvind, og passerte så vidt 125, og seriøst, det føltes som jeg kjørte i minst 200 i den lille greia der. Men i bunnen var det en halvslakk sving med masse humper i veien, og det var ikke så behagelig, og i tillegg var det ekkelt å holde bilen på rett side av veien, var veldig nære autovernet også. Ellers har det vært en del risky forbikjøringer, skulle kjøre forbi russebilen en gang. Og idioten inni der fant ut at han plutselig skulle gi på akkurat da jeg skulle kjøre forbi etter at han hadde kjørt treig lenge. Men jeg er sta, så ikke faen om jeg skulle gi meg først, så speedometeret passerte 80-100- 120- 140, bil kom imot, 150 og endelig kom jeg forbi han, og det var ikke langt frem til bilen som kom imot, satt litt med hjertet i halsen da gitt. Og på toppen av det hele kom jeg i ca 150 inn i 50 sona. Blir ganske rolig kjøring etter slike episoder. Endret 31. mai 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Bar en gang min første vinter med lappen, da jeg var på vei til forsch med to andre i bilen. Jeg har ikke kjørt denne veien før, men får beskjed om å følge veien. "Følge veien" betød tydeligvis å svinge 90 grader til høyre et sted det ikke var noen skilting. "Høyree her!" hoia det fra baksetet da jeg var to meter fra avkjøringen i oppunder 80 km/t. Jeg svinger instinktivt (som den vinterføreidioten jeg var). Selvfølgelig kom slengen, som jeg trodde jeg greide å rette opp fint, men så kom kontraslengen, og det nærmet seg en bratt grøft på høyresiden. En ny kontra sneiet omtrent et vikepliktskilt på venstre side av veien, og bilen lå mer på tvers enn i riktig retning. I baksetet hylte de, og det hadde jeg gjort også, hadde jeg ikke brukt all konsentrasjon på bilen. Greide heldigvis å roe meg ned, og styre bilen forsiktig på rett kjøl igjen. En annen gang kom jeg ned en bakke mot et kryss der jævla piggfri-folk (man kjører ikke piggfri på bondelandet) hadde polert de siste femti metrene. Jeg skulle til høyre, men derfra kom en trailer. Fra venstre kom en liten bil, men den var heldigvis et stykke unna. Greide heldigvis høyresvingen, mens traileren tutet som bare det. Det var selvfølgelig ikke farten min som ar problemet. Den ene gangen jeg har kræsjet dukket det plutselig opp en gigantisk firehjulssak fra høyre som ikke var der da jeg så meg for et halvt sekund tidligere. Den kjørte over fremre hjørnet på bilen min, gitt. Bilen var selvfølgelig fullpakket med folk, og det skjedde ved skolen. Ikke flaut i det hele tatt. Jeg var mest glad for vi var i live - fremhjulet på den andre bilen var fylte omtrent hele utsikten fra passasjerruten. Heldigvis rakk jeg å stoppe i tide. En annen gang holdt jeg på å kjøre på en idiot med henger - han hadde ikke koblet til lysene, så jeg ante ikke at han plutselig bremset. I tillegg sjekket jeg bensinprisene akkurat da... Men det skumleste må ha vært da jeg satt på i en kassebil på vinterføre som traff autovernet omtrent rett på i over 70 km/t. Bilen spratt bakover igjen, og tok noen elegante piruetter før den stoppet på fortauet. Da var jeg nesten sikker på at jeg skulle dø, i det autovernet kom nærmere og nærmere. Der stod tiden nesten stille. Hmm..Dette ble jo faktisk noen episoder. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Værste opplevelsen var i regnvær for endel år siden da en trailer som kom mot meg fikk vannplaning og jeg så en svær tilhenger komme mot meg i min kjørebane. Heldigvis var jeg noen hundre meter unna og han fikk kontrollen på farkosten. Jeg tør nesten ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg hadde startet turen 15 sekunder tidligere. Det beste var da jeg byttelånte min Fiat Mirafiori mot en Lancia Delta Coupe som jeg kjørte Roma-Genova tur/retur. Ellers har det stort sett gått bra, og jeg har kjørt bil i over 30 år uten uhell. I sommer blir det tur nordover langs rv 17 som jeg har store forventninger til. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Brian_N, åssen russebil var det du kjørte forbi som akselererte fra 80-150 mens du kjørte forbi/ved siden av? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Brian_N, åssen russebil var det du kjørte forbi som akselererte fra 80-150 mens du kjørte forbi/ved siden av? 8761441[/snapback] En stygg sak sikkert en gammel japse av noe slag, jeg la meg ut tidlig for å kjøre forbi, og da begynte tullingen å peise på. Så da kom jeg opp i 150 før jeg var forbi han, hvor fort han kjørte aner jeg ikke, jeg måtte bare komme meg dritfort forbi siden det kom bil lenger fremme. Han hadde kansje 120-130+-, litt vill tipping. Han begynte å dra på før meg også, siden jeg bare skulle skli forbi han i fjerde, men så måtte jeg gire ned og dra på. Endret 1. juni 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Dette er det værste jeg har opplevd, og det var for 6 timer siden. På vålerbanen, alt på grunn av den jævla murkanten de nylig har støpt opp bak der, sandbunkern skal jo liksom bremse opp bilen da, ikke få den til å tippe rundt. Lenke til kommentar
egil88 Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Dette er det værste jeg har opplevd, og det var for 6 timer siden. På vålerbanen, alt på grunn av den jævla murkanten de nylig har støpt opp bak der, sandbunkern skal jo liksom bremse opp bilen da, ikke få den til å tippe rundt. 8761818[/snapback] En del av meg døde innvendig nå. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Og jeg som likte bilen din så godt.. uff... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Det var veldig synd med bilen din, får du noe dekt eller har du ikke kasko? Hva skal du gjøre med bilen nå da? Kom du deg uskadd unna det hele også? Endret 1. juni 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
Steina Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Vrakes bilen min på den måten at noen kræsjer i den håper jeg virkelig at føreren som har skylda blør ihjel, har lagt enormt mye tid bak bilen min med repping og gnukking . kilde Er det denne bilen du fikk vraket? Jaja.. Heldigvis ingen andre enn deg selv å skylde på da.. Men trist er det ja.. Kondolerer så meget.. Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 har ike lappen enda men jeg\vi har herpa 3 biler. 1 kjørte vi ihjel. 2 kjørte vi inn i et tre 3 datt eine bakhjulet av med bremsetrommeln og alt, måtte kjøre inn i snøkanten for all bremser var borte. den værste var når vi kjørte inn i et tre. Lenke til kommentar
Steina Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hvem er "vi" ? Foreldrene dine? Venner uten kortet? Lenke til kommentar
froZZo Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Hvem er "vi" ?Foreldrene dine? Venner uten kortet? 8762460[/snapback] ja venner, uten førerkort de og. Endret 2. juni 2007 av froZZo Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Karosseriet er vrak. Men alt jeg har kosta på bilen har vært det tekniske. Kjøper en ny Activa i morgen som er i litt dårligere stand;) flytter over delene! Så har i grunn ikke tapt noen astronomisk sum på dette her:) jeg kom ganske så uskadd fra det hele, hadde litt glasssplinter i hånda, så jeg har kutta meg litt. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) Hva var det du gjorde da? Dro på sleng, for stor fart, eller noe annet? Endret 2. juni 2007 av Brian_N Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Beste: Sex (ikke med bilen, men i bilen) Verste: Mistet potten (fant den ikke igjen heller) langt oppe på fjellet et sted. Måtte kjøre i mange timer og høre på det jævelskapet. Og da jeg kom hjem måtte jeg ut med et par tusen mer enn jeg hadde til ny potte. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Beste: Den gangen jeg hentet bilen min for første gang. Værste: Den gangen jeg fant ut at bilen hadde blitt pårygget av en eldre kar. Men han sa i fra og alt ordnet seg. (Ellers hadde det kostet ca 9000 kroner å få fikset), se biltråden min for bilder etc. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Var ute og lærekjørte for noen dager siden. Kjørte på en nygruset grusvei med en elendig firehjulstrekker. En kombinasjon av uerfaren sjåfør, løsgrus på knallhardt underlag, knapp sving og litt for stor fart, førte til at bilen kom ut av kontroll. Bilen fikk skrens i cirka 50 km/t, kjørte utfor en høy kant, brakk et par trær, snurret 180 grader, og ble stående på halv åtte i en skråning. Bilen ble totalvrak, men jeg og far slapp unna med litt mindre skader her og der. Hadde vi kjørt utfor noen få centimeter lenger til venstre, ville bilen landet på taket. Da er det ikke sikkert jeg hadde vært her i dag. Bilen blir for øvrig kondemnert. Lenke til kommentar
Domi9q Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) kom på en ting til hehe, morsomt når man tenker tilbake. Var på en gammel nedlagt vei, som var en del humpete og hullete. Der fant vi ut at jeg skulle teste akselrasjon fra 0-100 med kjerra. Jo med tid å stunder fikk jeg den opp i 100 å en del til. Men det jeg hadde glemt var at ved enden av veien gikk det en 90 graders sving, altså en helt rett 90grader, og der veien endte gikk det rett ut i skauen. Men med bremsepedalen i gulvet, så presterte jeg å stoppe 50cm ifra asfaltkanten. Var litt spesielt etterpå å gå ut å se hvor nært bremsesporene var den kanten Endret 9. juni 2007 av Domi9q Lenke til kommentar
ladapower Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Værste fikk 0 kontakt med afalten i en sving og gikk rett fram første vinteren jeg øv kjørte (hadde kjørt en 2-3 måneder) og min natulige reaksjon var og sende rattet i motatt rettning bilen fik tak og høgde mot andre grøfta men fikk heldigvis rettan opp og rett etter kom en bil i mot da var ikke jeg høy i hatten for å si det sånn. Bæste når jeg henta 1.2.3.4 bilen er en herlig følelse med noen nye nøkler i lomma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå