Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dine beste/værste opplevelser med bilen!

Anbefalte innlegg

Her kan dere skrive om deres beste/værste, eller bare andre opplevelser med bilen.

Jeg for min del har bare hatt førerkosrtet i e måned men har alikevell opplevd litt av hvert..

1. Første helga jeg fikk lappen var jeg på en parkeringsplass. Ante fred og ingen fare, og peisa på bakover. Plutselig hører jeg en kammerat skrike i baksete; jeg var ca. 20cm fra å rygge rett inn i en parkert bil xD

Kunne blitt en dyr tur^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Mine første måneder med bil var vel preget av en del nær-døden opplevelser også ja, med skrens igjennom en sving og bil imot ect..

Men værste opplevelsen med bil må ha vært en av de mange gangene jeg har hatt problemer med å stoppe pga for stor fart inn mot kryss ect.

Eller når jeg oppdaget at de nye høytalerene mine var ødelagte.. :(

Lenke til kommentar

Har hatt 2 skumle episoder i vinter. En gang fikk jeg sleng og kom på tværra og bredt igjennom en sving i ca 50-60, og plutselig kom det en bil imot som jeg ikke så før. Heldivis klarte jeg svinge uten å smadre hverken møtende bil eller egen bil i autoværn.

Den andre gangen lå jeg å kjørte i 80-90km/t, kjørte i en heelt slakk sving, da rumpa begynte å danse litt. Fikk 4-5 kontra, de siste kontraene lå jeg i begge filene. Også denne klarte jeg å rette opp, med stort hell.

Hadde jeg vært uheldig dær, hadde jeg endt både mitt og bilens liv innpakka i et tre

Så var det en liten 3 gang da. Denne gangen hadde jeg nettop kjørt ut av en skarp sving, og begynte å gasse på ifra ca 20km/t. Også da plutselig begynta rumpa å leke seg litt. Begynte med en bitteliten kontra, peace of cake tenkte jeg, hadde da vært borti værre før. Neste var litt værre, ved neste kontra fikk rumpa ta seg en tur ut i sneskavla, men fikk rettet opp den slik at jeg havna på veien igjenn, etterfulgt av en til kontra, å da var det ikke til å unngå å parkere laangt uti skavla, begravd i snø helt opp til vinduene.

Den siste episoden har jeg en del bilder av, skal se om jeg får lasta de inn på pc'en.

Har hadd noen flere episoder til, og når jeg ser tilbake er det rart at jeg enda er i live.

Så husk folkens, ikke utsett å bytte ut de utslitte vinterdekka :)

Lenke til kommentar

Et par uker etter jeg fikk lappen var jeg dum og prøvde å lese en melding på mobilen. Etter et par sekunder så jeg opp, jeg var i motsatt fil og et vogntog kom imot meg. Følte jeg skalv i flere dager etterpå. :cry:

Den beste opplevelsen må være første vinterdagen med snø. Håndbrekket ble brukt aktivt. :)

Lenke til kommentar

Tja, verste opplevelse :hmm: Tror stoppa av politiet etter å ha kjørt "dragrace" mot en kamerat er bortimot det skummleste.. eller når de fulgte etter meg helt opp og inn i oppkjørselen min :D Men de rygga å kjørte vekk når jeg stoppa bilen :cool:

Ellers blir det vel den gangen de gikk to flotte bakdeler og fordeler på fortauet.. fikk ikke med meg bilen som stoppa foran meg, helt til en kamerat skrek:

"følg med på veien for faen!!" jeg kikka opp og klarte akkurat å hive inn bremsen.. har ikke abs så hjula låste seg å for bortover på det glatte underlaget til jeg var 5cm fra bilen foran, en splitter ny Saab 9-3 :innocent: Litt flaks må man jo ha :w00t:

EDIT: må nesten legge til den gangen jeg ble blinka i fotoboks.. :thumbdown: fikk aldri boten da.. år siden nå :whistle:

Endret av acon
Lenke til kommentar

Jonepet:

Jo har faktisk vurdert det veldig mange ganger, men å få seg til å gjøre det er noe helt annet :)

Haha, Domi9q, parker bakhjulstrekkeren :p

Og ja, egil88, glatta er noe jeg tror vi alle savner..  :love:

8741985[/snapback]

Tro det eller ei, men er Audi framhjulstrekker. Mistenker at det var dårlige dekk bak. Men sånn er bilen, når det er glatt og absolutt vil slenge litt å få rumpa til o loggre, da funker det ALDRI. Men når man ligger å kjører på landeveien i 80 og med møtende trafikk, ja da kan bilen plutselig få for seg at den vil loggre litt :no:

Lenke til kommentar

værste må være nyttårs aften 05/06 kl 1 om natta.

Hadde vært i selskap den kvelden og skulle kjøre noen folk hjem (drikker nesten aldri så jeg pleier å kjøre).

Var på vei tilbake for å hente nytt lass med folk og tenkte jeg kunne ha det litt moro mens jeg kjøret, og la bredt i svingene. kom i en veldig brå sving (skarp 90 grader) som lå slik at inn i svingen kjører du ned, og ut kjører du opp.

Mista kontrol og føyk opp på fortauet på MIN side (var innersving for meg) og satte meg fast i snøfona... var ikke glad når jeg måtte ringe etter hjelp da..

En annen som ikke var like ille, men som jeg kjente hjerte banka hardt i noen dager etter, var samme sommeren som jeg hadde fått lappen (halvt år før jeg kjørte ut).

Var på vei hjem fra trening og kjørte gjennom en skog på grusvei.

Tenkte jeg skulle prøve meg på litt rally og ga gass. lå i rundt 80 på den lille svingete veien (tenkte ikke på det at det kunne komme biler imot eller være folk som gikk der, noe jeg angret veldig på i ettertid).

Kom så i en sving og mistet kontrollen, klarte å kontre slengen til ræva helt til bilen var stabil igjen. kjørte veldig rolig i noen uker etter det..

Lenke til kommentar

Værste var vel når jeg netopp hadde fått lappen og skulle leke litt på glattisen, det gikk litt fort i en sving og jeg mista totalt festet. Bilen skled rett frem og inn i autovernet..

Ble heldigvis ikke store skadene :)

To andre"nesten" ulykker.

Begge var på kvelden, og begge gangene var det et tynt lag med vann som hadde fryst til over veien, så det var såpeglatt men man kunne ikke se det :hrm:

Den første gangen gikk det litt fort og hjula låste seg, skled rett ut og inn i fortauet og stoppa rett foran ei dyp skrent. Måtte bytte den ene felgen.

Den andre ganga var litt skummel, kom i en slaak sving som går mellom 2 vann, Det er en bro midt i svingen og det var her jeg skled ut. Bilen var på vei rett utfor broa og ned i det iskalde vannet, klarte heldigvis å rette opp bilen igjen og kjørte videre :)

Lenke til kommentar

Uka etter at jeg fikk den forrige (nå kondemnerte) bilen min ble jeg påkjørt på parkeringsplassen på jobben av en kar som tydeligvis SKULLE ha den parkeringsplassen før noen andre... Det endte opp med at hans splitter nye Fiesta ble kondemnert i møtet med min Volvo og min bil endte opp på karosseriverkstedet med skader for ... 70.000 kr ...

I januar i år drev jeg og madamen og flytta fra en til en annen leilighet og hadde igjen ett siste lass med glass i bilen før vi tok kvelden.

Det var kaldt og rimelig rått i lufta, noe jeg ikke tenkte noe særlig over før jeg kjørte ut på påkjøringsfeltet til motorveien... Kom ikke fryktelig langt før jeg merka at bakhjulstrekk, piggfri vinterdekk og speilblank asfalt er en dårlig kombinasjon... hehe. Det endte opp med at jeg fikk lagd en ny rasteplass langs påkjøringa til motorveien :p Verste av alt var at like etterpå kom det en bil som også kjørte ut samme sted, for så å bli forbikjørt av en svært så nysgjerrig ansatt i Risa AS som kjørte saltebilen...

Siste gangen nå i påska.... ååååå jeg blir fortsatt sint når jeg forteller om det!

Jeg kjørte ut på motorveien mot Stavanger, der er det en bomstasjon (slå den!), to av feltene er autopass, to felt på innsiden er betalingsbommer. Jeg kjørte helt til venstre, altså i autopassfeltet. Plutselig bråstopper dama foran meg, noe jeg også gjør, men jeg har fortsatt god plass til henne foran. Jeg står på hornet for å få henne til å kjøre, noe som ikke skjer... Etter ett par sekunder, som forøvrig virket som evigheter, kom det en bil i speilet mitt... fort! Fryktelig fort! Idet jeg registrerer at hu høna foran slipper opp bremsene for å kjøre er det alt for sent... Ett hardt smell etterpå og en kar som kommer bort og river opp døra mi (sjåføren av bilen bak) som roper "Det var ikke min feil! Jeg drakk kaffe!!" - Ikke snakk om "unnskyld" eller "går det bra?" NEIDA!!!

Hva med hu dama foran? Hu stoppa litt lengre frem for å spørre hva som skjedde, jeg holder på å eksplodere og spør hva i h*lvette hun driver på med ... og hun svarer da på sunnmørsk "I måtte jo stoppe, det va jo rødt lyyys!" A=JU)FU)=((/#"¤/( ER DET MULIG?!??

Jeg måtte ringe 112 for å gi beskjed at hvis ikke de kom fort nå, så ble det ikke bilen min det gikk verst ut over... De kom på 45 sekunder :p

Så enden på visa var at jeg fikk ha bilen min nøyaktig ett år... Påske 05 til påske 06.

R.I.P Volvo'n min...

Lenke til kommentar

værste opplevelse var tre kvarter etter jeg fikk lappen det , front til front grunnet vannplaning. jeg som kom over i feil side(ble senere frikjent av politiet) kondemnerte bilen og hadde tre dager på intensiven. var heldig og bare brakk armen.

beste opplevelsen hehe ja det kommer alltid noen nye men den som topper lista var den gangen jeg prata meg ut av ei bot av politiet 190 i 70 sona. de klarte ikke å fremprodusere håndfaste bevis. :D

Lenke til kommentar

Hadde lånt en bil med 4wd og var ut på morran og kjørte litt.

Det var 15 cm nysnø og dårlig brøytet, samt svingete vei.

Jeg kom i 80 og "plutselig" spant alle hjula og jeg lå på tvers i kjørebanen :whistle:

Verste var at dette var midt i en sving, og i motgående kjørefelt kom det en diger buss som ikke hadde tenkt å trekke ut til kanten av vegen.

På et par sekunder, som føltes som TIMER, fikk jeg bilen til å gå sånn noenlunde rett frem igjen.

Hadde neppe fått lillefingern mellom bilen og bussen eller bilen og rekkverket.

Fytti rakkern, at det gikk bra.

Lenke til kommentar

Var sulten, hadde hjemlengsel, måtte tisse og var netopp ferdig på jobb, så det gikk litt unna hjemover. Hadde rundt 100 inn i en slakk rundkjøring, men kutta den litt for mye... Venstrehjulet kom opp på kanten og bilen begynte å krenge.... Også baken å slippe... Og det gjorde forhjula også.... Ser fortauskanten komme imot, heldigvis får jeg retta den opp... Det var skummelt...

Beste opplevelsen var når jeg satt meg inn i bilen min og kjørte hjem for første gang...:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...