Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er Alfa Romeo 156 noe til bil?

Anbefalte innlegg

Lurte på om det er noen som har erfaring med Alfa Romeo 156?

Lurer så smått på en 2000 modell (ca).

Hører rykter om svindyre deler (da det ikke lages uorginalt) og en del barnesykdommer? Er dette noe som kan bekreftes? Evt hva bør en være ekstra obs på ved en slik bil?

Har idag en Avensis (99 mod), en bil som er veldig driftsikker. Det dumme med bilbytte er at en vet hva en har men ikke hva en får ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lurte på om det er noen som har erfaring med Alfa Romeo 156?

Lurer så smått på en 2000 modell (ca).

Hører rykter om svindyre deler (da det ikke lages uorginalt) og en del barnesykdommer? Er dette noe som kan bekreftes? Evt hva bør en være ekstra obs på ved en slik bil?

Har idag en Avensis (99 mod), en bil som er veldig driftsikker. Det dumme med bilbytte er at en vet hva en har men ikke hva en får ;-)

8738968[/snapback]

"Barnesykdommer" på en 6-7 år gammel bil, er nok mest sannsynlig rettet på. Veit ikke så mye annet om 156, enn at det er en pen bil, og god å kjøre.

Pantera

Lenke til kommentar

Jeg lurer også på litt erfaringer på denne bilen. Før var det jo noe feil med flere av disse bilene, og siden det var få forhandlere og slikt så var det dyrt å få de reparert og lignende. Men hvordan er bilene som er 10 år og yngre?

Jeg skal ha meg bil innen et år nå, og jeg må si jeg liker denne bilen veldig godt, med tanke på utseendet og slikt. Men hvordan er kvaliteten på denne? Jeg har finni meg en Alfa 156 1.8 som jeg er litt interessert i. Denne har godt 170.000 km, så har den mye igjen av sitt liv?

Lenke til kommentar

Alt av Alfa-spørsmål får du best svar på om du besøker www.cuoresportivo.no :) 156 er en langt lekrere bil enn det meste annet i den klassen, og det er like mye uoriginale deler å få tak i til dem som til andre biler. Biltema er nok bomtur, men Mekonomen, Meca o.l. skal ha det meste. Dessuten er det veldig mye utenlandske sider som benyttes flittig av alfistene.

At annenhåndsverdien er lav er jo også noe du drar godt nytte av om du skal kjøpe :) Du må nok regne med noe mer fiks med en Alfa enn med en Avensis, men du får igjen i kjøre- og eierglede med renter og rentesrente. Japansk kjøper man med hodet, italiensk kjøper man med hjertet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...