Gå til innhold

Big bang-test i Sveits/Frankrike

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor lang tid det tar før gutta nede i Dubai finner ut at de har lyst på en "sånn en".

Radius: Ekvator.

Så kan du få deg et vanvittig døgn i den rådyre "kollisjons-suiten".

Det høres heller strålende ut...

Forøvrig: Det ryktes at folka som filmet "engler og demoner" var en tur på Atlas-detektoren på LHC. Det var meningen å lage en "kontrollromsscene" hvor folka skulle stå i kontrollrommet, med en glassrute ned mot ATLAS... Personlig er jeg veldig veldig glad kontrollrommet faktisk ikke ligger sånn til!

Forøvrig2: Det finnes faktisk et eksperiment på CERN som heter AD og har med antimaterie å gjøre - "Antiproton decelerator": http://en.wikipedia.org/wiki/Antiproton_Decelerator

Lenke til kommentar

Hørte at dersom et svart hull skulle bli skapt mot alle odds, ville vi ikke føle noen ting. Fordi et svart hull sluker materie før nervesystemet vår rekker å reagere. Jeg liker ikke denne tanken.

*sigh* Skulle ønske jeg ikke kom over den artikkelen, har vært skjelven i noen dager nå. :ohmy:

Lenke til kommentar

Jeg må virkelig si jeg er enig med Olsenhower i hans første post. Man kommer ikke langt videre uten vitenskap og forskning.

Mest sannsynlig så kommer det til å gå bra, og hvis ikke ... ja. Fint å vite at vi ikke merker noe da ;)

Lenke til kommentar
Om 7 dager er jeg på kristen konfirmantleir :cool: Så hvis big bang blir bevist, så slipper vi kanskje morgenbønnen?

Nix, for hva var det som satte i gang/skapte Det store smellet og var før Det store smellet? De religiøse vil alltid ha Gud i bakgrunnen som den opprinnelige Skaperen, uansett hva forskerne kommer fram til av svar.

Lenke til kommentar

Half Life 2 ep 3 avslutter med at Gordon Freeman forsvinner inn i en mystisk portal, etter han rev hodet av G-man.

Kort etter relasedate av ep3 kommer nyheter om en rav gal mann med briller i en merkelig drakt som fyker rundt på CERN og skyter stoler på vitenskapsmennene der med en slags null-punkts energi felt manipulator...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...