Kristianyoda Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hei Jeg har nettopp formatert maskina, men finner ikke andre harddisker enn windows disken (S-ata. De andre diskene er ata.) Noen tips om hva jeg kan gjøre? -Kristian Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Er dette inne i windows, eller gjelder det i BIOS? Lenke til kommentar
Tom H. Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Hei Jeg har nettopp formatert maskina, men finner ikke andre harddisker enn windows disken (S-ata. De andre diskene er ata.) Noen tips om hva jeg kan gjøre? -Kristian 8738895[/snapback] Sjekk tilkoblinger, spenning, IDE ATA kabel. Spinner disken når pc starte? Kan du se diskene i BIOS? Er dette oki skal det fungere. Visst ikke du se diskene i BIOS, prøv søk manuelt etter dem. Let deg fram i BIOS til hvordan. Ser du dem i BIOS men ikke i windows, så må du søke etter dem i Windows. Dette gjør du i Windows, kontroll panel, adm verktøy. Lykke Til Lenke til kommentar
Kristianyoda Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Takk for tilbakemeldingene. Jeg glemte å informere om noen ting merka jeg Jeg ser den ene av diskene (av 2) som er på et ATA PCI kort, men ikke i windows. Ikke på Disk management heller. Endret 30. mai 2007 av Kristianyoda Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Først må du sjekke at disken vises i BIOS. Hvis den gjør det kan du sjekke i Device Manager (Enhetsbehandling) at du ikke mangler noen drivere. Se etter gule spørsmålstegn. Lenke til kommentar
Kristianyoda Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg mangler drivere på: Other devices -> PCI device. og SCSI and RAID controllers -> Mass storage controller Ingen av cd'ene jeg har fungerer på de, og jeg finner ikke noe på internett. -Kristian Lenke til kommentar
DemoniZer Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Sjekk hva du har av HW i PCI-portene. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jeg mangler drivere på:...... SCSI and RAID controllers -> Mass storage controller Ingen av cd'ene jeg har fungerer på de, og jeg finner ikke noe på internett. -Kristian 8745678[/snapback] Da er det den driveren du må innstallere Endret 31. mai 2007 av Dragavon Lenke til kommentar
Kristianyoda Skrevet 31. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2007 Ah se der du. Du hadde rett, måtte legge inn mass storage controller, men jeg trodde jeg hadde lagt inn den alt. Takk for all hjelpen -Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå