unwill Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Hvordan kan jeg begrense uploadhastigheten min? Merker at uploadhastigheten spiser fort mange kB/s på download "linjen" min. (Chello Maestro). Finnes det noen innstillinger eller programmer som kan begrense uploadeden hastigheten? Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Grunnen til at den "spiser opp" kb/s på download-linja di, er rett og slett fordi at du må, for hver "pakke" du laster ned på nettet, sende tilbake et svar på at pakken ble mottatt. Dette har med TCP/IP - standarden som nettverkskortet ditt kjører - å gjøre, så i praksis vil det si at f.eks. NextGenTels 704/384 - linje er raskere enn Tiscalis 704/128.... (TCP/IP = Transmission Control Protocol/Internet Protocol, sikrer korrekt filoverføring mellom to PC-er/servere.) Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 De fleste ftp programmer osv har jo støtte for å begrense hastigheten. Let etter noe sånt i det programmet du bruker mest til upload. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. januar 2003 Del Skrevet 1. januar 2003 Ta en og søk på "Shaper" eller "Net Shaper" osv. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Takk, Jeg er ikke lat eller noe, men jeg søkte, men greide ikke å komme over noen gode alternativer... Det jeg bruker mest på upload er DC++, tror ikke man kan begrense der. Var vel kanskje en patch, men tror ikke den eksisterer i den nye versjonen av DC++ Har noen enda mere tips til meg? Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 jeg leter også etter noe slikt. Men det var bare masse linux ting å finne på net shaper. ps. bruk emule plus heller Lenke til kommentar
lolly Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 dc++,odc++ og dc har en funksjon for å sende begrenset med data i buffer. Settings-Advanced-Hak av Use-small-send-buffer(if upload slow downloads a lot) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Takk,Det jeg bruker mest på upload er DC++, tror ikke man kan begrense der. Husk at du kan bli kicket/bannet for å cappe ul. Lenke til kommentar
lolly Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Dette fungerer i alle fall smertefritt i dc++ og odc++. Ingen som jeg vet om har blitt kicket for å bruke den funksjonen Lenke til kommentar
Izex Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 http://www.winfiles32.com/NS/ Det heter "iNet Shaper" men jeg tror det er lenge siden det kom no ny versjon av det...Ser bra ut sånn ellers, skal teste det nå...er forbanna på idioter som skal laste ned 6-700 mb filer på bl.a DC med 4 kb/s upload og så står timeren på 48 timer ...hater n00bz som gjør sånnt...greit å hente ettpar mp3's men doh Anyway iNet Shaper er sikkert handy... Current version is 1.00 Compatible with Windows® 9x, ME, 2000 and NT4.0 Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 Nice! teste det ut og kom med litt info om kordan det gikk. Lenke til kommentar
unwill Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Æsj, går kanskje ikke på WinXP da... Btw. Det hjalp litt når jeg skrudde på den greia noen sa her..., Må vel bare vente til linjen blir oppgradert til 1 mbit av UPC... og det kan ta laaaaang tid. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 6. januar 2003 Del Skrevet 6. januar 2003 er forbanna på idioter som skal laste ned 6-700 mb filer på bl.a DC med 4 kb/s upload og så står timeren på 48 timer ...hater n00bz som gjør sånnt...greit å hente ettpar mp3's men doh For folk med xDSL er sånne slotfyllere helt topp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå