johncl Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) For å kommentere videre på dette så er vel den største utfordringen for fremtiden å kunne filtrere informasjon mer effektivt. Å lære seg å være selektiv i hva informasjon man oppsøker og vil "leve med". Enkelte er flinkere her enn andre. Det er nok av info-holics i dagens samfunn... må ha med seg alt. Blog, facebook, RSS feeds, SMS, mobil, web favourites... det er rett og slett ikke tid til å gjøre noe fornuftig i livet lengre. Et godt eksempel er at med dagens digital kamera så har folk tonnevis av "søppel" liggende som de må ta vare på. Et bilde kan fort bli litt hellig - man må jo ta vare på det. Resultatet er mange gigabyte (om ikke terabyte snart) med bilder man strengt tatt aldri vil se på igjen. Og uendelig mye tid på å katalogisere, sortere, arkivere, etc... Endret 31. mai 2007 av johncl Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) johncl: hehe når jeg blir gammal og gretten nok så kommer jeg sikkert til å bli modig nok til å legge på telefoner for folk jeg betaler for. Men det kan hende jeg debutterer tidlig med å utbryte "Kan du være vennlig å legge på den telefonen så lenge jeg er din kunde?" Jepps, teknologien har gitt oss mye elektronisk "spam". Selv arbeider jeg stadig med å bli flinkere til å mininmere innvirken på meg som person. - ting jeg ikke rekker å gjøre, får beskjeden "jeg hadde ikke tid", uansett alvorlighetsgrad. (samfunnet er på høygir pga. teknologien og forventer at du også er det) - informasjon som ikke er viktig for meg slettes øyeblikkelig, både i e-post, sms og papir post(kastes). - ting som søker å få min oppmerksomhet uten at det er noe jeg oppsøker av egen interesse. Alle forsøker å "voldta" deg med søppel informasjon, derfor må man verne seg. EDIT: Dog er jeg tidvis en hw.no og andre forum "junkie", og jeg må hele tiden jobbe med meg selv for å ikke forvandles til en elektronisk entitet som glemmer mat, søvn, trening, toalettbesøk og omverden generellt fordi entiteten forsvinner inn i informasjons "himmelen", samt inn i alle de elektroniske gjøremålene som plutselig ble så viktig. EDIT2: Helt enig i at TV titting er det største tidsløseriet man kan finne på. Med noen unntak. - Nyheter - Samfunnsdebatter og politikk - Kritiske blikk på hva som foregår - Historie, dokumentarer - Samt innimellom en god film for å la hjernen hvile litt Men personlig foretrekker jeg å utvide horisonten over en PC fremfor å la tunga henge foran en TV og min samboer er TV titter(kvinnfolk) mens jeg sjelden ser film på den en gang... samt at jeg innimellom forsøker å se nyheter selv om det har lavere prioritet for forstyrrelser enn dårlige såper her i huset Men nå ble dette fryktelig off topic.. beklager folkens! Endret 31. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 jada, dette var vel ikke ment som en tråd for å diskutere om man liker pizza? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) hvorfor tar du det opp da? pizza altså? du tenker på om man kan bestille pizza gjennom kjøkkenbordet? Endret 31. mai 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
johncl Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Vel, back on topic, uansett et interessant konsept - og prisen jeg hørte først var feil - det er nærmere $10000 denne saken vil koste. Da er jeg enig at den er kraftig overpriset. Men folk kjøper jo digre bensin/diesel-slukende 4-hjulstrekkere for å kjøre barna til barnehagen så jeg aner ikke lengre hva folk betrakter som akseptabel pris på ting... Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 (endret) De kjøper den digre dyre bilen som de også bruker lite fordi det koster å bruke den og de får mer igjen for den når de selger den. Men samtidig får de gleden av å oppleve en flott bil uten å tape for mye på det ved å bruke den lite. Derimot har ikke jeg råd til 2 biler, og jeg må kjøre 40.000 i året med min bil bare til og fra jobb. Men det var jo også off topic. Topic: Jeg synes kosten på bordet er helt kurrant. Dette vil jo være et bedrift/business produkt og ikke et sluttbrukerprodukt ant de første årene. Endret 2. juni 2007 av Theo343 Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) http://www.ted.com/index.php/talks/view/id/65 noe lignende Endret 6. juni 2007 av jalejale Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå