Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3 PC fra ISDN til 3G - hva trenger jeg av utstyr?

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt lenge med å få bedre oppkobling enn ISDN, men det går ikke pga. beliggenhet. Til slutt er 3G vårt eneste alternativ. Hva (konkret) trenger vi av utstyr? Vi har en bærbar og to stasjonære som skal ha mulighet til å koble seg opp (ikke nødvendigvis samtidig pga. fart)

(Vet at det burde stå "3 PC-er fra ISDN til 3G - hva trenger jeg av utstyr?", men hadde ikke plass) :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om ice har dekning der du bor er nok det den beste løsningen i forhold til fart. Da kan du regne med å få 300-1000 kbit. For å få høyest mulig hastighet lønner det seg å montere antenne ute på veggen. Det alternativet som nok er best for deg med flere makiner er nok WLAN routeren del leverer. Merk deg at det ikke er noe å satse på om du laster ned store mengder, siden de har en grense på 1 og 2 gb pr. mnd.

Du kan også bruke vanlig 3G (UMTS) og kjøpe deg en router for dette, men det blir noe treigere. Telenor har en makspris på 50 pr. dag, noe som en oppnår nesten med en gang, så det kan fort bli dyrt. De har et fastpris abbonement, tror det koster 499 og da kan du laste ned så mye du vil. Vet ikke om netcom har noe tilsvarende, men det er det sikkert andre som vet. Merk deg også at det kun er 3G dekning i byer og tettsteder, så det lønner seg å sjekke med dekningskartet først.

Endret av rolvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...