Gå til innhold

Hjelp til kjøp av GamerPC rundt 10k

Anbefalte innlegg

Heisann folkens

Jeg vet det er relativt mange poster som har samme overskrift, men jeg vil gjerne høre deres meninger om handlekurva mi (det er denne uten lydkort, mus og tastatur) :

Her

Jeg snakket med bruttern som mener han kan litt data, og han bad meg bytte ut prossessor og hovedkort med:

Prosessor Tror ikke linkene funker, hvis ikke så er det iallefall: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz Socket AM2 1MB

Hovedkort

MSI K9N NEO-F, nForce 550, Socket-AM2, SATAII, DDR2, GbLAN, ATX, PCI-Ex16

(Jeg har ikke noe særlig greie på data komponenter så jeg kopierte hele teksten :p)

Han sier også at AMD prosessor er mye bedre enn Intel sånn generelt. Er dette tilfelle?

Og Hvis jeg bytter til disse to, vil alle komponentene spille på lag? Da mener jeg at det ikke blir nedsatt ytelse, og at de faktisk kan brukes om hverandre.

Veldig glad for alle eventuelle svar.

På forhånd takk! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder "Amd vs Intel" så er faktisk Intel best for tiden og det tror jeg de vil være en stund framover. Gå for intel! ellers er oppsettet veldig bra til den prisen.

8738660[/snapback]

Når du sier Intel er best, definer "best" altså til spill, eller? og det kommer nok helt ann på hvilken model en velger tenker jeg

Lenke til kommentar
kjøp heller fra mpx der er det dobbelt så billigt.

her er et konge hovedkort: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=67604

Kjøp heller denne prosessoren den har 65nm teknoloigi: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331492

det eneste som er dumt med mpx.no er at de ikke har så stort utvalg.

8738558[/snapback]

65nm teknologi, det sier meg mye, fortell vær så snill :p

Og er de der egentlig noe særlig bedre enn de to nevnte?

Det hovedkortet og prosessoren broren min foreslo fikk karaktèr 5/5 det gir jeg stor beundring og tillit til.

Lenke til kommentar

Intel har best ytelse for pengene, det er også bedre en en tilsvarende amd prosseor(jeg snakker om de nye core2duo prosseorene)

Edit: Her ser du sammenligningen mellom en amd prossesor til 6700kr og en Intel e6600 til 1700kr: Link!

Endret av jlona
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...