Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Flass i hodebunnen

Gjest Joe Doe

Anbefalte innlegg

Gjest Joe Doe

Har fått en litt merkelig type flass i hodebunnen de siste 2 ukene. Det som skjer er at flasset først oppstår etter at jeg har dusjet, eller fått vann på hodebunnen. Flass flakene er også ganske store, og blir spredt over ganske store områder. Ganske kjedelig for meg som har ganske tynt hår i tillegg… Jeg har prøvd Head and Shoulders flere ganger, men det hjelper ikke. Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Joe Doe

Ok, kanskje det. Hvordan behandles det da? Noen form for sjampo?

Jeg har tenkt til å dra til hudlege, men det er jo så helvettes vanskelig, altså jeg må først til fastlege (som nå er sjukemeldt) og deretter bli henvist til en hudlege som har over 4 ukers vente tid! Har ikke tid til dette jeg, jeg skal til Syden snart... :no:

Lenke til kommentar

Det er bra du skal til syden. Sol hjelper veldig på eksem og (vanskelig ord). Iallefall noen typer eksem.

Jeg brukte en spesiell olje en stund, for å løse opp flakene. Sov med det om natta. Så vasket jeg det ut om morgenen. Funka, men ble for slitsomt.

Imotsettning til deg er håret mitt latterlig tykt. Så det blir enda mer tett. Det klør en del, men jeg er så vant til det at det bryr meg ikke.

Nå vet ikke jeg om det er dette du har. Men kan høres sånn ut.

Lenke til kommentar

Har selv Psoriasis( eller åssen det skrives).

Legger meg om kvelden og neste morgen når jeg våkner ligger det masse flass ved siden av meg. Bruker en shampo som heter "Redken". Du må massère den godt inn i hodebunnen(Den svir litt, men hva gjør man ikke for skjønnheten :thumbup:)

Den har funka veldig bra på meg, men så er jeg litt slapp å gidder ikke å shamponere meg hele tiden^^,

Du burde bade i saltvann. Hjelper bra på psoriasissen :yes:

Endret av MainG
Lenke til kommentar
Ok, kanskje det. Hvordan behandles det da? Noen form for sjampo?

Jeg har tenkt til å dra til hudlege, men det er jo så helvettes vanskelig, altså jeg må først til fastlege (som nå er sjukemeldt) og deretter bli henvist til en hudlege som har over 4 ukers vente tid! Har ikke tid til dette jeg, jeg skal til Syden snart...  :no:

8738266[/snapback]

Slapp av; Solen er god for psoriasis...

Angående symptomene dine, så må du også sjekkes ut for sopp infeksjon.

vaio ;)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_hmm_*

"Fungoral" eller noe i den duren (selges reseptfritt på apoteket) er en veldig bra shampoo.

Har brukt den selv, og resultatet ble bra! :)

Lenke til kommentar
Gjest Joe Doe
"Fungoral" eller noe i den duren (selges reseptfritt på apoteket) er en veldig bra shampoo.

8753599[/snapback]

Ok, takk for forslaget. Skal se litt nærmere på denne :)

Lenke til kommentar

8753599[/snapback]

Jeg brukte den for et par år tilbake da jeg slet med store flassflaker i hodebunnen, resultatet var bra hos meg osgå.

Jeg bruker den ikke nå lengre, vet ikke om det gikk over eller om det er jevnlig bruk av head&sholders som holder det i sjakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...