FunkyMan Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Lurte på å oppgradere RAM´en, men husker ikke helt hva jeg har. Mener jeg har 400 Mhz BUS (ser det under oppstart), så regner med at der er PC3200 brikker. Vil gjerne være sikker, men er det et program som kan vise meg dette? Så jeg slipper å åpne pc´en? Har to stk 512MB brikker, er det dumt å la den ene være 1 GB? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 CPU-Z er et program som viser detaljert info om prosessor, hovedkort, minne osv. Lenke til kommentar
andregr Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Lurte på å oppgradere RAM´en, men husker ikke helt hva jeg har. Mener jeg har 400 Mhz BUS (ser det under oppstart), så regner med at der er PC3200 brikker.Vil gjerne være sikker, men er det et program som kan vise meg dette? Så jeg slipper å åpne pc´en? Har to stk 512MB brikker, er det dumt å la den ene være 1 GB? 8738124[/snapback] Om du skal overklokke ville jeg kjøpt et 2gb sett med matchede brikker for å vært sikker på at det var nøyaktig samme chip'er produsert samtidig. Men om du ikke overklokker skal det i utgangspunktet ikke spille noen rolle om du har 2x512 + 1x1024 brikker, kan være verre å få 4x512 til å kjøre på enkelte hovedkort. Om du har AMD er det ofte man må skru ned divideren til 166 også for idet hele tatt å få startet maskinen, OM MAN kjører 4 stk brikker vel og merke, ikke 3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå