Gå til innhold

Hvor langt kommer datateknologien i 2003?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

trokke de går lenger en 4-5 ghz, d skulle nok være knappe ytelsesforbedringer jo høyere opp man kom så det er nok ikke førsteprioriteringen.

 

2024 Minnebrikken har jo kommet men kansje vi får se en 4048 brikke?

Hadde vert heftig med 512MB på skjermkortet men tviler på at d kommer i år...

Lenke til kommentar

intel har sagt de skal ikke høyere en 4giga i år tror jeg men hvis konkuranser fra amd blir bedre kanskje det kommer noe raskere.

256mb på skjermkort kommer i februar på geforce fx den raskeste tror jeg,en terabyte kommer nok ikke før om noen år.

Det er jo bare kjøpe raid kort og 5 wd 200gb disker så har du nær 1terrabyte lagring.

Lenke til kommentar

alltid gøy å spå fremtiden, det er min spesialitet. hadde likt å se 1 terrabyte hd plass, det hadde bare gitt de sykeste dc-hubbene ffs. tenk deg en hub med 1 terrabyte minshare... og ca 1000 brukere. hoho sier nå bare ole brum. men jeg heter ikke ole brum.

2024 minnebrikken har kommet ut ja, men alle disse helt nye, helt sykt gode tingene er jo også sykt dyre! :'(

derfor vil jeg ikke spekulere mer, siden jeg da blir bare mer og mer fristet til å kjøpe de syke tingene, og ikke har pengene til å gjøre det. og i tillegg skriver jeg for lange, og spesielt meningsløse poster.

Lenke til kommentar

På hardware sidne ser det jo rimelig bra ut. 4 ghz fra intel og Geforce FX med 256mb... Men det jeg håper er at 3d teknologien utvikler seg for nok til og utnytte hardwaren... Foto realistiske spill hadde vært kult :wink:

Håper AMD greier og presse Intel til og gå høyere en 4ghz. Gjennomsnittlig fordobles prossesor farten seg vær 18.mnd.. så vi burde se 5 ghz.

Lenke til kommentar
har ikke intel en slags "lov" om at de skal dobble hastigheten på prossesorene hver 18 mnd.?

 

Moores lov går ut på at man får dobbelt så mange transistorer inn på like mye plass i løpet av 18 mnd. Så langt har det gått bra, og med innføringen av 0.09 micron vil vi nok se at det kommer til å skje igjen.

Lenke til kommentar
Moores lov. Den tror jeg ikke intel har oppfunnet, selv om at de reklamerer heftig med den.

 

Tja, ikkje Intel som selskap kanskje, men Gordon Moore, som postulerte, grunnla Intel, så det er ganske close.

 

også er Moores lov nevnt som at CPUytelsen dobles hver 18mnd.

Det er ei vanleg misforståing at Moore's lov seier det, men det gjer den altså ikkje. Derimot er auken i yting ein konsekvens av miniatyriseringa (både fordi ein kan putte inn fleire funksjonar/meir parallellisering og fordi signala får kortare veg å vandre, og fordi ein treng mindre spenningsvariasjonar for å svitsje tilstand og fleire ting...).

Lenke til kommentar

vel... jeg gleder meg egentlig ikke over teknologien lenger, grøsser på ryggen når jeg hører palladium og implementering av "Fritz"-chippen... jeg ser harde tider i vente... det minner meg om noe... satt med kazaa (lasta ikke ned noe ulovlig nei) og skulle laste ned en trailer for en film, veit du hva, der spretter opp en boks opp på skjermen som ber om tillatelse om å laste ned "sikkerhetsoppdateringer" automatisk for å kunne vise visse filer osv. , jeg trykka på en link for å få mer info og jommen kom jeg ikke til en underside på www.microsoft.com ...

 

Nerder vi må forenes og stå imot onde makter (ms) ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...