Mannemann Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Realitybølgen er over oss som aldri før. Før var virkelighetskonseptet begrenset til morsomme spørreprogrammer og programmer med musikk og glede som varte i max en time, mens nå må man følge med i flere måneder for å finne ut hvem som vinner. All reklamen de propper inn i mellom gjør ikke akkurat saken bedre. Det er galskap! Og alt det idiotiske folk greier å lirke av seg på landsdekkende fjernsyn, de eier ikke skam, gjør alt de kan for å komme på skjermen. Så har vi også disse fantestrekprogrammene, "Jakkass" og de britiske mennene, dirty ett eller annet, som forsøker å etterligne dem med desto sykere fantestreker. Jeg kan ikke fatte og begripe at det skal være underholdende å se voksne mennesker urinere på hverandre og skade seg selv. Ungdommen idag er jammen ikke særlig kritiske til hva slags prinsipper som skal ligge til grunne for å underholde dem. Jeg har forståelse for at folk har ulik smak, men akkruat sistnevnte kategori blir litt for dumt for meg. Skal vel være "kult" og tøft dette da. Hva synes dere om dette? vennlig hilsen Mannemann Endret 30. mai 2007 av Mannemann Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Noen liker det, noen liker det ikke. Å generalisere ungdommen i dag som ukritiske blir feil. Jeg så to hele episoder av første Big Brother-sesong fordi det var et helt nytt konsept og litt spennende, og det endte der. Etter det har jeg byttet kanal hver gang det viste seg på skjermen. Jackass og lignende programmer vil noen kalle kunst, mens andre kaller det dødskult. Jeg kaller det idioti. Jeg forstår ikke helt hva som foregår i hodet på de som ivrig fulgte med på serier som Temptation Island. Ofte lurer jeg på om de er helt blottet for andre interesser. Men det gjelder ikke så mange som man skulle tro. Ungdom flest er ganske fornuftige, enten du vil tro det eller ei Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Det verste med reklame er at volumet er alltid høyere på reklamen enn selve filmen/programmet du ser på. Dette for å fange oppmerksomheten til seeren. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ikke nok med at reality forsøpler sendingene, tv-selskapene kansellerer gode serier og programmer som for eksempel jericho, siden hestemøkk som "slankelubben" får mer seere. Blir feil å skylde på tv-kanalene også, siden de som alle andre satser på det med best inntjening. Konlusjonen blir vel at flesteparten av mennesker er idioter. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Bortsett fra de fleste reality-programmene (untatt Skaperen og andre "snille" reality-programmer) så er det utvilsomt alle de ringelydreklamene som det florerer av på MTV. Det hender til og med at de kommer to ganger rett etter hverandre. Såpeserier er også noe jeg synst forsøpler fjernsynet. Hver dag 19:30 kommer jeg meg så langt unna TV 2 som overhodet mulig. Noe mer urealistisk skvip skal man lete lenge etter. Det eneste morsome med hotell cesar må vel være forrige sesongavsluttning når det møttes 3-4 stykker på hotellet med hver sin hagle. Lenke til kommentar
Mannemann Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Angående reklame vil jeg si noe om alle disse mobiltelefongreiene med ulike ringetoner, bakgrunnsbilder osv, Jamba eller hva det nå heter. Selv har jeg ikke mobiltelefon, men jeg kan ikke fatte og begripe at folk vil være interessert i å stadig få nye ringetoner og lignende søppel på telefonen sin til skyhøye summer hver måned. Hva er vitsen med dette? så ofte som reklamene går må det jo tyde på at folk faktisk benytter seg av disse fjasete tjenestene. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Angående reklame vil jeg si noe om alle disse mobiltelefongreiene med ulike ringetoner, bakgrunnsbilder osv, Jamba eller hva det nå heter. Selv har jeg ikke mobiltelefon, men jeg kan ikke fatte og begripe at folk vil være interessert i å stadig få nye ringetoner og lignende søppel på telefonen sin til skyhøye summer hver måned. Hva er vitsen med dette? så ofte som reklamene går må det jo tyde på at folk faktisk benytter seg av disse fjasete tjenestene. 8755163[/snapback] Dette er jeg ganske sikker på at det går nedover med, ihvertfall de skyhøye kostnadene du nevner. Dette på grunn av at de aller felste mobiltelefoner i dag kan overføre filer (slik som bilder, musikk o.l.) til og fra datamaskinen, slik at de bare kan gå på nettet og laste ned det de vil ha selv, helt gratis. Ang. dette innlegget: Noen liker det, noen liker det ikke. Å generalisere ungdommen i dag som ukritiske blir feil. Jeg så to hele episoder av første Big Brother-sesong fordi det var et helt nytt konsept og litt spennende, og det endte der. Etter det har jeg byttet kanal hver gang det viste seg på skjermen. Jackass og lignende programmer vil noen kalle kunst, mens andre kaller det dødskult. Jeg kaller det idioti. Jeg forstår ikke helt hva som foregår i hodet på de som ivrig fulgte med på serier som Temptation Island. Ofte lurer jeg på om de er helt blottet for andre interesser. Men det gjelder ikke så mange som man skulle tro. Ungdom flest er ganske fornuftige, enten du vil tro det eller ei 8738754[/snapback] Er nok litt uenig med din påstand om at de fleste ungdommer er ganske fornuftige, men resten er jeg helt enig i. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå