Oscar2107 Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Heisan. Jeg planlegger å kjøpe en bærbar snart. Den skal brukes til spill bla bla bla.. Det jeg imidlertid lurer på er om 15" på en laptop er litt lite hvis du ønsker å spille på den. Jeg er redd for at man for følsen av å sitte å se på en skerm isteden for at skjermen er det du ser. Litt klønete formulert. Når du spiller et spill som f.eks battlefield, så skal det som hvis på skjermen representere det den personen du styrer ser. Hvis du da har en litt lite skjerm er jeg redd for at du ikke får noen som helst innlevelse, fordi du hele tiden får følsen av å sitte å stirre på en liten skjerm. Et annet problem kan jo være at fiender langt borte vil man ikke se fordi de blir så bitte bitte små. Eller i world of warcraft (hvor det er meget populært å lage sin egen interface) så vil knappene (action barene) bli veldig små, kanskje for små. Jeg er interisert i å høre noen synspunkter fra folk med 15" skjermer om hvordan spilling på 15" er. Blir det for smått? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Sitter og spiller Warcraft 3 på en 15" bærbar. Riktig nok er Warcraft 3 i en tredje-personssynsvinkel så helt det samme blir det ikke. Men jeg synes 15" er helt grei å spille på. Lenke til kommentar
Oscar2107 Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Sitter og spiller Warcraft 3 på en 15" bærbar. Riktig nok er Warcraft 3 i en tredje-personssynsvinkel så helt det samme blir det ikke. Men jeg synes 15" er helt grei å spille på. 8738599[/snapback] Min desktop har en litt lite skjerm. Den er 17". Etter å ha brukt f.eks en 19" syns jeg at min skjer ser så fryktelig liten ut. Men etter å ha sittet med den et par minutter blir du bare vant med det. Sikkert noe det samme som skjer med laptop også. Lenke til kommentar
MeFF Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Skulle skjermstørrelsen bli et problem, kan du jo eventuelt kjøpe en ekstern skjerm til å ha stående hjemme... Personlig gikk jeg fra en 17" til min nåværende laptop (15"), og det var en liten forskjell til å begynne med. Du tilpasser deg fort, og etterhvert blir det bare en "bonus" de gangene du sitter med en større skjerm. Edit: Mer info Endret 30. mai 2007 av MeFF Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Har selv en 15" og den funker strålende til spill. Siden du tok WoW som et eksempel kan jeg si at jeg har ingen problemer hverken med modifisert UI eller standard. Husk at i video/interface instillingene kan du endre på størrelsen på knappene (UI scale). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå