Gå til innhold

datasnakk for nybegynnere


Anbefalte innlegg

Maskinen din er for gammel til spilling. Prøv heller online kryssord

Kryssord

 

Lykke til...

8755670[/snapback]

nja.

Kontakt sønnen din, få han til å si hva slags maskinvare du har i pc-en, skriv dette opp på en lapp, og stikk ned på en spillbutikk, og spør om de har noen spill som du kan kjøre på maskinen din. Du kan nok ikke kjøre de nyeste spillene, men de plaier å ha noen litt eldre og mindre krevendes spill liggendes :)

 

Ellers så kan du jo spille på nett. f. eks på http://www.123spill.no/

8755868[/snapback]

 

Jupp finnes mange gratis spill på internet.

Men snakk først med sønnen din og få litt hjelp ang. dataen din :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg forstår det slik at flere av dere tviler på min identitet. Strengt tatt gidder jeg ikke bruke noe tid på å overbevise dere, jeg er her for å sosialisere og diskutere. Synes forsåvidt det er litt overilt å kategorisere en eldre person som falsk bare fordi han ikke er helt oppdatert på datamaskinfronten.

 

Angående bildet mitt som ble kommentert fikk jeg det tilsendt av barnebarnet mitt på e-post og fant det gjennom en såkalt link (det var blåfarget skrift som det gikk an å trykke seg videre på). Det er en visst en amerikansk professor som jeg selv må innrømme at har veldig like ansiktstrekk som meg selv! Men jeg trodde ikke jeg fikk frem bildet, jeg greier i hvert fall ikke å se det selv.

Hvordan får jeg bildet frem?

 

Hilsen Mannemann

8740439[/snapback]

 

 

 

Små barn store gleder. Er tilværelsen din såpass trist at dette er hva du finner på for underholdning?

Lenke til kommentar
Skal gjøred et! Takk for svar

8755954[/snapback]

 

Forresten, standard skrivefeil for folk som skrive fort på tastatur det der ;)

 

 

trykker space et sted feil. Det skjer bare når du skriver fort, så med mindre du er en eldre person med nokså god erfaring med datamaskin fra før av, så er du nok ikke helt 100% like gammel som du sier du er.

 

Du trykker nemlig ikke space midt i et ord når du skriver i gammelmannstempo, tro meg. Min far er 60 år gammel, og han er flittig bruker av PCen, og har vært det i mange år. Han har til og med msn (jeg lagde til han :p) og han kan laste ned musikk osv. men han skriver aldri feil, pga. han skriver sakte, og ser på tastene hele tiden. Vi snakker 2 taster i sekunder.

 

Dessverre å måtte si det, men jeg mister mer og mer troen på at du er en eldre pensjonert person :(

 

PS: Jeg har absolut ingenting imot eldre personer på PCer, selv om de kan aldri så lite. Jeg syntes tvert imot at det er tøft av dem å prøve seg på datamaskinen, og lære noe nytt, gjerne i en alder av 70+

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
I så tilfelle er det veldig dumt av deg å poste i tråden, da du vil få den på mine innlegg...da har du mye lettere for å gå inn å lese mer på "bløffen" :roll:

8757422[/snapback]

 

Benytter meg ikke av denne funksjonen, så er ikke noe problem. Har da heller ikke sagt jeg ikke vil lese tråden. Hva er problemet egentlig. Er du glad i folk som lyver på forumet? Liker du meg rett og slett ikke? Liker du bare å krangle?

Lenke til kommentar
beklager doloop :blush:  Var ikke meningen å såre deg eller noe slikt hvis du føler at jeg har gjort dette. :)

8757687[/snapback]

 

Du har ikke såret meg men det virker som du er ute etter en krangel som ikke handler om noe. Om dette ikke stemmer beklager jeg.

Lenke til kommentar

Denne tråden kommer til å ende opp med to sider som krangler om Mannemann er ekte eller ikke.

 

En mod kan like godt komme og stenge den.

 

PS: Det har ikke så mye å si hva vi tror, for ingen av oss har konkrete beviser som beviser eller motbeviser at mannemann er ekte. Selv tror jeg ikke han er det, men det får være min sak ;)

Lenke til kommentar

Ytret tidligere at jeg ikke ville kommentere dette med min identitet, men dere er visst merkelig nok veldig opptatt av dette.

 

Noen kommenterte noe med bruken av mellomromsknappen. Selvsagt skriver jeg relativt fort, jeg har arbeidet som sesjonsoffiser i nesten ti år og periodevis daglig brukt datamaskin i denne sammenheng. Likevel begrenser kunnskapene mine seg til arbeidsbruk, og her faller ikke internett og spill inn under. Det samme gjelder ordbruken, der har jeg også begrenset forståelse.

 

Til dere andre vil jeg si takk for gode og lett forståelige tilbakemeldinger!

 

Mannemann

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...