Gå til innhold

datasnakk for nybegynnere

Anbefalte innlegg

Jeg forstår det slik at flere av dere tviler på min identitet. Strengt tatt gidder jeg ikke bruke noe tid på å overbevise dere, jeg er her for å sosialisere og diskutere. Synes forsåvidt det er litt overilt å kategorisere en eldre person som falsk bare fordi han ikke er helt oppdatert på datamaskinfronten.

Angående bildet mitt som ble kommentert fikk jeg det tilsendt av barnebarnet mitt på e-post og fant det gjennom en såkalt link (det var blåfarget skrift som det gikk an å trykke seg videre på). Det er en visst en amerikansk professor som jeg selv må innrømme at har veldig like ansiktstrekk som meg selv! Men jeg trodde ikke jeg fikk frem bildet, jeg greier i hvert fall ikke å se det selv.

Hvordan får jeg bildet frem?

Hilsen Mannemann

8740439[/snapback]

Er ikke du pensjonert?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

...

8739922[/snapback]

Støtter deg fullt ut!

8740689[/snapback]

Om han bløffer eller ikke, er vel ikke topic her, ivvertfall ikke sisst jeg sjekket.

Dere kna vel ta det opp på en annen måte med han hvis dere mener han ikke er pensjonert ;)

Og det er mye yngre folk enn pensjonister som såvidt veit hva en pc er. tro meg :)

Lenke til kommentar

...

8739922[/snapback]

Støtter deg fullt ut!

8740689[/snapback]

Om han bløffer eller ikke, er vel ikke topic her, ivvertfall ikke sisst jeg sjekket.

Dere kna vel ta det opp på en annen måte med han hvis dere mener han ikke er pensjonert ;)

Og det er mye yngre folk enn pensjonister som såvidt veit hva en pc er. tro meg :)

8740842[/snapback]

Joda :p men var bare min mening. Jeg svarte jo på spørsmålet hans og, eller et av de.

Så jeg holdt meg OffTopic, samtidig så jeg bare gjorde folk oppmerksom på at det er en mulighet for at han bare har det litt gøy, men la tvilen komme til gode da. Han har jo fått svar, både fra meg og andre.

Lenke til kommentar
og takker for svarene! (men ingen svarte på det som gjaldt bildet, men det er ikke så nøye. bryr meg egentlig ikke)

8741382[/snapback]

Bildet? Snakker du om profilbildet ditt? Uansett, så tror jeg ikke det er lurt å gå enda mer OffTopic i denne tråden her om hvordan du klarte å få bildet inn på profilen din. Nå drar du bare frem nye diskusjoner.

Men er det noe annet du lurer på ang. data eller hardware, så er det bare å spørre ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Jeg har mer spørsmål om datamaskin:

Jeg vet at mange spiller ulike spill på datamaskinen sin, hvor de kan skyte, fly og løse mysterier osv. Når jeg går på "spill" på min datamaskin er det bare noen kortspill og noen andre tørre greier.

Hvordan får jeg tak i flere spill? Må jeg gå i en datamskinbutikk å kjøpe dem? Eller kan jeg finne mer på internettet, og lagre dem på datamaskinen og/eller spilled dem mens jeg er på internett uten å lagre? Barnebarnet mitt skal hjelpe meg neste uke, men det hadde vært gøy å få tak i noen selv så jeg imponerer ham litt!

Lenke til kommentar
Jeg har mer spørsmål om datamaskin:

Jeg vet at mange spiller ulike spill på datamaskinen sin, hvor de kan skyte, fly og løse mysterier osv. Når jeg går på "spill" på min datamaskin er det bare noen kortspill og noen andre tørre greier.

Hvordan får jeg tak i flere spill? Må jeg gå i en datamskinbutikk å kjøpe dem? Eller kan jeg finne mer på internettet, og lagre dem på datamaskinen og/eller spilled dem mens jeg er på internett uten å lagre? Barnebarnet mitt skal hjelpe meg neste uke, men det hadde vært gøy å få tak i noen selv så jeg imponerer ham litt!

8755291[/snapback]

Du kan kjøpe spill på nettet og få de sendt hjem i postkassen din hvis du vil, eller du kan besøke en spillbutikk. Og så bør du ha litt peiling på hvilke spill du tror det hadde vært artig å prøve ut, og ikke minst om datamaskinen din klarer minimumskravene for å kjøre spillet.

Edit: Legger til at det finnes en samletråd for gratis spill i ulike sjangre. Klikk her.

Endret av nerf
Lenke til kommentar

Kjempeflott, takk for svar! Jeg synes at bilspill virker spennende. Liker også godt å løse mysterier hvor man må bruke hodet, løser en del sudoku i avisen. Jeg tror det er lettere for meg å gå til en spillbutikk og få hjelp der.

Bør jeg på forhånd notere meg de ulike tallene/kravene eller hva det nå heter slik at jeg vet at maskinen min kan spille spillet? Eventuelt, hvor står denne informasjonen?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar

Kjempe kjekt at eldre vil lære seg data. Ser ut som en trend som også slo min kjære gamle mor. Mindre kjekt er det for meg som "må" lære henne opp hver søndag. Blir en del "smarte" spørsmål for å si det slikt ;)

Lenke til kommentar
Kjempeflott, takk for svar! Jeg synes at bilspill virker spennende. Liker også godt å løse mysterier hvor man må bruke hodet, løser en del sudoku i avisen. Jeg tror det er lettere for meg å gå til en spillbutikk og få hjelp der.

Bør jeg på forhånd notere meg de ulike tallene/kravene eller hva det nå heter slik at jeg vet at maskinen min kan spille spillet? Eventuelt, hvor står denne informasjonen?

på forhånd takk!

8755378[/snapback]

Du kan ta deg en tur innom en spillbutikk og spørre om litt hjelp ang. hva de anbefaler av de spillene du vil ha feks. bilspill..

Jeg tror ikke det er så utrolig viktig om hva dataen din kan spille, de fleste dataer kan jo spille de fleste spill, men hvis du vil spille over internettet med andre personer (Online) burde du ha en nokså god data. Hvor lenge har du hatt dataen din?

Lenke til kommentar

Så lenge du har kjenskap til sudoku kan det kanskje være smart å prøve deg på kryssord. Er vel et vanlig tidsfordriv for eldre som deg. Kryssord finner du sikkert i ukebladene til kjerringa.

Mye biligere enn å sløse bort penger på et dataspill...

Endret av TheTerminator
Lenke til kommentar
Så lenge du har kjenskap til sudoku kan det kanskje være smart å prøve deg på kryssord. Er vel et vanlig tidsfordriv for eldre som deg. Kryssord finner du sikkert i ukebladene til kjerringa.

Mye biligere enn å sløse bort penger på et dataspill...

8755556[/snapback]

Han sa jo han interesserte seg for noen spill han har prøvd ut?

Lenke til kommentar

på forhånd takk!

8755378[/snapback]

Du kan ta deg en tur innom en spillbutikk og spørre om litt hjelp ang. hva de anbefaler av de spillene du vil ha feks. bilspill..

Jeg tror ikke det er så utrolig viktig om hva dataen din kan spille, de fleste dataer kan jo spille de fleste spill, men hvis du vil spille over internettet med andre personer (Online) burde du ha en nokså god data. Hvor lenge har du hatt dataen din?

8755449[/snapback]

Jeg fikk datamaskinen min av sønnen min, den er brukt. er vel rundt 5-6 år gammel

Lenke til kommentar

på forhånd takk!

8755378[/snapback]

8755449[/snapback]

Jeg fikk datamaskinen min av sønnen min, den er brukt. er vel rundt 5-6 år gammel

8755583[/snapback]

Maskinen din er for gammel til spilling. Prøv heller online kryssord

Kryssord

Lykke til...

Lenke til kommentar
Maskinen din er for gammel til spilling. Prøv heller online kryssord

Kryssord

Lykke til...

8755670[/snapback]

nja.

Kontakt sønnen din, få han til å si hva slags maskinvare du har i pc-en, skriv dette opp på en lapp, og stikk ned på en spillbutikk, og spør om de har noen spill som du kan kjøre på maskinen din. Du kan nok ikke kjøre de nyeste spillene, men de plaier å ha noen litt eldre og mindre krevendes spill liggendes :)

Ellers så kan du jo spille på nett. f. eks på http://www.123spill.no/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...