Gå til innhold

Bytte "eier" og abonnement. Fremgangsmåte?


Anbefalte innlegg

Jeg har ett Netcom abonnement, Active Talk, som ENDELIG gikk ut på bindingstiden i går.

Skal da bytte til ett billigere abonnement, og tenker da å bytte til IPEA.

 

Men akkurat nå, så står mitt navn bare som Bruker, mens faren min står som Juridisk ansvarlig og Fakturamottaker, noe jeg ønsker å forandre på..

Og ja, jeg er over 18..

 

Må jeg da ringe Netcom eller noe, for å få de til å forandre det, FØR jeg bytter abonnement?.. Kan jeg ringe å gjøre det selv, eller må jeg be faren min gjøre det?

 

Og når jeg skal bytte abonnement, så er det vel bare å bestille, og slipper å si opp hos Netcom selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å gjøre noen ting i forhold til netCom, med mindre selskapet du skal til er helt høkkert så kan de registrere en annen tidligere eier enn den som abonnementet skal stå på. Du må heller ikke si opp abonnementet ditt, da vil ikke nummeret bli portert, dette ordnes av operatøren du porterer til.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke å gjøre noen ting i forhold til netCom, med mindre selskapet du skal til er helt høkkert så kan de registrere en annen tidligere eier enn den som abonnementet skal stå på. Du må heller ikke si opp abonnementet ditt, da vil ikke nummeret bli portert, dette ordnes av operatøren du porterer til.

8737526[/snapback]

 

Porteringen stopper vel automatisk opp hvis navnet du registrerer hos IPEA ikke matcher med legal hos NetCom? Har ihvertfall vært sånn før, så da har du to muligheter:

- Fakse inn et overføringsskjema til NetCom (finnes på netcom.no), hvor begge må skrive under.

- Portere til IPEA med navnet til faren din, og så overføre abonnementet til deg etterpå.

 

 

Og som audunms sier, du må ikke si opp hos NetCom før porteringen :)

Endret av zica
Lenke til kommentar
Porteringen stopper vel automatisk opp hvis navnet du registrerer hos IPEA ikke matcher med legal hos NetCom?

 

Hos Telenor kan du iallfall legge inn en annen eier hos tidligere operatør enn den som abonnementet registreres på, jeg gikk ut i fra at dette er noe "alle" operatører tilbyr. Da slipper man å rote med overdragelse og kan gjøre alt i en operasjon.

Lenke til kommentar

Jeg spør nå bare jeg, selv om det ikke er helt i tråd med topic.

 

Blir ikke dette feil?: Telepriser.no

Etter slikt jeg tastet inn, så burde jo IPEA dukke opp som gratis?

Det der gjennspeiler nok mitt forbruk ganske bra, bortsett fra antall SMS, som mere riktig ligger på rundt 170.

Lenke til kommentar
Jeg spør nå bare jeg, selv om det ikke er helt i tråd med topic.

 

Blir ikke dette feil?: Telepriser.no

Etter slikt jeg tastet inn, så burde jo IPEA dukke opp som gratis?

Det der gjennspeiler nok mitt forbruk ganske bra, bortsett fra antall SMS, som mere riktig ligger på rundt 170.

8737726[/snapback]

 

Du har skrevet inn forbruk per uke, så de 80 sms'en du har oppgitt blir da 80x4=320 per måned (som altså er over 200 mer enn de inkluderte). Rediger dette, så blir summen en helt annen :)

Lenke til kommentar
Du har skrevet inn forbruk per uke, så de 80 sms'en du har oppgitt blir da 80x4=320 per måned (som altså er over 200 mer enn de inkluderte). Rediger dette, så blir summen en helt annen :)

8739050[/snapback]

Åja.. Trodde det bare gjald bare den setningen med antall samtaler per uke..

Men One Call virket jo hakket mere stabilt likevel :)

 

Høres foresten enklest ut det som pologutt sier, så tror jeg gjør det gitt.. :p

Er det foresten noe "nedtid" når jeg skifter abonement?

Lenke til kommentar
Tviler sterkt på at TNM lar deg portere over nr. i annet navn enn den som eier det hos nåværende operatør.

Da denne personen eier nr. sitt og du ikke bare kan ta det over uten dens samtykke.

8740159[/snapback]

 

Begge må selvsagt signere (hvis man ikke har med fullmakt), men det er fullt mulig - for jeg har nemlig gjort det selv..

Lenke til kommentar

Hadde samme "problem" selv, jeg står som bruker og far min står som juridisk eier. Fant ut at det er hovedsaklig to måter å løse dette på. Enten skifte navn først, og betale avgift for det til gammel operatør, eller skifte operatør først og skifte navn på juridisk eier etterpå, og dermed betale avgift for det hos ny operatør. (De fleste forlanger en eller annen avgift for å skifte navn på juridisk eier.)

 

Men så tenkte jeg (ja, gjør faktisk det innimellom), at jeg tar å sender en mail til den operatøren jeg vil bytte til og spør hvordan vi gjør dette enklest (sendte til et par stykker da). Løsningen blir å ikke bruke online bestillingsskjema, men å maile eller ringe kundeservice og forklare hvordan det ligger an og få registrert det manuelt. På den måten får jeg skifta navn på juridisk eier uten å betale noe som helst, samtidig som jeg får et billigere abonnement.

Lenke til kommentar

Bare hos småoperatører at man må betale for slike små trivielle ting.

 

Hos NetCom er det ihvertfall billig og enkelt å skifte juridisk eier. Bare å trappe opp hos en forhandler eller sende inn endringsmelding via snailmail. Det første er raskest og enklest. P.S Husk legitimasjon.

Lenke til kommentar

Jeg byttet nylig juridisk eier på et Telenor-kontantkort. Gikk frem på denne måten:

1. Tidligere eier ringte kundeservice (09000) og godkjente overføringen.

2. Ny eier ringte kundeservice og foretok overføring.

 

Det hele var gratis hos Telenor, og attpåtil fylte Telenor opp 50 kr på saldoen til den nye eieren.

Lenke til kommentar
Porteringen stopper vel automatisk opp hvis navnet du registrerer hos IPEA ikke matcher med legal hos NetCom?

 

Hos Telenor kan du iallfall legge inn en annen eier hos tidligere operatør enn den som abonnementet registreres på, jeg gikk ut i fra at dette er noe "alle" operatører tilbyr. Da slipper man å rote med overdragelse og kan gjøre alt i en operasjon.

8737591[/snapback]

 

Tror det har noe å gjøre med at hos Telenor kan man endre juridisk eier over telefon, mens man hos NetCom må ha gyldig overføringsskjema. Men vet ikke hvordan det er hos IPEA, mulig de ikke er så strenge på dette.

Lenke til kommentar

Jeg byttet nettopp abonnement, og hadde det samme problemet. Jeg har hatt netcom youngtalk og har nå onecall faktura. Det jeg gjorde var å bestille abonnement hos onecall på siden deres på normalt vis. Så kom jeg plutselig på at både abonnementet og nummeret mitt sto i faren mitt sitt navn, men dette ble enkelt løst med en kjapp telefon til onecall's kundeservice og ble fikset der og da. Ingen sak. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...