plankeby Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Target United som er importør av ulike mer billige merker mener at man ikke kan beregne at Nicam stereo er standard i TV og videoprodukter i 2007. Kjøpte en billig opptaker med harddisk, og ble overrasket når jeg oppdaget at den ikke har Nicam stereo (altså ikke noen som helst stereo) på tunerdelen. Target United viste til at det også tidligerte på videomaskiner ikke var stereo på alle maskinene!! -Jeg syntes dette var merkelige og dårlige argumenter. Dette er første gang jeg har hørt om en DVD/HDD opptaker uten stereo i tuneren. Hva syntes dere her inne om dette, kan man ikke forvente at stereolyd er standard selv på billige mer ukjente opptakere? Ja, man får hva en betaler for, og jeg forventet ikke "gull til lavpris", men i det minste at det var stereo lyd..... Endret 30. mai 2007 av plankeby Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 reklamerte de med stereo? Står det noen plass i specs til spiller at det er stereo? Hvis ikke har du bare deg selv å takke for at du ikke sjekket godt nok. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Opptakeren og importøren har sitt på det rene. Nicam stereo er ikke lovet noe sted. Kun jeg som tok dette som en klar selvfølge på alle HDD opptakere i dag. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Når digitale kabeltilbydere ikke engang gir stereo på "digitale" TV sendinger så er det egentlig overraskende for min del. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Ja, det er dårlig. Det er ikke jeg som skal bruke denne opptakeren, den vil bli benyttet med opptak fra tuneren. De større kabelselskapene tilbyr jo en god analog grunnpakke (uten dekoder), da er det jo Nicam stereo som gjelder. Stereo gir jo mye mer dynamikk i lydbilde, jeg merket umiddelbart hvor "flat" lyden var i mono. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå