Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Glidemiddel - Noen erfaringer?

Gjest Anonym gutt

Anbefalte innlegg

Jeg vet om tilbud om testing fordi jeg selv oppsøkte informasjon om det, i forbindelse med at en jente spurte om jeg ikke kunne gjøre det. Jeg trodde det fortsatt måtte gjøres på en småubehagelig måte, men lærte at det ikke var tilfelle, og at man kunne ta urintest. Jeg følger mer med på skolen enn folk flest, hvis ikke jeg har fått dette med meg må jeg anta at andre ikke har det heller. Jeg er ikke ONS-typen, og derfor foretrekker jeg å heller ta testen sammen med jenten, bekrefte for hverandre at vi er sykdomsfrie og kunne ha et sexliv uten bekymringer for sykdommer, å alltid ha kondom tilgjengelig, osv.

edit: ONS uten kondom er helt klart ikke noe jeg støtter, jeg vil bare få vekk paranoiaen fra så mange som ikke tør ta sjanser fordi "man vet jo aldri". Da er det greit å informere om at man enkelt kan vite, og at det er raskt, smertefritt og fører til trygghet.

8807326[/snapback]

Vi er vel egentlig, som vanlig, ganske enig uten å være klar over det... :D

Jeg bare sier at det med Klamydia ikke er skremselspropaganda, men faktisk et reelt problem som mange ikke tenker på.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er ingen skremselspropaganda men ungdommers holdning til kondom gir 13 - 14 000 klamydiatilfeller i året.

Det burde få folk til å tenke.

Bak disse tallene ligger det sikker dobbelt så mange eller flere tilfeller av tilfeldig ubeskyttet sex.

Men for all del sex er bedre uten kondom, men kjenner man ikke partneren noe særlig så burde kondom være obligatorisk.

Det er stadig nye tilfeller av kjønnsykdommer, også HIV som for øvrig ikke overføres så lett, men for de stakkarene som får det er det ille.

Regner med at det går noen rundt om som skulle ønsket de aldri hadde sex med den dama/mannen de dro med hjem etter festen.

Dette er kalde fakta og ingen skremselspropaganda.

EDIT:

Ser ut som vi er enige ut fra post 40 som steffypants postet før jeg var ferdig å skrive.

Det er selvsagt ONS jeg snakker om.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Det er skremselspropaganda slik det formuleres her inne. Jeg skjønner at det er for å hjelpe, og det er bare positivt hvis det faktisk gjør det, men vi burde heller være ærlig og bli flinkere å hjelpe. Dette er som i de verste kristne statene i USA, hvor man kun snakker om abstinens og ikke trygg sex, som fører til at når man først har sex, vet man ikke hvordan kondomer funker. Vi er flinkere her, men hvis en gutt skriver "jeg liker ikke kondomer" her inne blir han møtt av "kos deg med klamydiaen", og det blir for tåpelig. Hvis man ikke bytter partner sammen med undertøyet (i mitt tilfelle en gang i uken), er smart, tester seg og bruker prevensjon mot barn, så kan man fint overleve uten kondom.

Sannheten er at kondom er noe både jeg og flere av mine partnere ikke har likt, vi har begge følt at det ikke var fullverdig, og da valgte vi det som jeg beskrev over. Hvis vi kun informerer om kondomer, og det prøves av ungdommen og ikke faller i smak slik at de slutter med det (uansett hvor mye de vet om sykdommene), så burde de også ha "backup"-info om hva man kan gjøre utenom for å holde seg trygg.

Lenke til kommentar
Veit ikke... det bare virker ekkelt at han smører på noe greier...

Er ikke helt into kondom heller, så kan være en sammenheng der...

8795632[/snapback]

Du bør venne deg til både glidemiddel og kondomer om du skal være sexuelt aktiv.

Plutselig en dag så blir lillemannen grønn og detter av.

Og om du synes glidemiddel er ekkelt å smøre på, hva med det du tørker av når du er ferdig?

8798393[/snapback]

er _jente_

men ellers takk for rådet...

Lenke til kommentar
er _jente_

men ellers takk for rådet...

8807874[/snapback]

Oops :blush:

Da stiller jo sagen seg litt annerledes.

Men min personlige erfaring med kondomer er at kondom og glidemiddel hører godt sammen fordi gummien ikke glir like godt som huden gjør med bare naturlig glidemiddel, den stritter ekstra imot om det er tørt på forhånd.

Lenke til kommentar

og der kom vi tilbake til "hvor-våt-jenta-er-konseptet"... Skjønner at det er bedre med glidemiddel hvis det er tørt på forhånd seef, men nå er det ikke alle som har det problemet... Synes det fremdeles er litt ekkelt :p

Lenke til kommentar
Meg du sa til? (= Syns da den blir varm jeg, er jo ganske naturlig det?

8809701[/snapback]

Det blir ikke noe varmere enn med andre produkter. Må si jeg ble litt skuffa.

Men once you go Glide 4 you, you never go back. Trenger ikke annet =D

8809722[/snapback]

Må prøve det =P

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 år senere...

Tja jeg synes også vannbaserte glidemiddel er best, leste en artikkel om det som jeg synes var okei da http://glidemiddel.no/2010/07/02/hvilket-glidemiddel-passer-for-deg/

""""""""""""""""""""""""""""""

Et vannbasert glidemiddel kan variere i farge, konsistens, smak og lukt. De aller fleste glidemidler er vannbasert, og er trygge å bruke sammen med kondomer og leketøy. Noen vannbaserte glidemidler kan dessverre virke litt klissete, da de inneholder mye glycerin, eller er tilsatt smak og lukt. Er du veldig sensitiv vil vi anbefale deg å velge et vannbasert glidemiddel som ikke inneholder smak, farge eller lukt, eller glycerin.

""""""""""""""""""""""""""""""""

Klippet fra den artikkelen...dama mi er litt sensitiv så vi kjører vannbasert...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...