atticus Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Hei hei! Jeg greide den store bragden i å flashe Linksys WAG300N med feil firmware (Annex A istedenfor Annex B som jeg trenger), men det viste seg at det ikke var så lett å finne Annex B firmware til denne allikevel. Etter heftig leting på både linksys sider, som etter hva jeg kan se kun har Annex A firmware, og diverse søk på det store internett har jeg fortsatt ikke funnet noe. Er det noen her som kan hjelpe meg? Mail er forøvrig sendt til Linksys, men vet aldri hvor lang tid det kan ta. Edit: Jeg bruker forøvrig denne til NGT ADSL2+ hvis noen skulle ha noe spørsmål. Endret 30. mai 2007 av atticus Lenke til kommentar
Illus Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Med fare for å ødelegge tråden: Kan du skrive noen linjer om din erfaring ved bruk av denne mot NGT ADSL2+ ? Vanskelig å sette opp ? Ytelse i forhold til modem du får av NGT ? Ytelse i forhold til andre routere du har prøvd (sammen med lånemodem) Er selv interessert i å kjøpe denne, men venter til en eller annen butikk tar inn 325N Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Passer denne da: http://www-de.linksys.com/servlet/Satellit...u=1145861987420 Lenke til kommentar
atticus Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Med fare for å ødelegge tråden: Kan du skrive noen linjer om din erfaring ved bruk av denne mot NGT ADSL2+ ? Vanskelig å sette opp ? Ytelse i forhold til modem du får av NGT ? Ytelse i forhold til andre routere du har prøvd (sammen med lånemodem) Er selv interessert i å kjøpe denne, men venter til en eller annen butikk tar inn 325N 8737105[/snapback] Gikk over til en 'alt i en-løsning' fordi jeg var lei ustabiliteten til Zyxel 660 og ikke liker brukergrensesnittet til Thomson Speedtouch. Siden det var første gang jeg satt opp et modem fra scratch brukte jeg litt tid i starten på å finne de riktige innstillingene slik at modemet ville koble seg opp mot NGT. Er ikke noe ekspert på det området, men fant da ut alt til slutt. Stabiliteten er det ingenting å klage på. Linja syncer på ca 15000/1200 som er nogenlunde likt som Zyxel P660 og Thomson Speedtouchen jeg hadde, men med litt høyere opphastighet. Kobberparet inn til huset er ikke av den beste kvaliteten heller, så jeg forventet ikke noe mer. Kan fint makse linja over lengre tid uten at den faller ut. Har ingen problemer med torrents heller. Det eneste negative hittil er at boksen må restartes selv på de minste innstillinger (forwarde en port feks). Mulig det går ann å skru av dette, men det har jeg ikke forsket noe mer på. Bare spør hvis det er noe mer du lurer på, så skal jeg prøve å svare så godt som mulig. Passer denne da: http://www-de.linksys.com/servlet/Satellit...u=1145861987420 8737227[/snapback] Alt ser ut til å stemme med denne firmwaren. Skal sjekke den ut når jeg kommer hjem fra jobb. Takker og bukker! Endret 30. mai 2007 av atticus Lenke til kommentar
atticus Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Den tyske firmwaren så ikke ut til å fungere. Mulig at det ligger en slags sperre i Annex A firmwaren som gjør at man ikke kan bytte til Annex B firmware (dog virker det rart at jeg fikk til B til A). Lenke til kommentar
Panter Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg har godt erfaring med Linksys Support på Chat eller hva det nå kalles der. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Sjekk denne tråden, det virker som boksen er litt kilen på firmwareupdates: http://forums.linksys.com/linksys/board/me...&message.id=183 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Er det 300N du har? Ikke 325N? Forresten.. Prøv en hard reset (hold inne resetknappen i 30 sekunder). Mulig du kommer tilbake til standard-firmwaren da Endret 30. mai 2007 av Glenn Lenke til kommentar
atticus Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Er det 300N du har? Ikke 325N? Forresten.. Prøv en hard reset (hold inne resetknappen i 30 sekunder). Mulig du kommer tilbake til standard-firmwaren da 8743238[/snapback] 300N jeg har ja. 325N er ikke i salg i Norge enda såvidt jeg kan se. Har allerede bestilt en ny WAG300N, men kommer til å prøve litt mer imorgen. Hadde en chat med Linksys Live Support Chat og han gav meg en beta-release som jeg skulle prøve. Denne fungerte heller ikke da jeg bare fikk feilmelding om at oppdateringen ikke kunne utføres. Linksys-karen hadde ikke noe godt svar utenom at det kunne virke som om Annex A firmware ikke godtok Annex B firmware. Det var jo det omvendte som skjedde med meg, så jeg tviler litt på det. Kommer med en oppdatering imorgen. Edit: 30-sek hard reset går dessverre bare tilbake til standard innstillingene for den firmwaren som er der når du tar reset Endret 30. mai 2007 av atticus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå