nQffe Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Har nå fått bærbare datamaskin med Vista(suger)... Og nå vil jeg se en vanlig avi fil, men får bare lyd i både; wmp, vlc og winamp. Noen som vet hva jeg må gjøre?! Feil kodec or what? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jepp, du mangler et eller annet codec. Selv bruker jeg ffdshow som er meget god og støtter det meste. http://www.afterdawn.com/software/video_so...ers/ffdshow.cfm Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Når det gjeld VLC er kva codecar ein har installert irrelevant, då det bruker interne filter. Det er derimot eit kjend problem med VLC i Vista at videoen ikkje vert vist. For å fikse akkurat det må ein gjere ei lita endring i innstillingane, skildra her. Men, sidan dette gjeld for alle avspelarar tviler eg på at det har noko med codecar å gjere. WMP ville vel heller ikkje klare å spele av videofila om ein ikkje hadde rett codec installert. Kanskje det har noko med innstillingane for skjermkortet å gjere, slik som var tilfellet her. Endret 30. mai 2007 av Torbjørn T. Lenke til kommentar
TorsteinP Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Vista har ikke støtte for mange video formater bl.a. xvid og divx som de fleste videoer man laster ned er kodet i. Disse har som regel lyden i mp3. Derfor får du lyd men ikke noe bilde. Som TCi sier er ffdshow veldig bra. Bare å gjøre et google søk, så finner du en link å laste ned. Når det gjelder VLC, så har den innebygget codecs for de formater den støtter. For å få bilde i Vista må du åpne Preferences, hake ut Advanced, klikk + forran Video Output, klikk på Output Modules og velg OpenGL eller Windows GDI til høyre i bildet. Klikk Save og start VLC på nytt. Da skal du ha bilde og lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå