shug Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Heisann! Jeg skulle skru på dataen min her forleden da den ikke ville boote. Vifta bare bromma om og om igjen som en motorsykkel og jeg kom ingen vei. Dataen kom ikke langt nok til at jeg kunne gjøre noe som helst med hverken tastatur eller se skjermen. Er sikker på at det ikke er skjermkortet. Prøvd følgende: Ta ut div. deler av dataen og prøve å boote uten dem:CD-rom, RAM, harddisk, vifte ++ men samme problem oppstår. Har ikke prøvd annen strømforsyning tho. Det siste jeg gjorde da dataen fungerte var å legge over en mappe med serier på ca 100 GB fra den eksterne harddisken min til min stasjonære. Kom ikke noe melding om lite diskplass ellernoe, alt fungerte flott og jeg skrudde av dataen på vanlig måte. Noen som vet hva som kan være galt? Takker for all hjelp Endret 30. mai 2007 av shamo Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg hadde samme problem som deg, og samme feilsøkingsmetode som du har beskrevet her. For meg var det bare å ta ut og sette inn gfx igjen, tror ikke den klemma bak på pcie-express kontakten hadde tatt ordentlig første gang Lenke til kommentar
shug Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg hadde samme problem som deg, og samme feilsøkingsmetode som du har beskrevet her. For meg var det bare å ta ut og sette inn gfx igjen, tror ikke den klemma bak på pcie-express kontakten hadde tatt ordentlig første gang 8736957[/snapback] Takk, skal prøve det! Lenke til kommentar
shug Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Æsj, det fungerte ikke Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Starter alle vifter? Reagerer skjermen, eller forblir den i "sovemodus"? Kommer det noen lyder, har du evt koblet til intern pc-høyttaler? Lenke til kommentar
shug Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Starter alle vifter? Reagerer skjermen, eller forblir den i "sovemodus"? Kommer det noen lyder, har du evt koblet til intern pc-høyttaler? 8738668[/snapback] Ganske sikker på at alle viftene starter, skjermen forblir i sovemodus og det kommer ingen spesielle lyder, nei. Noen små klikkelyder for hver gang vifta bråker. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg tenkte på sånn feilmeldingsbeep fra hovedkortet. Kan du liste opp litt specs og komponentnavn? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Ta og slå pc'n helt av og slå av strømforsyninga. I tillegg trykker du fire-fem ganger på startknappen mens strømforsyninga er av slik at all strømmen blir borte. Så slår du strømforsyninga på igjen og prøver om det funker da. Hvis ikke kan du prøve å resette biosen, noe som muligens kan hjelpe på. Det er som oftest en knapp eller jumper ved siden av bios batteriet, en stor rund blank greie på hk på størrelse med en femkroning. Lenke til kommentar
shug Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 mike090: Det kommer ingen feilmeldingslyder. Vet bare at jeg har ASUS hovedkort, XFX GeForce 7600 GT 256MB, Intel P. 4 3.06 GHz, 1,5 GB ram, standard drittdvd rom, thermaltake vifte, en seagata barracuda 7200rpm 200GB harddisk Lenke til kommentar
shug Skrevet 30. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2007 Ta og slå pc'n helt av og slå av strømforsyninga. I tillegg trykker du fire-fem ganger på startknappen mens strømforsyninga er av slik at all strømmen blir borte. Så slår du strømforsyninga på igjen og prøver om det funker da. Hvis ikke kan du prøve å resette biosen, noe som muligens kan hjelpe på. Det er som oftest en knapp eller jumper ved siden av bios batteriet, en stor rund blank greie på hk på størrelse med en femkroning. 8740121[/snapback] Jeg finner det du beskriver, men ingen jummper eller knapp Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Batteriet kan taes ut, biosen vil da bli resettet Hvis ikke det funker så høres dette ut som et hovedkortfeil. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
_sindre_ Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 Har du prøvd å resette bios? Se i bruksamvisning hvordan dette gjøres med ditt hk. Har du ikke bruksamvisning eller hvet hvilket hk du har, bruk først CPU-Z til å sjekke hvilket hovedkort du har, for så å søke på dette på produsentens nettsider. Lenke til kommentar
shug Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Har du prøvd å resette bios? Se i bruksamvisning hvordan dette gjøres med ditt hk. Har du ikke bruksamvisning eller hvet hvilket hk du har, bruk først CPU-Z til å sjekke hvilket hovedkort du har, for så å søke på dette på produsentens nettsider. 8746612[/snapback] Takk, men det fungerte desverre ikke Skal ringe Lefdal PC Service call nu snart, må bare få muttern til å finne kvitteringa Lenke til kommentar
shug Skrevet 1. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2007 Da har jeg ringt de, og han visste ikke hva jeg skulle gjøre. alt han sa var at jeg skulle holde inne startknappen i 15 sec osv, men funka jo selvsagt ikke. Han foreslo også at jeg skulle trykke F8 på tastaturet ;p Endte opp med at han ba meg sende den til reparasjon så, da er det vel lite annet å gjøre. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå