Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan lure seg gjennom tysk eksamen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo.

Mine kontakter (det vil si jentene i klassen som får med seg alt) sier at det er svært liten sjangse for å komme opp i begge deler (i andre klasse), og at hvis du har kommet opp i skriftlig og kommer opp i muntlig også så har det skjedd en feil, og du skal gå til administrasjonen og få bort muntligen.

Men om de har rett, det vet jeg ikke.

EDIT: Jeg hadde forresten også oppgaven om Albert Einstein-gymnaset i dag.

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Men uansett hvordan det går, vi er ferdige med språk! Er det ikke mindre sannsynelig å komme opp i muntlig, når vi allerede har hatt skriftlig i faget?

8781002[/snapback]

100% sikkert ;)

Rådgiver kom inn å sa det da vi blei trekt i muntlig.

Så det er nok sommerferie nå ja :cool:

Lenke til kommentar
Så det er nok sommerferie nå ja :cool:

8781155[/snapback]

Ikke helt... ^^ (kildehenvisninga på eksamensarket var forresten både feilskrevet og i tillegg var det en adresse som ikke finnes. Synes det er dårlig gjort - når de først skal være så streng og greier med elevene må de da klare å gjøre ting riktig selv!)

8781303[/snapback]

Å plx, måtte du vise oss den sia? :!:

Lenke til kommentar
Jeg gidder faen meg ikke lese engang. Jeg rabla ned en side om teksten, og håper det holdt. Om jeg faktisk forstop den skikkelig, det er en helt annen sak.

8784303[/snapback]

Var en ganske vanskelig tekst, synes nå jeg. Fant ut at vokabularet mitt har vært det samme siden ungdomsskolen. Menmen, 5 år med kasushelvette er over :cool:

Lenke til kommentar
Jeg gidder faen meg ikke lese engang. Jeg rabla ned en side om teksten, og håper det holdt. Om jeg faktisk forstop den skikkelig, det er en helt annen sak.

8784303[/snapback]

Var en ganske vanskelig tekst, synes nå jeg. Fant ut at vokabularet mitt har vært det samme siden ungdomsskolen. Menmen, 5 år med kasushelvette er over :cool:

8784699[/snapback]

mhm :cool:

Og jeg som trodde jeg lærte kasus på fredagen :!:

Lenke til kommentar
Med fare for å brenne meg så vil jeg påstå at kasus er "litt" lett. Men, siden jeg sier det, gikk det sikkert til helvette på prøven.

8784925[/snapback]

Tja, hater å finne ut kasus uten funky ord som "mit" osv som bare roper ut "HEI, JEG ER DATIV" :(

8789145[/snapback]

Haha :!: Ja, tysk kan være en del frustrerende. Husker jeg likte tysk godt de første tidene, helt til læreren begynte med å sette verbet til slutt :( Da ble språket alt for dumt syns jeg. Hvem sier vel "Kan du tysk snakke!?" (Kannst du deutsch sprechen!?). Ellers er det jo kanskje greit, litt vanskelig, men men.

Her er en side som kan hjelpe på grammatikken. Regler for alt står der òg. Jeg printet ut alle reglene der og brukte de istedenfor å skrive ned alle når vi hadde tyske grammatikktimer :) Det var litt herlig.

Lenke til kommentar
Her er en side som kan hjelpe på grammatikken. Regler for alt står der òg. Jeg printet ut alle reglene der og brukte de istedenfor å skrive ned alle når vi hadde tyske grammatikktimer :) Det var litt herlig.

8789236[/snapback]

De som har hatt tysk eksamen i andre klasse er mest sannsynlig ferdig med tysk for resten av livet. Men ellers takk for linken. :)
Lenke til kommentar

8789236[/snapback]

De som har hatt tysk eksamen i andre klasse er mest sannsynlig ferdig med tysk for resten av livet. Men ellers takk for linken. :)

8789269[/snapback]

Ja, og takk til høyere makter for det!

Men når jeg tenker etter, så synes jeg tysk er interessant i grunn. Kunne godt tenkt meg et til år, hvor vi startet fra scratch igjen, og med en entusiastisk og grei lærer. Er så lei av å høre på råtne gamle opptak og lese i radiohefter fra åttitallet.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Hei! Jeg skal ha tysk prøve i morgen, og tenkte å øve litt på prøven ved å gå igjennom gamle tysk prøver. Lurer på om det er noen som har gammle eksamner fra tysk 2? Helst 2007, 2011 og 2013! :) takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...