Campyy Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Hei, jeg har tenkt å kjøpe meg ny PC snart, og i forbindelse med det behøver jeg hjelp med å velge ut overklokkingsvennlige komponenter(hovedsakelig hovedkort siden jeg allerede er ganske bestemt på CPU'en) og hjelp med selve overklokkingen. Målet er å lage en gamingPC som kan vare en god stund fremover og takle de nyeste spillene og fortsatt gi god fps, uten nødvendigvis å ha grafikken still veldig høyt. Jeg har laget en forslagsliste med komponenter her, så dere ser sånn circa hva jeg vil frem til: HK: Asus P5WDG2-WS PRO, I975X, Socket-775, ATX, SATAIIx8, DDR2, 2xPCI-Ex16 CPU: Intel Core 2 Duo E6320 1.86GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte Grafikk: MSI GeForce 8800GTS 640MB OC GDDR3, HDCP ,PCI-Express, 2xDVI-I HD: Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM Kjøler: Scythe Ninja PLUS Rev. B CPU Kjøler, 120 mm vifte RAM: OCZ DDR2 2048MB Special Ops Edition Jeg har også to 37GB 10000rpm raptor disker liggende som jeg skal kjøre i RAID-0. Krav jeg har for hovedkortet er at det skal være RAID kontroller for RAID-0 oppsett, Gb-LAN og plass til minst 4 HD. Det skal også være to 16x PCI-Express slots og minst ett PCI spor for lydkort. Som dere sikkert har skjønt så er jeg ikke noe monster på overklokking så tips/erfaringer på volt innstillinger osv. settes stor pris på. Samtidig har jeg et spørsmål; hvor høyt kan jeg forvente at CPU'en overklokker? Takk for alle svar Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Ville vurdert disse minnebtikkene. Fler har skrøtet om overklokkingsresultater på over 1000mhz (5-5-5-10), mens de aller, aller fleste kommer over 900mhz. De er utrolig billige til 2Gb sett å være (skrivende stund 650kr) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå