Jokko88 Skrevet 29. mai 2007 Del Skrevet 29. mai 2007 Har kommet opp i skriftlig fransk eksamen på mandagen som kommer, er fornøyd med det da jeg slipper skriftlig eksamen i matte og kjemi. Vil gjerne få øvd litt før denne eksamenen, blir jo oversettning og stil som vanlige tentamener, så hvordan bør jeg øve? Skal se over noen gamle stiler og se hva slags feil jeg har gjort, men vet ikke helt noen annen måte å forberede meg. Har dere forslag? Lenke til kommentar
Ciwie Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg skulle ønske jeg kom opp i fransk óg. Å lese igjennom heildagsprøva di og legge merke til feil er jo en grei måte å finne ut hva du bør øve på. Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Kom opp i fransk skriftelig for 2 år siden. Jeg forberedte meg stort sett ved å følge ekstra godt med på french open. Men det viste seg å være meget smart - for på oppgave 3, stiloppgaven, klarte jeg å pense inn oppgaven mot en mann som var på vei mot Roland Garros og hans tanker om sluttspillet. Uansett: jeg overgikk meg selv og fikk vel 1 karakter over det jeg vanligvis får i fransk - og jeg var en av de svært få som enten beholdt eller fikk bedre karakter i fransk enn standpunkt i klassen. 20+ andre elever fikk en karakter mindre enn vanlig. Så moralen er: grustennis forbedrer franskskillsa ^^ Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 3. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2007 Har noen spørsmål angående fransk grammatikk, kanskje dere kan hjelpe meg: Forskjellen på bruk av dans, à og sur. Forskjellen på bruk av de og des. Også er jeg litt usikker på når jeg skal bruke de le/la, eller bare bruke de eller bare bruke le/la. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå